אם המושבים: התקווה של אוהדי הכדורגל במלאבס
זה התחיל ב-60 מיליון שקל ב-2003, כשהוחלט על בניית האיצטדיון החדש בפ"ת, עלה ל-140 מיליון ב-2008, ל-150 מיליון בתחילת 2009 והיום מספרים על 160 מיליון. בעוד שנתיים לאבי לוזון יהיה אולימיפיקו קטן ליד הבית, עם אופציה ל-16 אלף מקומות ואפילו תאי צפייה

בלילה הוא מואר כמו הפורום ברומא, וביום אפשר להבחין היטב ביציע המזרחי המושלם וביציע המערבי שעומד לפני סיום. מדובר באיצטדיון שכרגע מתוכנן להכיל 12 אלף מקומות ויחליף ברבות הימים (שימו לב לניסוח, פרטים בהמשך) את איצטדיון האורווה המיושן.
דני ניראון מונה למאמן הפועל פ"ת
האמת היא שהמילה מיושן כבר מחמיאה לאורווה, למרות שהוא צעיר מבלומפילד בשלוש שנים ומקרית-אליעזר בעשור. האורווה, איצטדיון שעודכן ביציע המכונה "הבטון" בסוף שנות ה-,80 נמצא בפרפורי גסיסתו. על פי השמועות שרצות בשרידי הפרדסים והפרדסנים של מלאבס, עומדים הדחפורים לעלות עליו בכל יום.
האמת קצת רחוקה מהמציאות. על פי העירייה, חוזה המכירה לחברת "אשטרום," שבונה בקומפלקס הכולל 800 יחידות דיור, קובע כי האורווה תיהרס רק כשהאיצטדיון העירוני יהיה מוכן. על פי נחמן מנדל, יו"ר אגודת מכבי פ"ת, הוועדה המחוזית שיחררה את "אשטרום" מהסעיף הכובל והבלתי-מוגבל הזה.
על פי מקורות המקורבים לפרויקט, נקרא לזה כך, אפשר יהיה בקיץ 2010 לאכלס חצי איצטדיון בקהל, לא רחוק מהקיבולת של האורווה, לתת ליציע המערבי היותר מסובך (תאי צפייה, חדר אח"מים וכל המותרות) להשלים את עצמו עונה נוספת, ואז תקבל "אשטרום" את מבוקשה ותעלה את הדחפורים על פאר היצירה הארכיטקטונית, איצטדיון שאת המספרים על השערים ביציע המערבי צבע בעצמו מלך שערי הקבוצה, שאול חייק, ממשפחת "חייק שלטים."
האמת היא שהקבלנים לא יכולים למהר. על פי העירייה, תוכנית בניית יחידות הדיור עוד לא אושרה סופית והיא תקועה בוועדה לתכנון ולבנייה, בעיקר על סעיף גובה הבניינים, כך שאין עוד דגלים ואין עוד דירות על הנייר, וכמובן לא מועדי אכלוס.

זו לא הסיבה שהחברה לפיתוח פ"ת עוד לא אישרה את בניית החומה הדרומית. המהירות שבה סגרה בניית האיצטדיון בפ"ת את בניית אחיו הבכור במתחם פולג בנתניה, עוררה תיאבון ועכשיו נבדקת האפשרות לבנות גם טריבונה דרומית של 4,000 מקומות, שתגדיל את הקיבולת ל-16 אלף מקומות, כמו בלומפילד. העלות היא 12 מיליון שקל, אבל בעירייה מצפים שקרן המתקנים של הטוטו תגדיל את הסיוע.
צריך לזכור שמדובר בסכום יחסית פעוט לעומת הסכום של הפרויקט עצמו. תחזיקו חזק. זה התחיל ב-60 מיליון שקל בנובמבר 2003 כשהוחלט על ביצוע התוכנית. עלה ל-140 מיליון בפברואר ,2008 ל-150 מיליון בינואר ,2009 והיום המספרים עומדים על 160 מיליון.
קרן המתקנים סייעה ב-30 מיליון שקל ולא הגדילה את הסיוע, מה שעורר אתמול (ב') את זעמו של מנדל: "יש להם שם בין 800 מיליון למיליארד
לא סתם מנדל לחוץ. הוא מאלה שכבר בודקים חלופות במקרה שהדחפורים של מאיר שמיר, יזם הנדל"ן שרכש את מתחם האורווה, לא יגלו את הסבלנות המקווה ויעשו ניקוי אורווה. איצטדיון ר"ג, וינטר או הרצליה הם כבר החלופות של מכבי פ"ת.
מנדל גילה אופטימיות אתמול: '"אשטרום' לא תעשה צעד חד-צדדי בלי תיאום עם הנהלת עיריית פ"ת וראש העיר יצחק אוחיון." דובר העירייה חזי חקק: "האלטרנטיבה היחידה היא האורווה. יש הבנות בין ראש העיר ובין מאיר שמיר. ראש העיר מבין את המשמעות של קיום האורווה כדי לא לפגוע בצרכים הספורטיביים."
מנכ"ל החברה לפיתוח פ"ת אבי כהן: "אם יעלה הגרדום על האורווה ולא תהיה ברירה, אז כבר באמצע 2010 יצטרכו לעשות שינויים."
אז למה לצפות? נתחיל דווקא במשהו לא צפוי. תושבי שכונת "אם המושבות" הסמוכה ישמחו בוודאי לשמוע כי עניין של קיץ או שניים ומכת היתושים שנוחתת עליהם בערך מאפריל, לפני סיום.

שני מגרשי האימונים של האיצטדיון החדש אמורים לחנוק סופית את הביצה המפורסמת, שיום של גשם משמעותי ממלא אותה לחצי שנה לפחות. מדובר בביצה שהיתה ותיקה עוד כשיואל מוישה סלומון חיפש בעמק הארור הזה ציוץ של ציפורים.
לידה כבר מכשירים את מגרשי החניה שיהיו מוכנים עוד לפני האיצטדיון. לפחות 9,000 מושבים כבר מוכנים וייקח לפחות עוד שנה להכשיר כר דשא, חדרי הלבשה, מזנונים ועמדות שידור ביציע המזרחי, לא כולל גג כנפיים שמתוכנן.
בעוד שנתיים אמור להיות האיצטדיון מוכן עם תאי צפייה, תאי תקשורת וכמובן כל מה שמסביב. מדובר אמנם בפרויקט משותף של "דניה-סיבוס" (קניון רמת-אביב) ומנר"ב (נתב"ג 2000 ואיצטדיון "הברפלד" בראשל"צ,( אבל המתכנן הוא משרד האדריכלים "גולדשמידט-ארדיטי-בן־נעים," שבנו את טדי, שהאיצטדיון החדש בפ"ת קצת מזכיר אותו.
מאז הושק טדי עברו כמעט 20 שנה. בניגוד אליו, האיצטדיון בפ"ת תוכנן גם סביבתית. מדובר באיצטדיון שנמצא על שני עורקי תחבורה מרכזיים, היציאה לת"א דרך כביש 5 והיציאה לר"ג דרך קניון איילון (כביש שטרם הושלם.( צמוד לאיצטדיון נמצאת תחנת רכבת הפרברים קרית-אריה, ומשם ייצא הקו הראשון של הרכבת הקלה לבת-ים.
יש להוסיף לכך מתחם בילוי ומסחר, בדומה למרכז "יכין" הפתח-תקוואי שנמצא לא רחוק משם, ברמת-סיב, שייבנה צפונית לאיצטדיון, בצמוד לרכבת. זה נשמע אוטופי וקצת דמיוני, אבל בעוד שנתיים האיצטדיון בפ"ת לא יהיה המגעיל ביותר בארץ, אולי אפילו הטוב שבהם.