ראשי > ברנז'ה > מדיה > כתבה
בארכיון האתר
ערוץ 10 שוב מסתבך
הרשות השנייה בודקת האם הסרט שתיעד את יעל בר-זוהר ויהודה לוי בעת צילומי קטלוג "פוקס", הוא פרסום סמוי. אם יוחלט שכן - ערוץ 10 עלול להיקנס בדקות פרסום יקרות
לכתבה הקודמת דפדף בברנז'ה לכתבה הבאה
יניב זך , המגזין
29/3/2005 9:30
מערכה נוספת בין הרשות השנייה לערוץ 10, הפעם על רקע הסרט "הבה טקילה" ששודר שלשום בערוץ ותיעד את צילומי הקטלוג של רשת האופנה "פוקס", בכיכובם של יעל בר-זוהר ויהודה לוי. 

"התוכנית שבנדון מהווה לכאורה לכל אורכה חשיפה פרסומית לחברת האופנה 'פוקס', העוברת את גבול הסביר", כתבה אתמול הרשות לערוץ, ופתחה נגדו בהליך הפרה. 

"אנו רואים בחומרה רבה מצב שבו תכנים פרסומיים במהותם מוצאים דרכם ללבה של תוכנית עד כדי טשטוש מוחלט בין תוכן ופרסום" נכתב לערוץ. "הדברים מקבלים משנה תוקף לאור העובדה שמועצת הרשות השנייה הדגישה לא מכבר בהחלטה שהועברה לידכם את ההכרח שבשמירת ההפרדה בין תוכן לפרסום ודרשה כי הזכיינים יקפידו על נושא זה". 

"התזמון בין הקמפיין לתוכנית יוצר מראית עין שהתוכן מוקדש לפרסום", הסביר אתמול מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר. "לעתים יש מקרים שבהם יש ערך תוכניתי שגובר על האלמנט הפרסומי. לא כך במקרה הנ"ל. הצופה הסביר רואה שהתוכנית מקדמת את 'פוקס', ודאי כשזה במקביל לקטלוג ובמקביל למודעות המפנות לסרט בטלוויזיה. הסכנה היא שנאבד את עצמאות התוכן". 

במסגרת הליך ההפרה בודקת הרשות השנייה אם הפר הזכיין את כלליה, והיא יכולה לנקוט נגדו בסנקציות, בהן נטילת דקות פרסום.  

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "ערוץ ישראל 10 בחר לרכוש את הסרט 'הבה טקילה' כיוון שהוא מתעד שניים מהכוכבים הגדולים והאהובים בישראל, יעל בר-זוהר ויהודה לוי. מוקד העניין בסרט הם הכוכבים ולא המותג המסחרי, כך שהסרט הופק תוך הקפדה יתרה לא לאפשר חשיפה למותג 'פוקס'".  
קצרים
פרסום
מדיה
מינויים
  מדד הגולשים
הילה קורח תגיש את ...
                  16.98%
או, יס! זה "הוט"
                  7.55%
רשות השידור...
                  7.55%
עוד...

חתכו את יב"ז. ערוץ 10 בצנזורה עצמית


מדיה
מסתמן: סמכויות ניהול רשות השידור יועברו למנהל חיצוני  
הכלבה של קסרי  
גדי משחק בנשק  
עוד...