 |
/images/archive/gallery/197/406.jpg
 |
|
|
אך כוחה של העיתונות המודפסת בצרפת נמצא בירידה. נורת אזהרה? |
|
|
 | דפדף בברנז'ה |  | |
אור הלר, פריז, ''המגזין'' 16/3/2005 10:10 |
|
|
|
|
 |
תחושת המשבר שהעיתונות הצרפתית כל-כך אוהבת לדבר עליו, קיבלה אתמול אישור רשמי.
נתוני התפוצה שהתפרסמו אתמול מראים כי העיתונים הצרפתים נמצאים בנקודת השפל הקשה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. שני ההסברים הרשמיים שניתנו לירידה בתפוצת העיתונים המודפסים הם העלייה של עיתוני האינטרנט ועיתוני ה"מטרו" המחולקים ללא תשלום ברחובות וברשת הרכבת התחתית בפריז.
על פי הנתונים מתברר כי ה"לה מונד" בעל הקו השמאלי-ליברלי עדיין שומר על יתרון, גם אם זעום, מול המתחרים, בהם "לה פיגארו" השמרני.
ב2004- ירדה תפוצתו של ה"לה מונד" ב4.1- אחוזים והוא מכר כ330- אלף עותקים מדי יום. לעומתו, ירדה תפוצת "לה פיגארו" ב3.1- אחוזים והוא מכר כ329- אלף עותקים ביום.
הירידה הגדולה ביותר בתפוצה ב2004- נרשמה לעיתון השמאל הסוציאליסטי "ליברסיון" שירד ב7.8- אחוזים ומכר כ139- אלף גיליונות ביום.
תפוצת העיתונות היומית בצרפת נחשבת נמוכה ביחס לשכנות האירופיות, גם בשל שיטות חלוקה והפצה שלא השתנו כבר עשרות שנים.
לשם השוואה, תשעת העיתונים הנמכרים ביותר בצרפת מוכרים בממוצע 1.4 מיליון עותקים ביום, בעוד שאצל השכנים מבריטניה תשעת העיתונים הנמכרים ביותר מוכרים כ12- מיליון עותקים ביום.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|