הסיפור שמאחורי השיר: אונילי

סיפור אחד, אמן אחד, שיר אחד. והפעם אונילי על הצורך בשמש ובאור, על זוגיות וחברות ועל הקשר בין גוף לנפש בשיר "Sentimental". "מהנפש אנחנו באים ולשם אנחנו חוזרים ובאמצע יש מלא בלאגן", היא מסכמת

קרן רובין | 12/5/2010 14:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מתי כתבת את השיר?
"ב-2006-2005. בדיוק הגעתי לארץ מצרפת. הייתי בסטודיו שלי, בבית שלי בחיפה, מול ההר, מול המחשב, וכתבתי את המילים האלה בשוונג. התיישבתי לכתוב את המנגינה על ביט שקיבלתי מחבר מצרפת והמילים ממש יצאו מתוך המנגינה".

את בדרך כלל כותבת קודם מנגינה ואז את המילים? את מגיעה קודם מהקצב?
"אין חוקיות, אבל לאחרונה כן. זה תמיד בא מצורך או דחף לכתוב. הביט היה מאד פשטני, החבר כתב לי 'אני עובד על אלבום סולו וממש בא לי שתשתתפי בו'. הוא שלח לי כמה ביטים והיה אחד שהתחברתי אליו במיוחד. פתחתי את זה והתחלתי להקליט".

איך התחלת להקליט בלי מילים כתובות?
"אלתור. כמו מה שאני ואמיר אגוזי עושים בערבים שלנו בשסק בתל אביב. זה לא מדויק ברמה של משפטים מדויקים, זה מגיע וזה נבנה ואז אני מסיימת את המשפטים. אם את מספיק משוחררת אז זה מגיע די מדויק עם איך שאני מרגישה. לפעמים אני עורכת ואם אני מבסוטית ומרגישה שזה כן וקוהרנטי, אני משאירה את זה ככה".

מה הרעיון הכללי של השיר?
"השיר משקף ויז'ן על החיים שלי שאני אוהבת ומאמינה בו עדיין. זו מין השקפה - אני חושבת שבשביל להבין אותה נצטרך לתרגם את זה".

לא דרך גוגל טרנסלייט.
(צוחקת) "לא".

מה משמעות המשפט Introduce yourself through the light, rays of sun they shine through in real life?
"חזרתי לארץ אחרי 21 שנה בפריז. היה שם קר ואפור, חייתי במדינה שאין בה שמש. השמש זורחת בחיים האמיתיים, זה ה'א-ב' שלי. יכולתי לשים את פריז הקרה מאחור".

אז ברמה הכי בסיסית דיברת על מזג האוויר.
"כן, גם".
צילום: עמרי בראל
אונילי צילום: עמרי בראל

מה בקשר למשפט "תציגי את עצמך דרך האור"?
"את מתקלחת, מתלבשת, מתארגנת לפני משהו. מביאה את עצמך לעשות משהו דרך האור, בחיוביות. למשל כשאני מתחילה שיר או שאני מתחילה שיר באמצע הסיפור שלו".
 


את מתחילה מהאמצע כי בוער לך לספר את העיקר?
"לא, כי לפעמים לא בא לי לעשות הקדמות, יותר מעניין אותי לאן זה יתפתח, מאיפה זה בא. כמו שאת מתחילה לראות סרט ואת מגיעה לאמצע החיים של מישהו, את לא מתחילה אותו מהנקודה שבה הוא נולד. אני מכינה את עצמי בשיר הזה ואת הקורא או המאזין למה שהולך להיות".

מה המטרה ללכת אליה?
"כל אחד והמטרה שלו. אני אוהבת את המילה קרוזינג. לשייט".

כמו על ענן.
"כן, גם כמו על סקייטבורד. לא מהיר, שיוט בין הרחובות. לא יודעת אם את עושה את זה, אופניים או התגלגלות אחרת, בחיים הכל עובר לידך, את ממש משייטת עם הרוח הנעימה הזו. בתקופה שהגעתי לארץ החברים הכי טובים שלי הכריחו אותי לשמוע רגאיי".

חזרת לארץ אחרי 21 שנה, איך יש לך פה חברים טובים?
"בבתי ספר בצרפת היו ילדי שליחים שכל הזמן התחלפו. חברת הילדות הכי טובה שלי, מור קדישזון הייתה אחת הסיבות שחזרתי לארץ".

