ראשי > ברנז'ה > מדיה > כתבה
בארכיון האתר
מחמירים את המדיניות בערוצים הזרים
מועצת הכבלים והלוין הבהירה ביום חמישי האחרון את הכללים באשר לשידור פרסומות בערוצים הזרים, זאת בעקבות העתירה לבג"ץ של ערוץ RTVi, שדרש לבטל את המגבלות
לכתבה הקודמת דפדף בברנז'ה לכתבה הבאה
NRG מעריב
13/2/2005 11:44
מועצת הכבלים והלווין, החליטה ביום ה' להחמיר את מדיניותה באשר לשידור פרסומות בערוצים זרים. זאת בעקבות עתירתה של ערוץ "ישראל פלוס" לבג"ץ נגד שידור פרסומות בערוצים אלה. 

בעתירתו דרש ערוץ "ישראל פלוס" (ערוץ 9) לחייב את מועצת הכבלים והלווין לאסור כליל על שידור פרסומות בערוצים הזרים, ובכלל זה למנוע לחלוטין מערוצים ORT ו-RTVi לשדר פרסומות, בטענה כי הם מייעדים את שידוריהם לציבור הישראלי.

במקביל, עם קביעת כללים חדשים לפרסום בערוצים הזרים, עתר ערוץ RTVi לבג"ץ נגד חוקיותם של
הכללים, ודרש לבטל את המגבלות על שילובן של פרסומות ישראליות בערוץ. בג"ץ דחה את העתירה ופסק שאין מקום לביטול הכללים החדשים שנקבעו על ידי המועצה. 
 
בג"ץ קבע כי ערוץ ORT, מייעד את שידוריו לציבור הישראלי, ועל כן לא יוכל לשדר פרסומות בארץ. באשר לערוץ RTVi קבע בג"ץ כי הערוץ הוא בינלאומי, ואינו מייעד את שידוריו לציבור הישראלי, ועל כן יש לאפשר את שידור הפרסומות בו גם בישראל. עוד קבע בג"ץ כי המועצה תשלים את בדיקותיה בעניין, ותגיש הודעה משלימה שלאחריה יוחלט על המשך הטיפול בעתירה.
כמות הפרסומות הזרות בערוץ תקטן
בעקבות החלטת בג"ץ, דנה המועצה פעם נוספת בענין שידור הפרסומות בערוץ RTVi. על פי כללי המועצה, לערוצים בינלאומיים מותר לשדר פרסומות הפונות לקהל ישראלי בסך שלא יעלה על רבע מהפרסומות במשדר ספציפי.

כמו כן, הובהרו הכללים הבאים: פרסומות אמריקאיות המשודרות בערוץ (כאשר הערוץ משודר באירופה ובישראל בלבד) לא יבואו במניין הפרסומות הזרות המשודרות בערוץ. גם קדימונים לערוצים ולאתרי אינטרנט של ערוצים המצויים בבעלותו של בעל השליטה בערוץ לא יבואו במניין הפרסומות הזרות בערוץ.
 
פרסומות למותגים ישראליים המשווקים גם בחו"ל, אך נמכרים בעיקר בישראל, ייספרו במסגרת מניין הפרסומות הישראליות בערוץ. פרסומות למותגים בינלאומיים המשווקים בישראל, ואשר כוללים תנאי מכירה מיוחדים לישראל או שהפרסומת עבורם הוזמנה על ידי חברת פרסום ישראלית, ייספרו גם הן במסגרת מניין הפרסומות הישראליות.
 
במועצת הכבלים והלווין אומרים שהם מתכוונים לעקוב אחר יישום הכללים, ומבהירים כי במשדרים המיועדים לציבור בישראל, בין אם בשל תוכן המיועד לישראל או כיוון שהופקו בישראל, אסור יהיה לשלב (לפני, אחרי ובמהלך התוכנית) פרסומות המיועדות לציבור בישראל.
קצרים
פרסום
מדיה
מינויים
  מדד הגולשים
הילה קורח תגיש את ...
                  16.98%
או, יס! זה "הוט"
                  7.55%
רשות השידור...
                  7.55%
עוד...

מדיה
מסתמן: סמכויות ניהול רשות השידור יועברו למנהל חיצוני  
הכלבה של קסרי  
גדי משחק בנשק  
עוד...