 |
/images/archive/gallery/285/455.jpg רוברט ארציבאלד, פזארו, מול פארקר ו באסטון, מכבי תא
צילום: אי-פי-איי  |
|
|
תדיראן הסכימה לשלם הרבה מאוד כסף כדי לפרסם על המגרש בפיינל-פור, אך הרוסים סירבו. רוצים לדעת למה? |
|
|
 | דפדף בברנז'ה |  | |
עירית יוסילביץ' 1/5/2005 10:58 |
|
|
|
|
 |
משחקי הפיינל פור ידועים כמסחטת כסף ולא בכדי. נראה כי אין אופציה להכנסות שלא נוסתה שם: אחרי זכויות שידור, חסויות ומרצ'נדייז, התחילו לפני מספר שנים הנהלות הקבוצות המארחות למכור גם את שטחי הפרסום במגרשים עצמם - מהלך שהתברר כרווחי במיוחד.
רק לדוגמה: מחירו של פרסום על עיגולי העונשין, עומד על כ-100 אלף דולר ל-4 משחקים, מחירם של שלטים מתחלפים לא מוארים, מתחיל ב-50 אלף דולר, ומי שירצה לפרסם באמצעות מדבקות שיונחו על הפרקט ליד הסלים, יאלץ להיפרד מ-25 אלף דולר.
לא זול אומנם, אך המפרסמים שמודעים לאחוזי הצפייה הגבוהים להם זוכים המשחקים, מוכנים לשלם והרבה.
על פניו הכל טוב ויפה, אלא שלפעמים הנכונות של המפרסם, לא בהכרח תואמת את הכוונות של הצד השני. ותעיד על כך חברת תדיראן, שלמדה
על בשרה דחייה מהי.
החברה, שהקציבה רבע מיליון שקל לפרסום על מגרש משחקי הפיינל פור, הכינה שלט עם רקע בצבע צהוב, כשעליו מופיע לוגו החברה בכחול והכיתוב "תדיראן קרייר איתכם בפיינל כפור...".
יגאל קרבי, המשווק הבלעדי של שטחי הפרסום מטעם הקבוצה הרוסית בישראל, הגיש את השלט לאישורה של הנהלת הקבוצה הרוסית ולהפתעתו הרבה – נתקל בסירוב.
קרבי: "בהתחלה דחתה הקבוצה הרוסית את השלט בטענה שהוא בצבעי מכבי ת"א (כחול וצהוב) ולכן זה לא מקובל עליה. לאחר חילופי דברים, תכתובות בפקסים ובאי מיילים שנמשכו מספר ימים, שינתה תדיראן את רקע השלט ללבן כך שבסופו של דבר היה השלט בצבעי כחול ולבן. גם את השלט הזה דחתה הקבוצה הרוסית ודרשה כי הכיתוב על השלט יהיה אך ורק בשפה האנגלית או הרוסית".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
גרשון, פארקר ושארס מתכוננים
|
|
 |
 |
 |
 |
|
"הצהרה מוזרה"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
תדיראן מצידה סירבה לדרישה. ארז אבנר סמנכ"ל השיווק בחברה: "הצהרת הקבוצה כי היא מעדיפה לפרסם חברות רוסיות בטורניר המהווה את אחד ממפעלי הספורט החשובים באירופה במאה ה - 21 ובו משתתפות קבוצות ממספר מדינות, מוזרה ביותר", אומר אבנר.
"חברת תדיראן הינה חברה ישראלית הקיימת בשוק כבר למעלה מ- 40 שנה ומשרתת נאמנה צרכנים בישראל ובעולם. אין שום סיבה שלא נפרסם בשפה העברית בה אנו גאים כל כך".
אז מה יעלה כעת בגורלן של הפרסומות הישראליות על המגרש הרוסי? "לאחר שנתקלתי בסירוב מצד הקבוצה הרוסית להעמדת השלט של תדיראן העברתי את המגעים עם חברות מסחריות נוספות לאש קטנה עד שתתבהר התמונה", אומר קירבי.
ככל הנראה יעדרו השנה המפרסמים הישראליים מהמגרש הרוסי. אוהדי צסק"א מן הסתם, לא יזילו על כך דמעות.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |  | ארז אבנר: "אין שום סיבה שלא נפרסם בעברית"
| |
|
|
|
|
|
|
|
|