האדריכל גודוביץ': האולימפיאדה חייבת להתקיים רק ביוון
מהנדס העיר המיתולוגי והמומחה לניו מדיה, שלום עמירה, פועלים בשיתוף עם גורמים ביוון על מנת לקדם את המותג "האולימפיאדה החברתית החדשה". גודוביץ׳: "האירוע ללא עלות. אנחנו מתרגשים להשיק את הקמפיין וקוראים לציבור לתמוך במהלך הדרמטי"
בשנים האחרונות אנחנו שומעים על נזקי האולימפיאדה בערים שמארחות את המשחקים. ״פילים לבנים״ ענקיים שאין בהם שימוש נותרים במרכזי הערים, שדות תעופה עצומים שנותרים שוממים אחרי עזיבת הספורטאים והמבקרים, עיירות רפאים נטושות והתערבות בוטה בתוואי העירוני הקיים.
לא בכדי ראשי הערים הגדולות בעולם אינם מעוניינים לארח אירוע שכזה. למעשה זאת הפעם הראשונה שלקראת המשחקים הקרובים חברי הוועד האולימפי נאלצו ללחוץ על ראשי הערים של פריז ולוס אנג׳לס לארח את המשחקים בשנים הקרובות.
בנוסף גם התושבים בשווייץ וצרפת יצאו לרחובות בהפגנות ענק כדי לא לאפשר את אירוח האולימפיאדה בעריהן מפאת ההרס והחורבן. כמו כן מפקפקים התושבים ביכולתם של הרשויות לאבטח מגה אירוע שכזה, בגלל איומי ארגון דעאש לחבל באירוע.
מעל כל זה מרחף הרצון לתיקון העוול היסטורי שנעשה ליוון ב-1894 על ידי הברון פייר דה קוברטן, אשר בפעולת מחטף הסיר את המותג האולימפי מידי היוונים על אף התנגדותו הנחרצת של מלך יוון וניכס אותו לשווייץ (הועד האולימפי העולמי יושב בלוזאן). יוון אמנם אירחה אל המשחקים הראשונים בעת החדשה, אבל נדחקה לפינה וכל העולם חוגג ובעיקר השווייצרים חוגגים ומרוויחים מפעולתו ההיסטורית של קוברטן.
מיותר לציין את מצבה הכלכלי הרעוע של יוון בימים אלו. המחשבה על העוול שנעשה להם בעניין האולימפיאדה, מדירה שינה מעיניהם של האדריכל ישראל גודוביץ ושותפו לקמפיין הנוכחי, המומחה לניו מדיה ומרצה במרכז הבינתחומי בהרצליה, שלום עמירה. למרות שהיוזמה נראית רומנטית ונאיבית, השניים פועלים בשיתוף עם גורמים יוונים על מנת לקדם את הרעיון החברתי החדש.

לפי הרעיון החדש הכפר האולימפי וכל המתקנים שייבנו לא הרחק מהעיר ההיסטורית אולימפיה, ישמשו בכל 4 שנים את הספורטאים, וכן יארחו ספורטאים בתקופה שבין המשחקים, בלי שיידרשו מדי 4 שנים מיליארדי דולרים לבנייה מחודשת של תשתיות לא נחוצות בערים השונות ולכאוס בטחוני.
בימים אלו השיקו השניים קמפיין עתירה בנושא באתר החברתי : Change.org. הקמפיין בשם "Who owns the Olympic brand?" מעלה את השאלה למי שייך המותג האולימפי. "מבחינתנו מדובר בשאלה רטורית אומרים השניים, ברור לנו שהמותג שייך חד משמעית ליוון".
בנוסף גודוביץ׳ ועמירה מצוידים בחוות דעת משפטית בינלאומית התומכת בדבריהם. גודוביץ׳, שהיה בין המתכננים של מתקני האולימפיאדה בטוקיו 1964, אמר אתמול: ״האולימפיאדה החברתית החדשה ביוון, תכיל את כל ערכי האולימפיאדה העתיקה המקורית ותעסוק בקשר שבין הגוף והנפש. האירוע יכיל אורחים רבים מכל רחבי העולם אשר ישתכנו גם בחדרי אירוח וגם באתר קמפינג מצוייד. האירוע כולו יהיה ללא עלות עבור הצופים. אנחנו מתרגשים להשיק את הקמפיין וקוראים לציבור לתמוך במהלך הדרמטי הזה.