מגזינים online

מיכאל ריק: שומאכר כבר לא כוכב

בגיל 43, ואחרי עונת קאמבק שלישית לא מוצלחת, גם מיכאל שומאכר כבר שואל את עצמו למה הוא היה צריך את זה. הנהג המעוטר בתולדות הפורמולה 1 יצטרך להחליט בקרוב אם להמשיך ולנסוע. לפי ההערכות, הוא יעבור לשלב הגריטה

בועז קורפל | 4/10/2012 9:16 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לקראת תום השנה השלישית לחזרה המתוקשרת ביותר בעולם הספורט מאז שובו של מייקל
מיכאל שומאכר. החזרה היתה טעות גדולה?
מיכאל שומאכר. החזרה היתה טעות גדולה? צילום: רויטרס
ג'ורדן למגרשי הכדורסל, התברר סופית: הקאמבק של מיכאל שומאכר, המלך הבלתי מעורער של הפורמולה 1, עומד להסתיים בפלופ אחד גדול.

שומאכר הודיע: אפרוש סופית בנובמבר
  
ביום ראשון הקרוב מגיע הסבב לגראנד פרי של יפן במסלול סוזוקה. אותו מסלול בו לפני שש שנים עלה מנוע הפרארי של מיכאל שומאכר באש, ואיתו התקוות לאליפות עולם שמינית. בתום אותה עונה תלה שומאכר את הקסדה ונפרד לשלום מהענף, כנהג המעוטר בכל הזמנים, עם שבעה תארים עולמיים ו-91 ניצחונות, הישג שנראה כי איש לא יוכל לשחזר.
  
מביתו המפואר שבשוייץ ניהל שומאכר את אימפריית העסקים שלו בשיתוף פרארי וחברות נוספות, מגרמניה ומאבו דאבי. הוא נשאר יועץ לפרארי בפורמולה 1 תמורת שישה מיליון דולר צנועים לעונה, ושלשל עוד כמה מיליונים כפרזנטור של שורת מותגי יוקרה. הכסף לא חסר, כפי שהבנתם, אבל חיידק התחרותיות והתשוקה למהירות לא חדלו להציק לו.
  
ניסיונות לעבור לרכיבת האופנועים באליפות גרמניה לאופנועי סופרבייק הסתיים בתאונה על המסלול ונזק לחוליות הצוואר. ההזדמנות להחליף את פליפה מאסה מפרארי, שנפצע בהונגריה ב-2009, הסתיים בהתחמקות רפואית. שומאכר הבין שאין טעם לחזור כמחליף, או עם מכונית נחותה כפי שפרארי הציגה באותה עונה. פרארי רצתה בו, רק ששומאכר רצה לשמור על מעמדו כווינר, לא כממלא מקום לעת מצוא.
צילום: גטי אימג'ס
הניצחון הראשון של מייקל שומאכר עם פרארי, ב-1996 צילום: גטי אימג'ס
והנה נשארת מאחור

המפנה התרחש לקראת פתיחת עונת 2010. מרצדס החליטה להיכנס לסבב ולרכוב על גב ההצלחה של קבוצת ברואון, שזכתה באליפות עם המנועים של מרצדס והיתה זקוקה רק לשני נהגים גרמנים שיוכלו לדחוף קדימה, על המסלול ובמכירות בסוכנויות הרכב.

ראשון נבחר ניקו רוזברג, צעיר מבטיח שהתבשל בקבוצת וויליאמס. תעלומת הנהג השני נפתרה באירוע נוצץ, שבו הוצג שומאכר, שביקש לסגור מעגל ולהשיב למרצדס כגמולה על התמיכה בו בראשית דרכו.

אלמלא הסכום שמרצדס שילמה לאדי ג'ורדן, שיקבל את שומאכר כנהג מחליף בבלגיה 1991, לא היינו יודעים עד היום מיהו שומאכר. במרצדס לא יגלו מה תרם שומאכר למכירותיה, אך סביר להניח ש-21 מיליון הדולר ששילמו לו לכל עונה היו כסף קטן עבורם.
  
שומאכר עצמו שמר על אורח חיים ספורטיבי לאחר הפרישה, ונראה כי למרות שהיה בן 41, הוא יתאקלם ויתרגל למכוניות החדשות שהשתנו רבות מאז פרישתו. בראש הקבוצה ניצב רוס ברואון, האיש שליווה את שומאכר באליפויות הקודמות שלו והנוסחה נראתה כמנצחת.

