ראשי > ברנז'ה > פרסום > כתבה
בארכיון האתר
הרשות השנייה רוצה גם את הערוצים היעודיים
מנשה סמירה: "הדבר הנכון לעשות הוא להעביר אלינו את הטיפול ב-100% משוק הפרסום בטלוויזיה"
לכתבה הקודמת דפדף בברנז'ה לכתבה הבאה
עירית יוסילביץ
7/12/2004 8:11
"נפנה לשר התקשורת בבקשה לקדם את העברת הפיקוח על הערוצים היעודיים-מסחריים, ערוץ המוסיקה (24) והערוץ הרוסי (9) לידינו". כך הכריז אמש יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, מנשה סמירה, במהלך פאנל בנושא התוכן השיווקי, שהתקיים במסגרת ועידת ישראל לעסקים של גלובס.

אנחנו מטפלים בכ-93% מהפרסום בטלוויזיה, בעוד הם מטפלים ב-7% מהפרסום בטלוויזיה בלבד. הדבר הנכון לעשות הוא להעביר אלינו את הטיפול ב-100% משוק הפרסום בטלוויזיה", אמר סמירה.
 
יצוין כי כיום מפקחת הרשות השנייה על הערוצים המסחריים 2 ו-10, בעוד שהפיקוח על ערוץ המוסיקה והערוץ הרוסי, המוגדרים אף הם מסחריים, מצוי בידי המועצה לשידורי כבלים
ולווין.

מצב זה הוביל לא אחת להתמרמרות מצד הפרסומאים, שטענו להבדלים בסגנונות הרגולציה על פרסום בערוצים מסחריים. אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא החלטתה של הרשות השנייה  לאסור פרסום סמוי בערוצים 2 ו-10, בעוד מועצת הכבלים כנראה תאשר אותו בקרוב.

בהקשר זה אמר סמירה: "מנסים להלך עלינו אימים עם הרבה תחזיות שתם עידן תשדיר ה-30 השניות בפרסום, אך במודל הקיים יש לו מספיק מקום".

סמירה ציין עוד כי "לאור פניות שקיבלנו, איפשרנו כמה הקלות כגון פרסים בתוכניות בידור, אבל לא היתה כוונה שהתחום האפור יורחב עד כדי כך. יחד עם זאת, אם תנאי הסביבה ישתנו נבחן ונשקול לאפשר פרסום סמוי".  
 
אורן מוסט. "ערוץ 2 הצליח להמאיס את התוכן השיווקי על הציבור"
איבוד שליטה או פופליזם זול?
משתתף נוסף בפאנל, מנכ"ל "כאן" אורן מוסט, שאף שימש בעבר כמנכ"ל איגוד המפרסמים, התייחס בשלילה לאפשרות של פתיחת ערוצי הכבלים והלוויין לפרסום. "לא יעלה על הדעת שנשקיע 10 מיליון שקלים בביד, ובסיום המכרז יפתח השוק לתחרות", אמר מוסט.
 
עוד הוסיף מוסט כי בכל הקשור לתוכן השיווקי, איבדו זכייניות ערוץ 2 שליטה והצליחו להמאיס אותו על הציבור.

אמירה זו עוררה מיני-סערה בקרב משתתפי הפאנל. המשנה למנכ"ל טלעד, אילן טוביהו כינה בתגובה את ההתבטאויות כ"פופוליזם זול".
 
ואם לשמור על פרופורציות, אז הנה קצת נתונים. להערכת אלון הוכדורף, מנכ"ל זניט  מדיה (מקבוצת באומן-בר-ריבנאי), שוק הפרסום בישראל עומד על כ-740 מיליון דולר בשנה, כאשר התוכן השיווקי מגלגל 15  מיליון דולר מקסימום. 
קצרים
פרסום
מדיה
מינויים
  מדד הגולשים
הילה קורח תגיש את ...
                  16.98%
או, יס! זה "הוט"
                  7.55%
רשות השידור...
                  7.55%
עוד...

אסף שניידר חושב שהחלטת הרשות לאסור פרסום סמוי לא תפתור את הבעיה


פרסום
"הקקטוס השנה - ניסוי וטעייה"  
הסלבריקה מתחדש בגמר "הישרדות"  
קול מן השמיים  
עוד...