ממש לא בית קברות
מדו"ח שמפרסמת היום הקרן החדשה לקולנוע עולה כי סרטה התיעודי של טלי שמש "מועדון בית הקברות" הפך לסרט התיעודי המצליח בישראל אי פעם. ויש הצלחות נוספות
בין 26 הסרטים שהפיקה הקרן, רבים מהם גרפו הצלחה מרשימה בארץ ובעולם. הבולט שבין הסרטים הוא "מועדון בית הקברות" של טלי שמש שהביא
לבתי הקולנוע כ- 30 אלף צופים. בכך הפכה יצירתה התיעודית של שמש לסרט התיעודי הנצפה ביותר בבתי הקולנוע אי פעם. סרטים נוספים שגרפו הצלחה מרשימה בארץ ובעולם הם: "מלון 9 כוכבים" בבימויו של עידו הר שנרכש לשידור בשווייץ, דנמרק, שבדיה, אוסטרליה, קנדה ופינלנד בסכום כולל של כ-86 אלף יורו. כמו כן, הסרט יעלה להקרנות בניו יורק החל מהחודש.
"אימא חוזרת הביתה", סרטם של לימור פנחסי וירון כפתורי נמכר לגופי שידור בארה"ב, צרפת ופינלנד בסכום כולל של 180 אלף דולר. זכויות ההפצה של הסרט נרכשו על ידי חברת Fortissimo. "סובנירים" – סרטו של שחר כהן שזכה בשנה שעברה בפרס "דוק אביב", נמכר לגופי שידור בנורבגיה, שבדיה, פינלנד וספרד בסכום כולל של 17 אלף יורו. "הביטחוניים", סרטו של שמעון דותן, זוכה פסטיבל סאנדנס בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי, נמכר לגופי שידור בצרפת ובארה"ב בסכום כולל של 100 אלף יורו. "חמוצים", סרטה של דלית קימור נמכר לשורה של גופי שידור בארה"ב, פינלנד, דנמרק, הולנד, אירלנד, שבדיה, אוסטרליה, דובאי ואיטליה בכ-90 אלף דולר. "מסע לפוטוסי", סרטו של רון חביליו נמכר לגופי שידור בצרפת בכ-75 אלף יורו.
כמו כן מוזכרים בדו"ח סרטים שהקרן סייעה בהפקתם ויוקרנו במהלך שנת 2007, ובהם "מרגל השמפניה" שנמכר לערוץ שידור בגרמניה בסכום של 100 אלף יורו, "למות בירושלים" שנמכר לרשת HBO האמריקנית ב- 200 אלף דולר, ו"החתיכה החסרה" שנמכר לגוף שידור בגרמניה בסכום של 70 אלף יורו.
מנכ"ל הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, דוד פישר אמר עם פרסום הדו"ח כי "הקולנוע הדוקומנטרי עשה עוד צעד משמעותי השנה אל עבר הפסגה העולמית. הקולנוע הבינלאומי תופס את היצירה הדוקומנטרית בארץ כעשייה איכותית, ומוכן להשקיע כסף רב בעשייתו של סרט ובקניית זכויות ההפצה שלו ברחבי העולם".

מועדון בית הבקרות. וולקאם טו דה קלאב. צילום: יחסי ציבור יחצ