רק שעונת ההתאקלמות,

2010, נראתה כסיוט מתמשך. האיש שהפך למזוהה עם ענף כמו טייגר וודס בגולף, ולנטינו רוסי באופנועים ומייקל ג'ורדן בכדורסל, גילה כמה אפורים החיים באמצע המסלול.
  
יראת הכבוד של הנהגים הצעירים ממנו בשנים רבות פגה במהירות, והם נשכו בו עד זוב דם. תירוצים לא חסרו: צמיגים, אוירודינמיקה, טכנולוגיה. הקבוצה והתקשורת המשיכו לפרגן ולגונן על "הברון האדום", וכולם קיוו שב-2011 המצב ישתנה.
  
התקנות השתנו, המכוניות התפתחו והתחרות התלהטה בין קבוצות פרארי, רד בול ומקלארן. במרצדס המשיכו ללקק פצעים ולחפש תירוצים נוספים. כישרונו הרב של שומאכר התפוגג, וכל הנסיונות לחפש הברקה אחת שתקפיץ את המכוניות הכסופות לראש המסלול הסתיימו במפח נפש.

לשם ההגינות, יצוין כי גם רוזברג לא הבריק, אם כי גם הצעיר הצליח להשיג תוצאות טובות יותר מהשועל הזקן. בתום 2011, כאשר היו צריכים מרצדס ושומאכר להחליט אם להמשיך את הקשר, היתה אמורה הברקה אחת, תוצרת מחלקת הפיתוח של מרצדס, לחולל את השינוי. הרומן נמשך.

צילום: רויטרס
מיכאל שומאכר לפני הפרישה. מה עובר על הברון באדום? צילום: רויטרס
העגלה נוסעת, אין עצור

למרבה האירוניה, 2012 היא אכן המוצלחת מכל עונותיו של שומאכר מאז הקאמבק, והוא אף הגיע למקום השלישי בפודיום בוולנסיה, בגראנד פרי אירופה. אולם גם ההישג הזה, שהגיע עקב החלטות שופטים ופסילת נהגים אחרים, לא המתיק את הגלולה המרה.

המכונית שוב התגלתה ככישלון טכנולוגי, שומאכר נקלע למצבים מביכים ותאונות מטופשות, ומעל לכל, הוא התבלבל במקום הזינוק שלו במרוץ בהונגריה. סדרת עונשים (לרבות הורדה ב-10 מקומות בזינוק ביום ראשון ביפן) וביצועים כושלים, לצד חוסר מזל נוראי, גרמו למרצדס לפקפק בסחורה ולשקול את החלפת שומאכר בנהג אחר, לא גרמני.
  
בשבוע שעבר נחתם הסיפור, ומרצדס הודיעה כי החתימה את לואיס המילטון ממקלארן כנהג לצד רוזברג בעונה הבאה. בגיל 43, ועם רזומה עשיר ומפואר, עשוי האיש והאגדה לצאת עם אגזוז מקופל בין הרגליים. שתי האופציות שנותרו לו, נכון לעכשיו, הן לעבור לקבוצת סאובר, או לנהוג ככינור שני לפרננדו אלונסו בפרארי. התחושה היא שהפעם הגרמני יפרוש סופית ויתפנה לספר זכרונותיו, בו הפרק המעניין ביותר יהיה על השנים האחרונות. ואכן, הבוקר הודיע שומאכר כי לא ישוב להתחרות בעונה הבאה.
  
נהגי עבר ופרשנים רבים ממהרים עם נאומי "אמרנו לכם", אך מה היה קורה אם הסיפור היה שונה? אצל פרשנים אחרים שומאכר זוכה לקרדיט ולהערכה על כך שניסה, סיכן את הקריירה המפוארת שלו, והימר על קאמבק מוצלח שלא קרה.

52 מרוצים חלפו מאז הקאמבק בתחילת 2010 ובהם צבר הגרמני 3.6 נקודות בלבד בממוצע למרוץ. למרות זאת, גם אלה שאינם אוהדיו מקווים בסתר לבם שעד סוף העונה יתרחש נס אחד קטן, כדי ששומאכר יוכל לסיים את הקריירה עם חיוך אמיתי.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים