"מלאכים ושדים" הגיע לרומא
הסרט, שיצא לאקרנים בארץ בשבוע הבא, הגיע אמש לרומא. לבכורה בעיר האיטלקית, בה זכו אנשי ההפקה להתנגדות הוותיקן, הגיעו טום הנקס, איילת זורר והבמאי רון האוורד. בעוד האוורד דיבר על תגובת הכנסייה, הנקס וזורר התלוננו שאין בסרט סצנות אוהבים

"מלאכים ושדים", בבימויו של רון האוורד, הוא אדפטציה קולנועית לספרו של דן בראון, שחוזר לעסוק בחוקר הסמלים רוברט לנגדון (טום הנקס) שמנסה הפעם לסייע לותיקן להציל שלושה קרדינלים חטופים שחוטפיהם מאיימים להרגם בכל רגע. בנוסף, חייב לנגדון לעצור פצצה מתקתקת על ידי איסופם של רמזים שקשורים לכת סודית מימי עבר.
"כולם אומרים לי שהם מוצאים את הסרט הזה יותר מבדר, יותר מרתק ויותר מעמיק מקודמו", אמר האוורד, שפרסם לפני כשבועיים מכתב בו הוא מגן על הסרט בפני הכנסייה, בבכורה בבירה האיטלקית.
דן בראון סיפר במסיבת העיתונאים שלדעתו "מלאכים ושדים" הוא ספר שקל יותר לעבד לקולנוע. "ההבדל בין הספר הזה לקודם הזה ניכר בסרט", אמר.
"צופן דה וינצ'י", שביים האוורד ויצא לאקרנים לפני שלוש שנים, זכה להצלחה מסחרית גדולה וגרף יותר מ-750 מיליון דולרים, אבל נצלב על ידי המבקרים. "וראייטי" למשל, כינה את הסרט "עצוב" ו"עגמומי".

טום הנקס, כוכב הסרט, דיבר עם העיתונאים וסיפר כי הסרט החדש הוא "באנג באנג ומהר! אין זמן לשום דבר". "הסרט מתקדם בקצב מהיר", חידד.
הנקס התלונן בהלצה כי בגלל הקצב המהיר לא היה זמן לסצנות סקס ואהבה עם הצלע הנשית בסרט, השחקנית איילת זורר, שמגלמת פיזיקאית שמתלווה ללנגדון (הנקס) במסעו ברומא ובותיקן. "לא היה לנו זמן
"ניסינו להכניס את סיפור האהבה לסרט – האם הקרדינלים נמצאים במלון רומנטי כלשהו? האם הם במכונית רחבה, עם מושב אחורי רחב?", התלוצץ הכוכב. זורר מסכימה עם בן זוגה בסרט. "אי אפשר להכניס סצנת אוהבים במושב האחורי של המכונית כשאתה נמצא במרדף אחרי רוצחים".
האוורד נקלע ללא מעט קשיים כשביקש לצלם את "מלאכים ושדים" ברומא. התנגדות הותיקן לצילומים הייתה חריפה והוא נאלץ לשחזר חלק מהסצנות שתוכננו להצטלם בבירה האיטלקית ולהעתיקן ללוס אנג'לס. "הם בהחלט לא רצו לשתף פעולה", אמר האוורד בבכורה.
"צופן דה וינצ'י" גרם לזעזוע בקרב אנשי הותיקן ואצולת הקתוליות, שלא אהבו את העלילה לפיה ישו מתחתן עם מריה מגדלנה והם מקימים משפחה, ובכך יוצרים אילן יוחסין שאנשי הכנסייה הותירו סודי במשך מאות שנים. לעומת הסרט, הנצרות מלמדת שישו מעולם לא התחתן, אלא נצלב בעודו רווק וקם לתחייה.
"מלאכים ושדים", לעומת זאת, לא שואל שאלות לגבי ישו. האוורד סיפר בבכורה כי זו כנראה הסיבה שהכנסייה לא השמיעה קולה עד כה בנוגע לעלילת הסרט והספר, כפי שעשתה במקרה של "צופן דה וינצ'י".
"היו ב'צופן דה וינצ'י' נושאים חמים מאד שהתייחסו לאמונה בנצרות. אני חושב שזה הפך את הסרט לפרובוקטיבי יותר", אמר הבמאי. יודעי דבר סיפרו כי בכירי הוותיקן סירבו להתבטא בנושא כדי שלא ליצור דיון שיעלה את ערכו של הסרט בפני הצופים ויגרום לסקרנות רבה יותר.
"אני מקווה שהסרט יהווה מקור של כבוד עבור אנשי האמונה. אנחנו השתדלנו מאד לפתח דמויות שמעוררות דיון נכון וטוב שיוכיח שהכנסייה היא מוסד מוצלח", סיכם האוורד.