מנכ"ל חברת בטר פלייס שי אגסי הודח מתפקידו
החברה הודיעה כי איוון ת'ורנלי ששימש כמנכ"ל בטר פלייס אוסטרליה מונה לתפקיד מנכ"ל החברה. אגסי ישמש כחבר דירקטוריון. ההפסד של בטר פלייס בחצי השנה הראשונה של 2012 הסתכם בכ-132 מ' ד' לעומת 74 מ' ד' בתקופה המקבילה

שי אגסי. הפסדים גדולים לחברה רובי קסטרו
אגסי הוביל בחמש השנים האחרונות את החברה לייצור רכב חשמלי נוח, נגיש ובמחיר סביר באמצעות טכנולוגיה חדשנית שמאפשרת נסיעה ללא הגבלת טווח.
הוא אמר היום כי "לפני חמש שנים הלכתי בעקבות חזון של גמילת העולם מנפט והתלות בו, והנה בחודש שעבר הקפתי את מדינת ישראל במכונית חשמלית מדן ועד אילת. מעט מאד אנשים זוכים להפוך חזון מורכב כזה למציאות בחמש שנים מלאות עשייה. אני גאה בצוות האנשים שפיתחו את החזון ובטוח ביכולתו לקחת את החברה לשלב הבא".
עידן עופר, יו"ר דירקטוריון בטר פלייס מסר כי "תחת הנהגתו של שי אגסי וחזונו החדשני עמדה החברה בהצלחה ביעדי הפרק הראשון לחייה. אנו מוקירים תודה לשי שהצליח להפוך את החזון שלו למציאות. הדירקטוריון נערך מבעוד מועד לשינוי זה וכעת, לאחר חמש שנות הקמה, עומדת בראש החברה הנהלה מנוסה וחזקה שתוביל את בטר פלייס למימוש אתגריה הבאים".
הוא הוסיף כי לאיוון ת'ורנלי מנכ"ל בטר פלייס אוסטרליה בארבע השנים האחרונות רשימה ארוכה של הישגים ובהם יצירת רשת שותפים עסקיים מרשימה לחברה. אני בטוח ומאמין שהיכולות של אוון בתחום היזמות והניהול יביאו את בטר פלייס בבטחה אל השלב הבא".
מנכ"ל החברה הנכנס איוון ת'ורנלי אמר כי "לפני ארבע שנים שי אגסי הציע לי להצטרף אל בטר פלייס ולהביא את חזון החברה גם אל אוסטרליה. לכבוד הוא לי להיכנס לתפקיד המנכ"ל הגלובלי של החברה ולהנהיג את הקבוצה המצוינת הזאת ברחבי העולם".
"יש לנו תשתית טעינה והחלפה ראשונה בעולם, שמשרתת מאות לקוחות מרוצים, ואנו מתחילים את הפרק הבא בחיי החברה עם המשך תמיכת משקיעים גלובליים והנהלה חדשה".
ההפסדים גדלו בחצי השנה האחרונה
על פי דוחות החברה לישראל המחזיקיה ב-31.5% מבטר פלייס ההפסד של חברת הרכב החשמלי בחצי השנה הראשונה של 2012 הסתכם בכ-132 מיליון דולר לעומת סך של כ-74 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
ברבעון השני של השנה עמד ההפסד של בטר פלייס כולל ריבית לבעלי מניות בכורה הסתכם לסך של 65 מיליון דולר לעומת כ-20 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
נכון לסוף 2011 החברה לישראל המחזיקה בכ-29% ממניות בטר פלייס בדילול מלא, השקיעה בחברה סך של כ-229 מיליון דולר במצטבר. בטר פלייס הפסידה בשנת 2010, סך של כ-136 מיליון דולר,
את שנת 2011 סיימה החברה עם הפסד של 211.3 מיליון דולר. כך שמאז שנת 2010 היא רשמה הפסדים של קרוב לחצי מיליארד דולר.
החברה גם לא עמדה בתחזיות שלה בקשר להיקף השיווק של מכוניות חשמליות. נכון לסוף הרבעון השני של השנה החברה שיווקה בסך הכל כ-500 מכוניות, רחוק מאלפי המכוניות שצפתה שתצליח לשווק עד אותו מועד.
בגלל ההפסדים החברה הודיעה על חתימת הסכם מימון בהיקף של כ-40 מיליון יורו עם בנק ההשקעות של האיחוד האירופאי ה-EIB .הלוואה אמורה לעזור לחברה להמשיך את פריסת התשתיות בישראל ובדנמרק.
בטר פלייס מתחילה למכור את המכונית החשמלית
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון-
