זה כן שיר אהבה: על ההופעות של הדראמס, לסד סאונדסיסטם ו-PIL

אם ג'וני ליידון הוא השטן, אז אלוהים הוא ג'יימס מרפי, והכריזמה, הטקסטים המבריקים והמוזיקה שזרמה במלוא העוצמה מהרמקולים הוכיחו שלסד סאונדסיסטם היא אחת הלהקות הטובות בעולם

עדי שבת | 1/9/2010 11:25 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אם יש בנאדם בעולם הזה שאני יכולה להיחשב כמעריצה שלו זה ג'יימס מרפי. ואין ספק שאתמול בלילה (ג') בהופעה של לסד סאונדסיסטם שהתקיימה בגני התערוכה בתל אביב במסגרת ועידת המוזיקה של הייניקן, הוא הגשים לי חלום והראה לי בדיוק למה.

מבריקים. מרפי
מבריקים. מרפי  צילום: גוני ריסקין
אין דבר בעולם שרציתי יותר מאשר לראות הופעה חיה של לסד סאונדסיסטם בתל אביב, ואז הם הודיעו שהם מגיעים לכאן. זה לא שיש בעיה לראות אותם מופיעים באירופה, אבל הקונספט של הופעה של החבורה הברוקלינאית המופלאה הזאת בארץ הקודש, קסמה לי הרבה יותר. ולמען האמת, בדיעבד, מדובר באחת ההופעות היחידות בעולם שלא אכזבו אותי. יותר נכון לומר שמדובר באחת ההופעות שהשאירו אותי עם לסת פעורה ורצון בלתי שבע לעוד מאותו הדבר, בעיקר מהביט הבועט והממכר הזה שהיה שם.

אז נכון, הסאונד בביתן 1 היה לא משהו כמו תמיד, ואף על פי כן, שאר האלמנטים היו תפורים בדיוק במידה הרצויה. קשה לתאר במילים את החוויה המדהימה שמרפי וחבורתו הרייברית והכישרונית הותירו בי. אבל העובדה שבמהלך שעה (פחות או יותר) הצלחתי לקבל לווריד בלייב את תמצית העשור האחרון של לסד (מינוס "You wanted a hit"), ולהרגיש כאילו אני בפסטיבל אמיתי, מצביעה על חיבור בלתי אמצעי עם ההרכב.
צילום: גוני ריסקין
חוויה מדהימה. לסד סאונדסיסטם צילום: גוני ריסקין

הם פתחו עם "Us V Them", המשיכו עם "Drunk Girls" בביצוע שהקפיץ את הקהל ולאחר מכן ביצעו בביצועים מדויקים ומופתיים את "Tribulations", את "I Can Change" ואת "All My Friends", אבל שני השירים שהוכיחו שהם אחת הלהקות החשובות ביותר של העשור הזה היו אלה שחתמו את ההופעה הקצרה - "Losing My Edge" ו-"New York I Love You, But You’re Bringing Me Down" (עם הומאז' לג'יי זי ולישיה קיז), שהיה אחד הרגעים המרגשים בערב הזה.

לא שווים את ההייפ. הדראמס
לא שווים את ההייפ. הדראמס צילום: גוני ריסקין
אבל לערב הזה היו הרבה יותר פרמטרים. עוד לפני מרפי, עלו לבמה הדראמס הניו-יורקיים. אז אולי הם הלהקה הכי נכונה כרגע ברמת ההייפ, אבל בפועל הם היו משעממים באותה המידה. לא פשוט לייצר מוזיקה שנשארת בתודעה הקולקטיבית יותר משתי שניות, שלא לדבר על למעלה מעשר שנים, ושמצליחה להעיף אותך מהרגליים, ונדמה היה שהדראמס שם רק כדי להמחיש את האוקסימורון
הזה.

ג'ונתן פירס וחבריו ללהקה פתחו את ההופעה עם "It Will All End In Tears" וביצעו את כל השירים מאלבום הבכורה מלא ההייפ שלהם (הם גם ציינו זאת בתחילת ההופעה) עם להיטים כמו "Let's Go Surfing" שהלהיב את הקהל, "Forever and Ever Amen" ו-"Down By The Water", איתו סיימו את ההופעה, אבל מה לעשות, קשה לגנוב את ההופעה מג'יימס מרפי.

צילום: גוני ריסקין
מיתולוגיה. ג'וני ליידון צילום: גוני ריסקין

אחרי ההופעה של לסד סאונדסיסטם מאוד פשוט להבין מאיפה מגיעה מוזיקה טובה לעולם - הכריזמה, הטקסטים הפואטיים והמבריקים והמוזיקה האלקטרונית/החיה והבועטת שזורמת במלוא העוצמה מהרמקולים, נותנים יותר מתשובה אחת טובה. תקראו לי משוחדת, תקראו לי גרופית, אבל האמת היא שבאתי לשמוע את לסד וקיבלתי בדיוק את מה שרציתי.

מהצד השני עמדה מיתולוגיה נוספת, כזאת שכבר סיימה להתהוות, ג'וני ליידון, רקוב אמיתי, שעלה לבמה אחרי אחת בלילה עם ההרכב PIL, והראה לכולנו שגם לזקנים שהזריקו את עצמם לדעת יש עדיין שכל והגיון, שנינות, כוח לסחוב במה גדולה וכשרון אדיר להביא את כל מה שלהרכבי ההייפ הצעירים לא יהיה לעולם. ביצים, קוראים לזה. ביצים גדולות. This is not A love Song, או שאולי דווקא כן.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_tarbut/music/ -->