האחות הקטנה: הקאמבק של ג'נט ג'קסון
מהטראש של האייטיז ועד הפטמה החשופה בסופרבול: ג'נט ג'קסון, פעם אחות-של והיום תחרות ראויה לליידי גאגא, פוצחת בקאמבק נוסף לכבוד יום השנה למות אחיה. מוכנים או לא, קבלו אותה. שוב
מיליוני הצופים הביקורתיים הזדעזעו, נרעשו ובלעו רוק בתדהמה. אבל מה אמרו כל אותם מעריצים כשלסיום העונה של קודש הקודשים, במקום שבו נפגשים הרייטינג וההיסטריה לשיא מסחרר, הגיחה על הבמה דווקא ג'נט ג'קסון, דיוות פופ נשכחת, כבר בת 44, לבושה בגלימה ארוכה שהפכה במהרה לבגד גוף צמוד ושקוף? אחרי הופעה שנמשכה שמונה דקות תמימות, אמריקה בוודאי שאלה את עצמה: יש מצב שג'נט עושה קאמבק? עוד פעם?
על פי כל הפרמטרים, התשובה חיובית. 2010, השנה שאחרי מותו של מייקל ג'קסון, מסתמנת כעמוסה ביותר בקריירה של ג'נט, הבת הצעירה למשפחת ג'קסון. מאז מותו של מייקל, שמצוין היום (שישי) ברחבי העולם, אחותו הקטנה לא מפסיקה לתזז. לצד הלהיט הוותיק שלה, Nasty, ביצעה ג'נט בהופעת ב"איידול" גם את Nothing, מתוך הסרט ?Why did I Get Married Too בכיכובה שיעלה לאקרנים באפריל הקרוב; היא עובדת על אלבום חדש ובקרוב ייצא ספר פרי עטה, True You, על תזונה והערכה עצמית. לדבריה, את ההשראה קיבלה מהסקרנות הציבורית באשר למשקל היו-יו שלה לאורך השנים.

המעריצים השרופים שעוקבים אחרי חשבון הטוויטר המעודכן שלה או מתעדכנים תכופות באתרה המושקע - בוודאי יתקוממו ויטענו שהג'קסונית מעולם לא הלכה לשום מקום. ואכן, האלבומים באתר החדש Janetjackson.com מסודרים ברצף מרשים ונטול חורים עלילתיים, בקצב ממוצע של אלבום לשנתיים. מאז הדיסק הראשון והנשכח ב-1982, שיצא כמעט במקביל ל"מותחן" המבריק של אחיה, מייקל; דרך ההצלחה הראשונה, Control, ב-1986, ועד לאלבום האולפן האחרון, Discipline, ב-2008, כשביניהם היו גם הופעות בסרטים כמו "הפרופסור המטורף" ו-Get Married.
אבל גם המעריצים המושבעים ביותר יודו שמאז פרשיית ה"ניפלגייט" ב-2004, לא זכתה ג'קסון לכל כך
בלקסיקון האמריקאי: מצטרף הביטוי Malfunction Wardrobe. האמריקאים: המומים, נגעלים וכועסים על תעלול יחסי הציבור המתוזמן היטב. כל אלה, פלוס התדמית המעורערת ממילא, שלחו את ג'נט לסיבוב מסורתי בין תוכניות האירוח, בו ניסתה להחליק את הפדיחה, מתוך תחושה שהתקשורת פשוט מתעמרת בה.

הפעם מדובר בבאזז שונה מהותית, שהולך ונבנה מהסתיו, ויש שיאמרו בציניות מאז מותו של מייקל ג'קסון, המגה-אייקון והאח הנערץ. זה התחיל כמה ימים אחרי הלוויה, בהופעה מאופקת ומרגשת בטקס פרסי ה-BET, המוקדש לקהילה האפרו-אמריקאית בהוליווד. אחר כך הגיעה היעלמות אמוציונלית מאור הזרקורים, שהסתיימה בספטמבר עם הופעת מחווה עוצמתית בטקס פרסי הווידיאו של MTV, בה ביצעה ג'נט את הלהיט המשותף שלה ושל אחיה, Scream.

