אחרי יוניליוור: אסם מעלה מחירים בשיעור דומה של עד 6%
החברה הודיעה כי מוצריה התקיירו החל מה-1 בנובמבר. בין השאר יעלו מחירי הבמבה והביסלי ב-6%, דגני הבוקר בכ-4% בקירוב, והקפה ב-6.1%. תנועת ישראל יקרה לנו: "להשאיר את החטיפים ודגני הבוקר על המדף"

ההתייקרות תחול על מגוון רחב של מוצרים, למעט תחליף החלב לתינוקות מטרנה. הבוקר הגישה אסם לקמעונאים מחירון חדש שיכנס לתוקף ב-1.11.12.
בקבוצת אסם, מבקשים למתן את הזעם הציבורי על המהלך בהסבר לפיו ב-4 השנים האחרונות עדכנה הקבוצה את מחיריה פעם אחת בלבד, בשיעור ממוצע של 3.6%. עוד טוענים באסם כי העלאה זו, שבוצעה בינואר 2011, קוזזה בחלקה כאשר בעקבות המחאה החברתית הורידה הקבוצה מחירים של כ-35 מוצרים מרכזיים בסל הצריכה הישראלי.
מנגד לטענתם ״מאז ינואר 2011, התייקרו בעשרות אחוזים חומרי הגלם שעליהם מבוססים מוצרי אסם. ביניהם חיטה , תירס, סויה ושמן . בנוסף לכל אלה עלו מחירי הדלק, המים, החשמל והארנונה בעשרות אחוזים שהוסיפו עשרות מיליוני שקלים לעלויות הייצור״.
הנהלת הקבוצה טוענת עוד כי בזכות צעדי התייעלות עמוקים הצליחה אסם לספוג חלק ניכר מההתייקרויות ולדחות את עליית המחירים: ״שיטות שאומצו מנסטלה העולמית הוטמעו במפעלים ואפשרו חיסכון ברצפת הייצור, צומצמו הוצאות ההנהלה והמטה, קוצצו הוצאות שיווק, מפעל תחליפי הבשר בארה"ב מוזג למפעל 'טבעול' בישראל ועוד. פעולות אלה סייעו לקבוצה להימנע מהעלאת מחירים במשך קרוב לשנתיים, אך צעד זה הפך למחויב המציאות על רקע גל ההתייקרויות האחרון. גם עליית מחירים זו מפצה באופן חלקי בלבד על העלייה בהוצאות הייצור והתפעול.
במסגרת עליית המחירים, יעלו מחירי דגני הבוקר ב- 3.7%, מחיר הקפה ב- 6.1%, מחירי החמוצים ב- 2.3%, מוצרי החטיבה הקולינרית עלו ב- 3.6%, המאפים של אסם יעלו ב-5.6% ומחירי החטיפים ובהם במבה וביסלי יעלו ב- 5.8%. גם מחירי סלטי צבר יעלו ב- 4.1% ותחליפי הבשר של טבעול ב- 4%.
מתנועת ישראל יקרה לנו נמסר ״מתקפת המחירים על האזרח הישראלי ממשיכה בלי לעצור אולם שטייניץ ופישר מספרים לנו על "מדד נמוך". תנועת ישראל יקרה לנו קוראת לאזרחי ישראל שלא לקבל את העלאות המחירים של חברת אסם: אפשר להשאיר את הבמבה ודגני הבוקר על המדף - ולתת לילדינו מזון בסיסי ובריא".
עוד נמסר מהתנועה: ״זוהי מתקפה מתואמת על הכיס של אזרחי ישראל, תלמה (יוניליוור) ואסם שולטות בתחום דגני הבוקר ומעלות מחירים ביחד וללא הצדקה. מחיר הסוכר, שהוא מרכיב מרכזי בדגני הבוקר, ירד בעולם ב-30% ממחירו לפני שנה – אבל החברות מספרות לנו על "עליית מחירי הסחורות".
אסם אף מעלה את מחירי הקפה – זאת למרות שמחיר הקפה בבורסת הסחורות בעולם צנח בכמעט 50% מאז אפריל 2011".
בתנועה מציינים עוד כי ״ממשלת ישראל מוכיחה
לדברי התנועה: "הדרך היחידה שנותרה בפני הציבור הישראלי להגיב למתקפה זו היא "שביתת קונים". להקפיד לקנות רק מה שצריך. כאשר הממשלה והיצרנים רוצים להרוויח 6% יותר - על הציבור כולו להגיב בכך שהוא יקנה 6% פחות".
מאסם נמסר בתגובה: "החברה לא העלתה את מחירי הקפה מינואר 2011. מאז ועד היום חלה עלייה במחירי הקפה של 22% ואילו אנו העלינו את המחירים רק ב-6.1%. יתרה מזאת, כאשר מחיר הקפה היה בשיא חיכינו שהמחיר יתייצב כדי לבצע רק את ההעלאה המינימלית.