צו השעה חינוך טכנולוגי לפריפריה
המילים הגבוהות על המחויבות לפתרון אי השוויון בחברה הישראלית חייבות לבוא לידי ביטוי גם במחויבות לפתרון עם אופק רחב: חינוך טכנולוגי מתקדם בפריפריה. הטיפול בקידום אוכלוסיות אלו חייב להיעשות ברמה הלאומית ולהיות טיפול רב מערכתי ומתמשך

התעשייה הישראלית מתגאה בראש היהודי ובפיתוחים טכנולוגיים ייחודיים ומרשימים, אך לצערנו, מהקידמה ומהפיתוח נעדרים, לרוב, ילדי הפריפריה. נכון ישנם מקרים מיוחדים ונכון ניתן לראות גם בחברות ההזנק המובילות כיום גם ילדי פריפריה, אך אלו מספרם נמוך והם מהווים יוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל.
הבעיה איננה היעדר יכולות אישיות או כישורים. אין לי ספק כי במידה והילדים בפריפריה היו מקבלים באמת הזדמנות שווה, מספרם בקרב אנשי טכנולוגית העילית, הנהגת התעשייה הישראלית ועוד היה שווה למספרם באוכלוסייה.
אם מדינת ישראל מעוניינת להביט כמה דורות קדימה, היא חייבת לקחת על עצמה את עידוד החינוך הטכנולוגי ביישובי הפריפריה. על המדינה להגדיל את ההשקעה ובתמיכה בפעילות החינוך הטכנולוגי. לצד החינוך לערכים חייבם לתת לילדים אלו את הכלים על מנת לעמוד ב"קו אחד" יחד עם חבריהם מיתר חלקי הארץ. בל נשלה את עצמנו, אי אפשר להסתפק ב"בום וגמרנו".
הטיפול בקידום אוכלוסיות אלו חייב להיעשות ברמה הלאומית ולהיות טיפול רב מערכתי ומתמשך. לא ניתן לקחת ילד אחד משכונת מצוקה ובמלגה אחת לתת לו את הכלים הדרושים כדי להתמודד מול האתגרים במוסדות החינוך הטכנולוגי הגבוהים, על
הדברים הללו אינם סתם מילים. החזון הזה הינו בר ביצוע. כך למשל, יצרה המועצה המקומית תעשייתית מגדל תפן בשילוב משרדי המסחר והתעשייה ומשרד המדע, פרויקט ראשון מסוגו – 'תפן טק', במסגרתו מקבלים תלמידים מ-6 יישובים בסביבות המועצה, לשיעורי העשרה בתחומי הטכנולוגיה. כמובן שאין המדובר בפתרון מערכתי מלא, אך אנו בכוחנו המוגבל, מנסים לעשות ככל שלאל ידנו, בכדי לקדם את התלמידים הללו, דבר שמלבד היותו ערכי, מהווה סיוע לחברה הישראלית, וחיזוק תחומי הטכנולוגיה שתפן נושאת על דגלה.
אני תקווה ואמונה כי למרות המצב הכלכלי הדחוק, ואלי דווקא מתוך כך ומראיה מפוכחת קדימה – יפעלו ראשי המדינה על מנת לקדם אוכלוסיות, שלא נולדו עם כפית של כסף על מנת שילדיהם יוכלו להיוולד עם הסיכוי לכפית כזו.
הכותב הינו יו"ר המועצה המקומית תעשייתית מגדל-תפן
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב