/images/archive/gallery/123/605.jpg מנשה סמירה. מבקש למנוע אחיזת עיניים.
צילום: יחסי ציבור
הרשות השנייה נגד התוכן השיווקי
החליטה של שנותני חסות לא יוכלו לחלק פרסים בתוכניות, ומאיימת בהליכי הפרה נגד זכיינים שיבצעו חריגות
דפדף בברנז'ה
NRG מעריב 5/12/2004 12:28
מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו החליטה ביום חמישי לאסור על עירוב תוכן ופרסום בשידורי הטלוויזיה המסחריים-ציבוריים. במועצה חוששים ששילוב כזה יפגע בעצמאות של היוצרים ובאינטרס הציבורי, ויאפשר דריסת רגל של משרדי הפרסום בתוכן המשודר.
הרשות השנייה תרענן בקרוב אצל הזכיינים את הוראות החוק והכללים בעניין האיסור על שילוב של פרסום בתוכן, ותפתח בהליכי הפרה נגד זכיינים שבשידורים שלהם יימצאו חריגות.
המועצה החליטה גם שנותן חסות לתוכנית לא יוכל להעניק במסגרתה פרסים, וזה כדי לחדד את ההפרדה בין פרסומות ובין תכנים.
מנשה סמירה, יו"ר מועצת הרשות השנייה: "הגענו למסקנה כי נושא שילוב הפרסום בתוכן עלול לפגוע בצופה על ידי אחיזת עינו והטעייתו, ולפגוע בעצמאות היצירה".
סמירה התייחס לטענות כי שילוב הפרסום בתוכן נועד כדי לפתח כלים חדשים לפרסום וציין כי "ההיבטים הכלכליים נבחנו והתברר כי התוכן השיווקי מחזיק אחוזים ספורים מן התעשייה. בנוסף התייעצנו עם פרסומאים בכירים שטוענים כי 'תשדיר 30 השניות' ימשיך להוביל את התעשייה בעתיד הנראה לעין".
המועצה ציינה בהחלטתה כי יש מקום לבחון להמשיך ולעקוב אחר השינויים המתרחשים בענף ולבחון אותם.