 |
ענקית הפרסום הבריטית WPP מעריכה כי תרשום בשנתיים הקרובות האטה בשיעור הצמיחה של רווחיה. הקבוצה שותפה בין השאר במשרדי הפרסום הישראלים שלמור-אבנון-עמיחי (באמצעות Y&R) וטמיר כהן (JWT). מנכ"ל WPP, מרטין סורל, אמר כי הוא צופה צמיחה של 10%-15% ברווחי הקבוצה בשנים 2005 ו-2006, לעומת שיעור צמיחה של 15% הצפוי השנה. לדבריו, הגורם השלילי העיקרי בשנה הבאה צפוי להיות מצב הכלכלה האמריקאית. בתוך כך, מתעכבת עסקת ההשתלטות של WPP על סוכנות הפרסום העצמאית GREY (השותפה בארץ במשרד הפרסום אדלר-חומסקי&ורשבסקי). WPP ו-GREY לא קבעו תאריך מדויק לסגירת העסקה, שהיקפה נאמד ב-1.3מיליארד דולר, אולם בשתי החברות מעריכים כי היא תיסגר במהלך הרבעון הראשון של 2005. העיכוב נובע מדרישת גופי רגולציה באיחוד האירופי, להעביר לידיהם מספר הבהרות נוספות הנוגעות לרכישה. יצוין כי WPP מדורגת כיום שנייה ברשימת קבוצות הפרסום והשיווק בעולם (אחרי אומניקום), עם מחזור של כ-6.7 מיליארד דולר ב-2003. GREY מדורגת שביעית עם מחזור של 1.3 מיליארד דולר. העסקה צפוייה לקדם את WPP (מבחינת שווי שוק), למקום הראשון בדירוג, עם מחזור של למעלה מ-8.5 מיליארד דולר.
|
 |
 |
 |
 |
|
|