למה?
"כי באיזה שהוא שלב בחיים בא לך להיות קרוב לאנשים שאתה הכי אוהב וזה היה כבר בלתי נסבל לכולנו. כולם היו מפוזרים בשבילי: מקסיקו, אוסטרליה... חזרתי פתאום ואז נפגשנו פה והייתה התפוצצות של אהבה. הם היו מכורים לרגאיי החבורה הזו, והם לא הפסיקו לכפות עליי רגאיי. הרגשתי שהם כובשים אותי. הם לקחו אותי לאתיופיה. הרגע היה כל כך חזק שהם הצליחו להעביר אותי. אני מושפעת מרגאיי, אבל לא עושה רגאיי. אני מושפעת מכל דבר שהמוח שלי שומע".

מה פירוש הביטוי I&I?
"זה ביטוי בפתואה, שפה של מיעוט. את לוקחת שפה ומעוותת אותה ומה שמתקבל היא פתואה. ג'מייקנים, ראסטות, לא אומרים 'מי' או 'יו' כי אני ואתה זה אותו דבר, בפירוש- I&I. אני - אתה ואתה  - אני, זה המוד. בהמשך קוראים למי שאיבד את עצמו לחזור, להבין מי הוא, לדעת מי הוא. בכדי לקיים את עצמך אתה צריך להבין מי אתה ורק ככה אתה יכול לקיים את הקשר הזה של להיות I&I".

מטאפורית זה שיוויון עוד לפני שהתחילו לדבר.
"כן, לגמרי. גם אצלם לא אומרים יונייט אלא I light כדי להתאחד. לראות את האור יחד. אור הבריאה, הקיום. עד עכשיו זה המבוא ונכנסים לבית- Sentimental is the mental - רציתי לתת למוח סוג של רגש ועדינות או שבריריות. מדהים כמה שהמוח הוא רגשי ורגשני וכמה שהוא משחק ומתעתע בנו".

איך הוא מתעתע בנו?
"אני מדברת על האגו ומשחקי האגו כי תכלס מצד אחד אנחנו מחפשים לב, למצוא אדם פתוח, כן ואוהב, אבל מצד שני המוח שלנו רגשי ועושה משחקים של אגו. אנחנו מפלרטטים עם האגו אחד של השני ועם של עצמנו. אתה לא מוגן גם אם לא נכנסים לסיפור פיזי עם בן אדם. אתה
לא חייב להגיע לפיזיות כדי להיקשר, מבחינתי. אז 'האם אני מוגן'? לא. אתה לא יכול למנוע מדברים לקרות אז עדיף לא להאחז בדברים חזק מדי. החיים הם מאבק אחד גדול לשחרר את החומות ולהיות עצמך, להעיף את המסכות ואת מה שמונע מאיתנו להיות אנחנו באמת".

את מדברת על סיפור ספציפי שהיית צריכה לשחרר בו?
"אין סיפור ספציפי, יש פה כמו סיפור. זה עניין של קנאה. שחרר, תן למה שצריך לקרות לקרות. זה משהו גדול ובתוכו משהו קטן. תשחרר אותה, קח אותי".

צילום: דימה וזינוביץ'
אונילי בהופעה צילום: דימה וזינוביץ'

מה הכוונה בלהחלים? להחלים ממה?
"להחלים מאהבה, אבל לא בדיוק מחלימים מאהבה אלא מאגו, מפרוטקשן רגשי. נתתי למאהב מפתח (מראה לי את קעקוע של מפתח)".

זאת אומרת שהמפתחות נמצאים עכשיו אצלך בידיים.
"כן, נשארתי עם השרשרת, נשארתי בפיקציה שבניתי לעצמי".

אבל בעצם לא חשבת על כל המשמעויות האלה כשכתבת את זה, זה פשוט יצא.
"נכון. הכלא הזה של אני רוצה אותו, אני כלואה איתו. אם אתה באמת אוהב מהלב שלך אתה לא מגיע לסיטואציות".

למה התכוונת ב"קסם - יש כאלה שאומרים שהם אלרגים לקסם?"
"יש כאלה שלא זורמים, לא מאמינים בקסם של החיים. הם זוחלים מתחת למשקל שלהם וקורסים תחת המסגרות של המשפחות שלהם ומה שמצפים מהם".

מה פירוש "Living bodies"?
"גוף חי לאט לאט, עוזב את הגוף ומצטער לעזוב אותו. הוא תחת השליטה של המנטליות. הנשמה גדולה מדי מכדי שהגוף יכיל אותה. הדם אדום מדי מכדי להכיל, הלב קטן מדי מכדי להכיל את האהבה שקיימת. כל האנשים סביבך מנסים לחנך אותך ולרבע אותך למסגרות שלהם".

איפה את חשה שממסגרים אותך?
"אם אתה לא נכנס למשבצת שלך בעולם ובחברה, פולטים אותך החוצה. אם אתה לא שוחה בעולם בדרך ובקצב שלך אתה נעשה מדוכא. אם אתה מספיק חזק בדעה שלך ובאני מאמין שלך אז אתה שומר על הצביון שלך".

מה עם הגוף?
"את רואה את כל המתגרשים האלה מסביבך, משהו שם לא עובד".

את מדברת על בגידה?
"לאו דווקא, אלא התאהבות נוספת. אתה יכול לכבול את עצמך בתוך משהו ויום אחד להתעורר, אם אתה לא עושה מה שאתה עושה מכל הלב".
 
את רואה את עצמך מתחתנת?
"אני לא חולמת על זה אבל בסך הכל אני רוצה ילדים ורוצה בן זוג לחלוק איתו את החיים. אם אני אפגוש מישהו שיגרום לי לרצות אני אשמח. אני מאמינה בחברות ובזוגיות והיו כמה גברים בחיים שלי שזה לא הלך איתם בסוף, לא תמיד זה היה הדדי או הצליח".

אז בסופו של עניין יש סיפור לשיר.
"זה כמו סיפור הפוך. אני עושה הכרות עם אדם שנמצא במקום טוב בחיים, שיוצא מהחושך אל האור אבל הוא מבין. במהלך השיר שהוא מבולבל, ושואל גם איפה הגוף נכנס לתמונה".

יש פה מסר לקוראים?
"אל תשכחו שמהנפש אנחנו באים ולשם אנחנו חוזרים, מסינכרון של הגוף והנפש, ובאמצע יש מלא בלאגן. צריך לחזור הביתה".

צילום: דימה וזינוביץ'
אונילי עם מרינה מקסימיליאן בלומין צילום: דימה וזינוביץ'
Sentimental

Synchronizing soul & body, body
straight towards our goal we are aiming, buddy
cruising on the vibe in i & i mood
calling those who lost their i to grab theirs

Introduce yourself through the light
rays of sun they shine through in real life
where's the view of pain and grey and cold?
Far behind, it's far behind!

Ohh! sentimental is the mental
flirting with so many other mentals
As long as u never touch my body, never get to party
am i protected??
bullshit!
Better, u know better 
better to just let him get her
get me let him only get me
who's the right to decide?
I gave protection on my body 

Oh lover, i gave it to my lover
and now that i recover
I'm left with the chain of the key chain...

Magic, some say that they're allergic
crawling under their own weight and their family's
living bodies sorry leaving their bodies
Soul sometimes too big to be contained
Blood sometimes to red to be contained
Heart to small for all the love that lives
And all people all around to square u
preachers from all kind to educate you...

Body, what about my body?
I used to have the key now i am guided by somebody
How could i give it to my lover?
i couldn't know he'd turn to another... 

Oh lover i gave it to my lover
and now that i recover
I'm left with the chain of the key chain...

הופעת חינם של אונילי תתקיים ביום ראשון ה-16 במאי ב-22:30 באברקסס בתל אביב.
קרן רובין כותבת באתר קול הקמפוס - סטודנטים כותבים ומשדרים מבית הספר לתקשורת במסלול האקדמי של המכללה למנהל.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

קול הקמפוס

סטודנטים כותבים ומשדרים מבית הספר לתקשורת במסלול האקדמי של המכללה למנהל
www.106fm.co.il

לכל הכתבות של קול הקמפוס

עוד ב''קול הקמפוס''

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים