ראשי > ברנז'ה > מדיה > כתבה
בארכיון האתר
ה"לה מונד" עדיין מוביל
אך כוחה של העיתונות המודפסת בצרפת נמצא בירידה. נורת אזהרה?
לכתבה הקודמת דפדף בברנז'ה לכתבה הבאה
אור הלר, פריז, ''המגזין''
16/3/2005 10:10
תחושת המשבר שהעיתונות הצרפתית כל-כך אוהבת לדבר עליו, קיבלה אתמול אישור רשמי.

נתוני התפוצה שהתפרסמו אתמול מראים כי העיתונים הצרפתים נמצאים בנקודת השפל הקשה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.
שני ההסברים הרשמיים שניתנו לירידה בתפוצת העיתונים המודפסים הם העלייה של עיתוני האינטרנט ועיתוני ה"מטרו" המחולקים ללא תשלום ברחובות וברשת הרכבת התחתית בפריז.

על פי הנתונים מתברר כי ה"לה מונד" בעל הקו השמאלי-ליברלי עדיין שומר על יתרון, גם אם זעום, מול המתחרים, בהם "לה פיגארו" השמרני.

ב‭2004-‬ ירדה תפוצתו של ה"לה מונד" ב‭4.1-‬ אחוזים והוא מכר כ‭330-‬ אלף עותקים מדי יום. לעומתו, ירדה תפוצת "לה פיגארו" ב‭3.1-‬ אחוזים והוא מכר כ‭329-‬ אלף עותקים ביום.

הירידה הגדולה ביותר בתפוצה ב‭2004-‬ נרשמה לעיתון השמאל הסוציאליסטי "ליברסיון" שירד ב‭7.8-‬ אחוזים ומכר כ‭139-‬ אלף גיליונות ביום.

תפוצת העיתונות היומית בצרפת נחשבת נמוכה ביחס לשכנות האירופיות, גם בשל שיטות חלוקה והפצה שלא השתנו כבר עשרות שנים.

לשם השוואה, תשעת העיתונים הנמכרים ביותר בצרפת מוכרים בממוצע ‭1.4‬ מיליון עותקים ביום, בעוד שאצל השכנים מבריטניה תשעת העיתונים הנמכרים ביותר מוכרים כ‭12-‬ מיליון עותקים ביום.
קצרים
פרסום
מדיה
מינויים
  מדד הגולשים
הילה קורח תגיש את ...
                  16.98%
או, יס! זה "הוט"
                  7.55%
רשות השידור...
                  7.55%
עוד...

מדיה
מסתמן: סמכויות ניהול רשות השידור יועברו למנהל חיצוני  
הכלבה של קסרי  
גדי משחק בנשק  
עוד...