 |
/images/archive/gallery/107/713.jpg יורם מוקדי, יו''ר מועצת הכבלים והלוויין.
צילום: יחסי ציבור  |
|
|
מועצת הכבלים והלווין החליטה להסיר את המגבלה באשר לזמן הפרסום בערוצים הייעודיים לתקופת נסיון של חצי שנה. וגם: HOT ו-yes יוכלו להגדיל את ההשקעה במיני סדרות |
|
|
 | דפדף בברנז'ה |  | |
NRG מעריב 9/1/2005 11:57 |
|
|
|
|
 |
מועצת הכבלים והלווין החליטה ביום חמישי האחרון להסיר את המגבלה על הזמן המרבי המותר לפרסום, ולאפשר לערוצים לקבוע את אורך המקבצים ברגולציה עצמית. לפני כשלושה שבועות פירסמה המועצה הודעה בדבר שימוע שנועד לאפשר לערוצים הייעודיים להאריך את משך הפרסומות, וכך להותיר יותר חופש בידי הערוצים לגבי אורכם של מקבצי הפרסומות. עד כה משך הפרסומות המותר בערוצים הייעודיים עמד על 12 דקות בשעה, כולל קדימונים. החלטת המועצה תהיה לתקופת נסיון של חצי שנה, בה לא ייקבע משך מירבי למקבצי הפרסומות. במהלך התקופה תעקוב המועצה אחר יישום התיקון, ותבחן את השפעתו על משך זמן שידורן של פרסומות בערוצים אלה בהעדר המגבלה. בתום תקופת
הנסיון תבחן המועצה בשנית את החלטתה. "חשוב לזכור כי מדובר בתקופת נסיון של חצי שנה", מדגיש יורם מוקדי, יו"ר מועצת הכבלים והלווין. "בשל התחרות בין הערוצים המסחריים אנחנו מאמינים שהערוצים הייעודיים ישכילו לקבוע מקבצים שלא יבריחו את הצופים, במיוחד לאור העובדה כי הם חשופים לתחרות רבה מצד ערוצים רבים, ועל כן ראוי דווקא בעניין זה לגלות גמישות רגולטורית". "מהעובדה שהמועצה החליטה על תקופת ניסיון המקלה על הערוצים היעודיים אין להקיש בהכרח לגבי מתן הקלות דומות לערוץ 2, הן בשל היותו הערוץ המרכזי והן לאור העובדה כי לחלק מהצופים אין אלטרנטיבת צפייה, אם אינם מנויים לכבלים ולווין", הוסיף מוקדי.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
מיני סדרות מושקעות
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בישיבתה השבועית המועצה החליטה גם להתיר לחברות הכבלים והלווין להגדיל את השקעתן במיני סדרות. על פי כללי המועצה מחויבות HOT ו-yes להשקיע שמונה אחוזים מדמי המנוי בהפקות מקור. מתוך סכום זה מחויבות החברות להשקיע בסרטי טלוויזיה שמונה אחוזים מהשקעותיהן בהפקות מקור. על פי בקשת HOT, ולאחר שקיימה שימוע בנושא, החליטה המועצה לאשר לחברות להשקיע בהפקת מיני סדרות, במסגרת החובה הקיימת כיום להשקעה בסרטי טלויזיה. ממועצת הכבלים והלווין נמסר כי החלטת המועצה המתירה השקעה במיני סדרות לצד השקעה בסרטי טלוויזיה, ממשיכה את הקו בו דוגלת המועצה לקידום תחום הפקות המקור בכלל, והסוגות העיליות בפרט. |  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|