גמד, אבל מציל כוסיות
הממד הטראגי של "משימה בלתי אפשרית 3" הוא שטום קרוז לוקח את עצמו ברצינות
כך אפשר להתגלגל מצחוק בכל פעם שקרוז מנסה להציל מישהי שפצצת ניטרוגליצירין הוטמנה בראשה על ידי כך שהוא מחשמל אותה ואז מחייה אותה מחדש בזמן שמסוק אפאצ'י רודף אחריהם, חמוש בטילים לעייפה, או שהוא מתנופף בין מגדלים הנישאים לגובה 200 מטר, אחרי שערך חישוב פיזקלי של וקטורים על חלון מבנה נטוש אליו הצליח להמלט.
כאשר אדם נדרש למשימות מופרכות ובלתי סבירות כמו אלו שגיבור הסרט נדרש אליהם, חייבת להיות מלווה להן נימה רפלקסיבית של הומור עצמי. בסרט ספציפי זה מדובר כמעט בכל מהלך של הגיבור, אבל די אם אזכיר סצינה בה הוא יוצא ללא נשק להציל את אהובתו, לאחר שברח מהמקום שאמור להיות המקום הכי מאובטח בעולם פשוט על ידי ריצה דרך הכניסה.
סרטי ג'יימס בונד, שהם המקבילה הכמעט זהה לסרטי "משימה בלתי אפשרית", עושים זאת נהדר. כל הפרסונה של ג'יימס בונד נבנתה על ההומור והשנינות האנגלית, ובונד, גם במרדף הכי מטורף, לא ממש לוקח את עצמו ברצינות ותמיד משלח בצופים חיוך שכמו אומר, "שנינו יודעים שזה בולשיט כל מה שקורה פה אבל זה בכל זאת מאוד משעשע". ברגע שזה קורה, אתה כצופה מפסיק להיעלב שמזלזלים באינטליגנציה שלך, ויכול להתמכר להנאה הילדותית מהפיצוצים והמרדפים. כאן טמון אולי ההבדל בין סרטי אקשן טובים לסרטי אקשן גרועים. אלה האחרונים, ובהם "משימה בלתי אפשרית 3", לוקחים את עצמם יותר מידי ברצינות עד שהם נהיים פומפוזיים וחסרי קוהרנטיות לחלוטין.
ובכל זאת, מדוע בחר טום קרוז להירתם לסדרת הסרטים המביכה הזאת, כאילו היה מינימום שוורצנגר או צ'אק