 |
/images/archive/gallery/253/721.jpg
עיבוד מחשב  |
|
|
חברות האינטראקטיב כבר לא מסתפקות בפרסומות הסטנדרטיות. עדויות מהשטח, ומילון מונחים |
|
|
 | דפדף בברנז'ה |  | |
עירית יוסילביץ' 3/2/2005 11:15 |
|
|
|
|
 |
אם בשנה האחרונה היה נדמה שמינון הפרסומות הקופצות (פופ-אפ), אלו שעושות לפעמים חשק לכבות את המחשב, ירד – זו לא טעות. הפרסום המקוון דווקא נמצא במגמת עלייה, אלא שהדרכים להגיע אל הגולש הופכות מתוחכמות יותר ויותר. וכך, לטובת הגולשים, התחילו הפרסומות המעצבנות הללו לפנות את מקומן לטובת פרסומות עתירות אפקטים, מוזיקה ואנימציה מושקעת (מה שקרוי בעגה המקצועית מדיה
עשירה), שמטרתן העיקרית היא לגרום לנו להקליק. חברת CheckM8 הישראלית, המספקת לאתרים ומשרדי פרסום בארץ ובעולם טכנולוגיות פרסום מקוונות, מצביעה על גידול של למעלה מ-30% בשימוש במדיה עשירה בפרסום מקוון. "לפרסומות מקוונות שנעזרות בווידאו ובקול, יש השפעה גדולה יותר על המיתוג, ותדירות חשיפה גבוהה ואפקטיבית יותר", אומר אילן אברמנטו, מנכ"ל החברה, ל-NRG מעריב.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
לפרוץ את גבולות הבאנר
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בשנה האחרונה היתה CheckM8 אחראית על כמה מהקמפיינים הבולטים הללו, בהם: הפרסום הוויראלי למבצע נסקפה רד-מאג אמסטרדם של נסטלה (באמצעות MRM); הפרסומת לאסקייפ עם אניטה (באמצעות יורו); הפרסומת לאייר קנדה (באמצעות פוגל/ogilvy); הפרסומת ל"קוויקי" של אינטרנט זהב (באמצעות אידיאולוג'יק); הפרסומת ל-HOT(באמצעות gorni) ועוד. ינון לנדנברג, מנכ"ל אידיאולוג'יק: "לקוחותינו דורשים יותר ויותר פורמטים שיהיו מחוץ למסגרת הבאנר, בכדי להשיג תשומת לב גבוהה יותר למסרים שהם רוצים להעביר. לכן אנחנו רואים גידול משמעותי בשימוש בפורמטים עם בליטות גבוהה". בחברות האינטראקטיב מעריכים, כי ב-2005 יגבר עוד יותר השימוש בקריאטיב שפורץ את גבולות הבאנר. "שלושת הפרמטרים החשובים לי ביותר כמתכנן מדיה עבור לקוחותי הם ה-reach, repetition וכמובן להשיג פניות רבות ככל האפשר. השימוש במדיה עשירה מאפשר זאת", אומר גיא שמחון, מנכ"ל משותף ב- Grey Interactive.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
מילון מונחים
|
 |
|
 |
 |
 |
|
המגמה החדשה הזו מביאה איתה גם כמה מונחי-אינטראקטיב, שמצטרפים לשפה הפנימית העשירה גם כך של הפרסומאים. Beyond the Banner solution - BTBS. פתרונות פרסומיים שפורצים את גבולות הבאנר הסטנדרטי. בהגדרה זו נכללים סרטוני פלאש, פרסומות קופצות, קטעי סאונד ועוד. חברות האינטראקטיב לא מפסיקות לחפש את הדבר הבא. Popup - פרסומות שקופצות כשנכנסים לאתר, או עוברים מדף לדף. כן, גם ב-NRG. לחיצה על ה-X אמורה אומנם להעלים אותן, אך רוב הסיכויים שלא תמצאו את ה-X, או שהן ישובו להטריד בהמשך. Brand Awareness - השפעה על המיתוג. בענף אוהבים להגיד שפרסומות מוצלחות תורמות למיתוג של המוצר/חברה, אז מי אנחנו שנתווכח. ניצול נכון של האינטראקטיב מגדיל את המודעות למותג (Brand Awareness) של הגולשים.
|  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|