 |
/images/archive/gallery/194/264.jpg קמפיין הונדה
 |
|
|
האם הפרסומת להונדה "רומסת ברגל גסה את כבוד האישה", כטענת שדולת הנשים או ראויה לפרס, כמו שחשבו בתחרות Golden Drum? |
|
|
 | דפדף בברנז'ה |  | |
עירית יוסילביץ' 6/2/2005 10:03 |
|
|
|
|
 |
סרטון הפרסומת להונדה, מבית היוצר של מקאן-אריקסון, לא מפסיק לספק כותרות גם תקופה ארוכה אחרי ירידת הקמפיין. בשבוע שעבר, עמד הסרטון במרכזה של תשובת שדולת הנשים לבג"ץ, בנוגע לעתירת מק'אןכנגד הרשות השנייה, בעניין סיווג פרסומות. בסרטון, מוצג בחור (בתפקיד אורח – הבמאי שחר סגל) האוסף למכוניתו נערת ליווי, כשלפתע שניהם שמים לב לכך שאשתו וילדיו יושבים במושב האחורי. הסרטון נחתם במשפט "הונדה סיוויק החדשה, לפעמים אתה שוכח שזו מכונית משפחתית". בתשובתה של השדולה נכתב בין היתר: "הפרסומת להונדה אמורה למכור כלי רכב והיא עושה זאת תוך מתן לגיטימציה לשימוש בגופה של האישה לצורך מין, כאילו היה חלק משגרת החיים של כל אזרח הקונה מכונית משפחתית... כל כוונתה לייצר פרובוקציה, תוך התעלמות מוחלטת מכך שהיא רומסת ברגל גסה את כבוד האישה וזכויותיה. שימוש בגוף האישה כאובייקט מיני לצורך מכירת רכב הוא בלתי ראוי, בלתי ענייני ומוטב היה שלא היה נעשה כלל". הפרסומת נפסלהבתחילה בנימוק של "פגיעה ברגשות הציבור", ולאחר ערעור אושרה לשידור בין השעות 12 בלילה עד 5 לפנות בוקר. עו"ד אביטל שחר, מנכ"ל שדולת הנשים בישראל: "אנחנו נתקלים מדי יום בדוגמאות חיות להשפעות פרסומות מסוג 'הונדה - הזונה’ על דמותה של החברה הישראלית, אך חברות הפרסום ממשיכות לבקש לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, דהיינו: לפגוע בנשים באין מפריע בקמפיינים עתירי תקציב, ללא הגבלה או אחריות להשלכות ההרסניות שיש למסרים אלה על החברה הישראלית". ובעוד הרגולטור מזדעזע, זכתה לאחרונה הפרסומת במדליית כסף בתחרות Golden Drum העולמית, ואף נבחרה לחביבת הקהל. לצפייה בסרטון לחצו כאן. מי צודק, שדולת הנשים או מקאן? תחליטו בתגובות.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|