 |
/images/archive/gallery/107/713.jpg יורם מוקדי, יור מועצת הכבלים והלוויין
יחצנות  |
|
מגבשים כללים לשימוש בתוכן שיווקי |
|
במועצת הכבלים והלויין הגישו לרשות השנייה טיוטת ראשונית להסדרת תוכן שיווקי. מותר בריאליטי, בידור וטלנובלות, אסור בדרמה, סרטים וחדשות |
|
|
 | דפדף בברנז'ה |  | |
NRG מעריב 4/4/2005 13:30 |
|
|
|
|
 |
מועצת הכבלים והלווין הגישה לאחרונה למועצת הרשות השנייה, טיוטת כללים ראשונית להסדר תוכן שיווקי. במועצה מנסים ליצור הסדר אחיד של תוכן שיווקי, בטרם יפורסם השימוע לציבור, על פי עמדות שגובשו בשימוע הציבורי ובדו"ח פנימי בנוגע לתחום בעולם.
טיוטת הכללים כוללת איסור שימוש תוכן שיווקי בתכני חדשות וענייני היום, תוכניות ילדים, תעודה ותחקיר. בנוסף, ובניגוד לכוונה הראשונית, יאסר שימוש בתוכן שיווקי
בתכני דרמה וסרטים. אך יתאפשר שימוש בתוכן שיווקי בתכני בידור, ריאליטי וטלנובלות.
על פי הטיוטה: "במקומות בהם קיימת הצדקה ברורה לאזכור מבחינת שיקולי עריכת התוכנית, יותר לשלב תוכן שיווקי רק ובכל מקרה שהצגת המוצרים לא תהיה בולטת ולא תעבור את תחום הסביר מבחינת משך הזמן, התמקדות המצלמה וכדומה. בנוסף חלה החובה לשמירה על עצמאות שיקול הדעת המערכתי, ולעמידה בכללי אתיקה מחמירים".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
התוכנית שאתם צופים בה מלאה בתוכן שיווקי
|
 |
|
 |
 |
 |
|
עוד קובעת הטיוטה הוראות ביחס לההסבר שינתן לצופים על שיתופי הפעולה המסחריים ששולבו בשידור. הטיוטה קובעת כי בתחילת כל תוכנית, ובסיומה, תוקרן הודעה המבהירה כי במימון התוכנית השתתפו גורמים מסחריים ושולבו בה מוצרים שלהם.
בנוסף, מחוייב הערוץ לשדר תשדירי הסברה שיבהירו לציבור את משמעותם של שיתופי הפעולה המסחריים ואת אופן סימונם של משדרים הכוללים שיתופי פעולה כאלו.
"טיוטת הכללים, שמתגבשת במועצה לאחר דיונים ארוכים, היא ניסיון לאזן בין הצורך להתיר שיתופי פעולה מסחריים בערוצים הייעודיים, המוסיפים מקורות מימון חיוניים והסדרת התחום שהינו בגדר "שוק שחור" כיום, לבין הצורך לשמור על עצמאות היצירה, להגן על הצופים וליידע אותם על קיומם של שיתופי פעולה אלה" אומר יורם מוקדי, יו"ר המועצה.
"חשוב לזכור כי שיתופי פעולה אלה לא יותרו בז'אנרים רגישים דוגמת חדשות, תעודה, דרמה ותכניות לילדים. אני מקווה שהרשות השניה תצטרף לעמדתנו על מנת שתהיה רגולציה אחידה. אנו כמובן, פתוחים לשמוע עמדות שונות מעמדתנו", הוסיף מוקדי.
בטרם פרסום הטיוטה לשימוע יוקצבו 30 יום לדיונים מול הרשות השנייה, זאת במטרה ליצור הסדר אחיד בנושא; כך החליטה המועצה שתפרסם לאחר מכן את הטיוטה לשימוע ציבורי, ותדון בה פעם נוספת מיד לאחר סיום השימוע. |  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|