בין זיכרונות הילדות שחשפה בראיון המדובר ההוא, דיווחה ג'נט שהיא אוספת באובססיביות נעליים של כריסטיאן לובוטין וג'וזפה זאנוטי, מעריצה את המעצבים אלכסנדר מקווין ורולאן מורה וחוקרת את אהבתה לאופנת שנות ה-40. בהתאם, בהופעותיה הפומביות האחרונות שולטת אווירת קוטור עם מודעות למעצבים הנכונים: ז'קטים מודגשי כתפיים ומכנסי הרמון טרנדיים מרכיבים את מלתחתה היומית, בהופעה לקידום סרטה החדש היא לבשה שמלה צמודה בעיצובה של ויקטוריה בקהאם ועל השטיח האדום בגאלה היוקרתית של מוזיאון "מטרופולין" בניו יורק היא נצפתה בשמלה מדוגמת של "לנוון".
בקליפ לסינגל Make Me, שצץ מיד אחרי הראיון ההוא והפנה את תשומת הלב אל אוסף הלהיטים החדש של ג'נט, Number Ones, המגמה המשיכה: שוב סטיילינג מינימליסטי בשחור-לבן, שוב צעד מחושב שמשלב חצי-סיכום וחצי הבטחה לעתיד. על רקע הקימורים העסיסיים של ביונסה, המלתחה של ריהאנה והשואו של גאגא, ג'נט הצליחה לשלב את רכיבי המפתח באופן רלוונטי וסקסי מאי פעם.
וכך, מי שהתנדנדה במשך שנים בין לוק הטום-בוי הזרוק ומראה ההוצ'י-מאמא סר הטעם, זכתה פתאום לשאלות באשר למעצבים האהובים עליה והצטלמה בשורות הראשונות של התצוגות הנחשבות ביותר בניו יורק ובמילאנו.

אבל אל תמהרו להתרגל לג'קסון החדשה והמתוחכמת: בראיון שהתפרסם במגזין Wonderland מוקדם יותר השנה התוודתה שהיא משתעממת בקלות ומחליפה את הסטייל שלה לעיתים קרובות. כשנשאלה על היכולות שלה להצליח בעולם בו מהלכת ליידי גאגא בתחתונים ובועות סבון, אמרה ש"בטח יהיה לה קשה לתחזק את התדמית הזו לאורך זמן. למרות שאף פעם לא דיברתי איתה, אני מחבבת אותה".
ג'נט, שנפרדה לאחרונה מבן זוגה מזה שבע שנים, ג'רמיין דופרי, ניצלה את הראיון כדי להזיל ריר על צ'ייס קרופורד, בן ה-25, מ "אחת שיודעת". בנוסף מנתה בין תחביביה את סדרת "דמדומים", את הזמר המתבגר ג'סטין ביבר ואת מוזיקת הקאנטרי של טיילור סוויפט, לתדהמת המראיין.
וזה כנראה סוד קסמה של ג'נט: סטייל מעצבים מרשים ובמקביל - תחביבי מיינסטרים של תיכוניסטית מהמיד ווסט. בבוקר היא מופיעה בטלוויזיה לבושה באלגנטיות משל הייתה גווינת פלטרו, ובערב מבצבצת חזייתה מבעד לשמלת המעצבים על השטיח האדום בתאונת פלאשים. השלומיאליות האותנטית הזו, גם כשהאח הגדול כבר לא משגיח, היא בדיוק מה שגורם לקהל הרחב להתרגש מהקאמבק הנוכחי ולהחזיק לה אצבעות, שוב. מי שמתנגד, שיילך לחפש את לה-טויה.
- השנה שחלפה מאז מותו של ג'קסון
- מדור קליפים מיוחד
- המעריצים בישראל מציינים את יום השנה