 |
/images/archive/gallery/234/582.jpg קמפיין אסקייפ
 |
|
|
צמד אחים טוען כי אסקייפ מסחרה את רעיון הmobile-clubbing בניגוד לכוונה המקורית. בחברה, דווקא שמחים לקחת חלק בפיתוח הרעיון בארץ |
|
|
 | דפדף בברנז'ה |  | |
עירית יוסילביץ' 13/1/2005 10:57 |
|
|
|
|
 |
הפרסומת החדשה של אסקייפ, שמציגה את תופעת ה- mobile-clubbing גם לאלו מבינינו שחצו את גיל ה-30, הצליחה להרגיז את איל ומאי קסירר - זוג אחים הטוענים כי אסקייפ
מסחרה את הרעיון, בניגדו לכוונה המקורית של מייסדי התופעה. השניים אף טוענים לראשוניות על הבאת הרעיון לישראל ומצהירים - "החברה רימתה אותנו".
איך בדיוק? "קשה לנו עם המחשבה שאסקייפ ניכסה לעצמה את הרעיון ויצרה קשר ישיר וברור לרעיון המסיבות של mobile clubbing, ובעצם הרסה את הרעיון המקורי, לפיו כל אחד יכול לרקוד למוזיקה שהוא אוהב, בכל מקום, ללא קשר למותג מסויים ובלי לשלם כסף". הוויכוח בין הצדדים הוא הזדמנות טובה לדבר קצת על התופעה. ה- mobile clubbing נוסדה לפני כשנה וחצי על ידי שני צעירים לונדונים בשם בן ואמה. מדובר בקבוצת אנשים שנפגשת במקום, יום ושעה שנקבעו מראש, בכדי לרקוד עם מה שהם מכנים personal stereo (ווקמנים, דיסקמנים או נגני MP3) ואוזניות - כל אחד למוזיקה שהביא עמו. התופעה חדרה לאחרונה לישראל, כאשר לטענת האחים היה להם חלק מכריע בכך.
איך אתם הגעתם לזה? "אחינו, שי קסירר, המתגורר בלונדון משתתף בארועי mobile clubbing מראשיתם ואף התידד עם המייסדים. כשהגיע בקיץ לחופשה בארץ החליט שהוא מעוניין לקיים כאן אירוע כזה, ואנחנו התגייסנו לעזרתו. באמצע ספטמבר קיימנו את הארוע הראשון ומאז ערכנו 5 מסיבות mobile clubbing ברחבי תל אביב".
איך הגיבו החברים מלונדון? "מיד לאחר המסיבה הראשונה יצרנו קשר עם בן ואמה ששמחו לשמוע על הצלחת האירוע. מאז אנחנו בקשר עמם והם מפרסמים באתר הודעות על המסיבות הנערכות בארץ ותמונות מהן. כמו שעושים גם מארגני ארועים של mobile clubbing ממקומות אחרים בעולם".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
"הרבה שמחה בלב ועל רחבת הריקודים"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
גם באסקייפ זיהו את הפוטנציאל של התופעה, שתאם לדעתם את הקונספט של מכשיר טלפון חדש בעל נגן MP3, אותה עמדה החברה להשיק. כדי להבין קצת יותר, הם פנו לשני האחים. ואז התחילו הבעיות.
"ב-14 בדצמבר התקשרה אלינו בחורה בשם קרן שהציגה עצמה כנציגה של אסקייפ, ואמרה שהיא שמעה עלינו ושהם חשבו על שיתוף פעולה איתנו", אומרת מאי קסירר. "אמרנו לה שזה נוגד את הקו שלנו ושלא נראה לי שיש על מה לדבר".
למה בעצם? "מכיוון שמייסדי mobile clubbing הלונדונים היו נגד מסחור הרעיון, הצהרנו גם אנחנו על כך ויישרנו איתם קו". לדברי האחים, נציגות חברת הקד"מ של אסקייפ לא הסכימו לוותר וקבעו עם השניים פגישה. על השתלשלות העניינים מספרת מאי: "ניסיתי להבין מה בדיוק הם רוצים - שנפיק להם מסיבה כזו או משהו בסגנון, והצעתי להם רעיונות אחרים שלא כוללים שימוש ברעיון של mobile clubbing. הן אמרו שהם (אסקייפ) לא רוצים משהו חד פעמי, ואמרו לי שהם הולכים לצאת עם מכשיר שכולל MP3, ולכן הם רוצים את mobile clubbing. במהלך אותה פגישה הן שאלו אותי שאלות שונות בכדי לקבל פרטים נוספים על האירועים. במהלך כל הפעמים בהן דיברתי אתן, לא הוזכר הקמפיין המתהווה המתבסס על הרעיון שלנו, אפילו פעם אחת".
בכל זאת, מדובר בתופעה בינלאומית שאין עליה "זכויות יוצרים", כך שלמעשה לאסקייפ יש זכות להשתמש ברעיון, בדיוק כמוכם. אז למה אתם כועסים? "כעסנו מכיוון שהרגשנו מרומים - הרי הם הכירו בנו, פנו אלינו, ואז התברר שהסתירו מאתנו דברים ופעלו מאחורי גבינו".
ומה השורה התחתונה? "מה שאנחנו רוצים בעצם זה שאנשים ידעו שהרעיון אינו של אסקייפ, שלא צריך מכשיר כזה בשביל זה, שאפשר לרקוד גם עם ווקמן ושלא צריך לשלם על זה או להתלבש בצורה מסויימת בשביל זה".
מאדלר-חומסקי&ורשבסקי, משרד הפרסום של אסקייפ, נמסר בתגובה: "אנו מברכים על כך שהתופעה המצליחה הגיעה לישראל ושמחים לקחת חלק בפיתוחה. היא הפכה גם את הצעירים בישראל לשותפים לטרנד הבינלאומי הכי לוהט בתחום הקלאבינג, ומאחלים לכל הקלאברים ומארגני המסיבות הרבה שמחה בלב ועל רחבת הריקודים". |  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|