מגזינים online

מהניילונים: עונת הפורומולה 1 יוצאת לדרך

עונת הפורמולה 1 תיפתח בסוף השבוע במלבורן עם יותר עצירות, יותר אסטרטגיה ויותר פייבוריטים. האלוף פטל, הסגן אלונסו, רייקונן, באטן והמילטון לא מתכוונים לעצור

בועז קורפל | 13/3/2013 10:27 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: פורמולה 1
פורמולה 1 חוזרת עם המון חידות ובלי פתרונות.
החשוד העיקרי. סבסטיאן פטל
החשוד העיקרי. סבסטיאן פטל EPA
ביום ראשון יתייצבו 22 נהגים על המסלול במלבורן אוסטרליה ויתחילו את המרוץ לכתר היוקרתי ביותר בספורט המוטורי. בשונה מהעונות האחרונות, הפעם ישנם עשרה פייבוריטים. "החשודים העיקריים" יהיו האלוף סבסטיאן פטל מקבוצת רדבול, שינסה לעשות היסטוריה נוספת ולזכות בתואר רביעי ברציפות.

פרננדו אלונסו מפרארי שרשימת התירוצים של הקבוצה שלו אזלה; קימי רייקונן מקבוצת לוטוס; ג'נסון באטן ממקלארן ואפילו לואיס המילטון במדים החדשים של מרצדס. תוסיפו אל החמישייה הזו את בני הזוג שלהם ותקבלו עשרה נהגים שלהוטים להוכיח מי הכי מהיר בעולם.

השינויים הבולטים בהרכבי הנהגים השנה ניכרים במעבר של המילטון ממקלארן למרצדס כמחליפו של מיכאל שומאכר. האנגלי מנסה להנמיך ציפיות, אבל כל מי שמכיר אותו יודע שכאשר הוא אוחז בהגה, משתחרר לו הלואיס התחרותי. אל הכיסא של המילטון במקלארן נכנס סרחיו פרס המכסיקני, שהרשים בעונה שעברה בסאובר. "צ'קו" ‭(22)‬ ינסה להוכיח שהבחירה בו לא היתה מוטעית.

שינוי חשוב נוסף הוא המעבר של ניקו הולקנברג הגרמני מקבוצת פורס-אינדיה לתפקיד הנהג המוביל של סאובר, בתקווה שהשמועות על מעבר עתידי לפרארי אכן יתממשו.
למי קראת צמיג רך?

העונה הקרובה תסמן את כניסת דור הנהגים החדש. לא פחות מחמישה רוקיז יקבלו הזדמנות (אחרי ששילמו עבורה מיליוני דולרים) לשחות עם הכרישים.

הבולט הוא ואלטרי בוטאס מפינלנד, שינהג בוויליאמס הבריטית לצד הוונצואלני פסטור מאלדונדו. נהג אחר שמגיע עם קרדיט גדול הוא גידו ואן דר גארד ההולנדי, שינהג במכונית הירוקה של קייטרהאם לצד שארל פיק הצרפתי.

רשימת הטירונים כוללת מכסיקני נוסף: אסטבאן גוטיירס (שמחליף את פרס בסאובר) ואת שני הנהגים של קבוצת מרוסיה - מקס צ'ילטון האנגלי (אחיו הוא אלוף בריטניה למכוניות סאלון) וז'ול ביאנקי הצרפתי שהתייבש בעונה שעברה בפורסאינדיה כנהג מחליף.

תוספת אחרת היא הקפאת התקנות הטכניות. תוצאות 12 ימי המבחנים, שנערכו בחודש האחרון בספרד, רק מוכיחות כי לפייבוריטים יש על מה להסתמך. רשימת התוצאות צפופה ולחוצה. כל שגיאה במסלול או ברחבת הטיפולים עלולה להסתיים בדמעות.

אלא שלמרות ההקפאה, יש בכל זאת שינוי דרמטי שיטרוף את הקלפים בכל אחד מ‭19-‬ המסלולים בארבע היבשות. ההנחייה לרכך את הצמיגים של פירלי ומאידך להרחיב אותם מעט כדי להגדיל את שטח המגע עם המסלול.

משמעות השינוי היא תוספת קריטית של עצירות להחלפת גלגלים לאור השחיקה המוגברת של הגומי הרך, ולכן הממד האסטרטגי יהווה נדבך מהותי. הצפי: ההכרעות יישמרו להקפות האחרונות כמעט בכל פעם מחדש.



אם אין שינוי טכני במכוניות, הרי שהשינוי בתקנות הספורטיביות עשוי להגדיל את התבערה. תקנה חדשה מגבילה את "קיפול" הכנף האחורית להקטנת ההתנגדות האווירודינמית במהלך האימונים ובמקצה הדירוג אך ורק לשני קטעים במסלול. משמעות העניין היא כי נהגים שהרבו להשתמש בכנף האחורית במהלך מקצה הדירוג להשגת מהירות על פני כל המסלול, יאבדו את היתרון.

שינוי אחר מתיר לקבוצות לכסות את חרטום המכונית בפאנל אווירודינמי לשיפור המראה הכולל של המכונית, להבדיל מהחרטומים השבורים והמכוערים שראינו בשנה שעברה. שינוי אחרון נוגע לצבע הסימון של הצמיגים, שהשנה יוצגו בצבע כתום לסימון התרכובת הקשה במקום הצבע האפור שהיה בעונה שעברה ובלבל את הצופים בגלל הדמיון לצמיגים הלבנים בתרכובת הבינונית.

הימורים אינם הצד החזק שלי ובמקרה הזה זה פועל לטובתי. ניתן לשער כי האלוף יגיע מאחת הקבוצות הגדולות ולא נראה איזו עירוני קרית שמונה. יחד עם זאת, אחרי העונה הקודמת, שהיתה אחת הגדולות והמעניינות בכל הזמנים, ניתן להניח כי העונה הקרובה תהיה גדולה אפילו יותר.

צילום: אי-אף-פי
מכונאי מכין צמיגים לקראת מרוץ פורמולה 1. האם החדשים ישנו? צילום: אי-אף-פי
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

פייסבוק

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים