ראשי > ברנז'ה > פרסום > כתבה
בארכיון האתר
קרב הבקבוקים
ביהמ"ש הוציא צו מניעה זמני נגד קמפיין פרסום לבקבוקי התינוקות "בי-פרי", לבקשת המתחרה - משווקת בקבוקי "אוונט"
לכתבה הקודמת דפדף בברנז'ה לכתבה הבאה
עירית יוסילביץ'
9/1/2005 12:19
בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו מניעה זמני נגד קמפיין פרסום של חברת  פרומדיקו, יצרנית ומשווקת  בקבוקי התינוקות "בי-פרי". זאת לבקשתה של המתחרה - כמיפל, יבואנית ומשווקת בקבוקי "אוונט".
 
פרומדיקו יצאה לאחרונה בקמפיין מודעות, תחת הסלוגן: "הורים אל תחכו למשבר הבא". לטענת כמיפל, הכוונה היתה לקשור בתודעת הצרכן את בקבוקי אוונט למשבר פרשת רמדיה.
 
לדעת השופט יהודה זפט, כאשר הזהירה המודעה מהמשבר הבא, היא אכן התכוונה להזכיר לציבור את משבר רמדיה, ולהעביר מסר שהשימוש בבקבוקי אוונט מסוכן.
 
כמיפל טענה עוד כי הקמפיין עצמו הוא מסע ההפחדה המבוסס על זריעת בהלת שווא בקרב ציבור צרכני בקבוקי תינוקות, ומשתמע ממנו כי הוכח קשר בין שימוש בבקבוקי תינוקות אוונט לבין "שיבושים בהתפתחות מינית".
 
לדברי השופט, ההצגה לפיה השימוש בבקבוקי אוונט חושף את התינוקות לסיכון, אינה מבוססת, שכן לא תואר בספרות הרפואית מקרה כלשהו בעולם שבו נמצאה פגיעה באדם כתוצאה מהשימוש האמור.
 
כמו כן, קבע זפט, כי הרשויות השלטוניות המופקדות על בריאות הציבור בארה"ב לא ראו לנכון לאסור את השימוש בבקבוקי תינוקות העשויים מהחומר שממנו עשוי בקבוקי האוונט.
 
מפרומדיקו נמסר בתגובה כי "די בכך שהוכח כי בקבוקים מפלסטיק רגיל, הקרוי פוליקרבונט, פולטים את הכימיקל ביספינול איי, אשר לגביו הוכח כי הוא מזיק ופוגע בחיות, כדי להזהיר מפני שימוש בבקבוקים אלו לתינוקות בני אדם. הוויכוח שהועלה בבית המשפט הוא עקרוני, ולכן תעתור החברה לבית המשפט העליון כדי לשנות החלטה זאת".
 
יצוין כי הוויכוח בין החברות אינו חדש. לפני כשנה וחצי יצאה פרומדיקו בקמפיין לבקבוקים, שבמרכזו המסר כי השימוש בבקבוקי פלסטיק רגילים מסוכן לבריאות התינוקות ועלול לגרום לסרטן.
 
בקמפיין הוצגו בקבוקי ה"בי-פרי" כיחידים שאינם פולטים חומרי כימיים לתוך מזונם של התינוקות. כמיפל, עתרה אז לבית המשפט, שהוציא צו מניעה זמני נגד פרסום שממנו ישתמע כי הוכח שהשימוש בבקבוקי אוונט חושף את המשתמשים לסיכון ללקות במחלת הסרטן, או לסיכון של מחלות ביולוגיות גנטיות.
קצרים
פרסום
מדיה
מינויים
  מדד הגולשים
הילה קורח תגיש את ...
                  16.98%
או, יס! זה "הוט"
                  7.55%
רשות השידור...
                  7.55%
עוד...

פרסום
"הקקטוס השנה - ניסוי וטעייה"  
הסלבריקה מתחדש בגמר "הישרדות"  
קול מן השמיים  
עוד...