סדרת חינוך מחדש
הוליווד, שבעבר תיארה גייז כאנשים אומללים ומלאי בעיות, מפיקה כעת סרטים וסדרות שבהם יחסים הומוסקסואליים ומשפחות חד מיניות מתוארים כנורמליים לחלוטין. האם תעשיית הבידור מקדימה את התרבות או עוקבת אחריה?
"המסלול הכללי השתנה מדמויות ליצניות ושורות מחץ, לדמויות יומיומיות מעוררות הזדהות", אומר דיוויד האוסלייב, מייסד "קווירטי", בלוג מדיה פופולרי. "מבחינת הקהילה הקווירית זוהי תקופה חדשה, שבה להיות משפחה חד-מינית כבר לא נחשב לחלק בעל משמעות בסיפור".
למה זה קורה כעת? האם הוליווד הולכת אחרי התרבות, או התרבות הולכת אחרי הוליווד? ג'ארט באריוס, נשיא GLAAD, הברית ההומו-לסבית נגד השמצה, אומר שאין זה מקרי שתיאור חיובי של משפחות חד-מיניות נעשה נפוץ. "הסיפורים האלה מעניינים, מגרים ומספקים בידור טוב", הוא אומר. "הוליווד היא עסק, כך שהם מספקים סיפורים טובים וזה טוב לעסקים. להומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים יש סיפורים ששובים את דמיונם של האמריקאים, משום שבאופן בסיסי, אנחנו אמריקאים בדיוק כמו כל האחרים".

"הילדים בסדר" היא דרמה קומית בכיכובן של אנט בנינג וג'וליאן מור, כזוג עם שני ילדים מתבגרים, המכנים אותן "אמא" באופן קולקטיבי. העלילה (האב תורם הזרע מופיע פתאום, מה שמוביל לצחוק ולדמעות) לא מונעת על ידי היחסים הלסביים. היא הייתה מתנהלת באותו אופן אילו בני הזוג היו סטרייטים. "זה הסרט הפוסט-גיי המושלם", אומר הווארד ברגמן, פובליציסט הוליוודי הידוע כ"גורו של היציאה מהארון", בזכות עזרתו לסלבריטאים הומוסקסואלים לעבור את התהליך. "הומוסקסואלים הם פשוט חלק מהנוף, שזה המקום שבו אנחנו רוצים להיות".

"הוליווד מעבירה מסר מטעה לגבי ההתנהגות הזאת ועושה שירות רע לצופים, שמגיעים למסקנות המבוססות על מה שהם רואים על המסך. זהו עיוות של המציאות", מוסיף גלן סטנטון, מנהל מחקר המשפחות ב"פוקוס על המשפחה". "כשנישואים הומוסקסואליים ולסביים של ממש מוצגים בטלוויזיה (למשל בסיקור חדשותי), אנחנו מנצחים. כשהם מוצגים דרך העדשה היצירתית והאמנותית של הוליווד, אנחנו לא. הוליווד מצליחה, אבל הם עושים זאת באמצעות אי-ייצוג של המציאות".
חסידי סרטים וסדרות שמראים את ההתנהלות השגרתית, הנדושה אפילו, של משפחות חד-מיניות אומרים שבזה בדיוק מדובר, במציאות. בסרט "הילדים בסדר", שלגביו כבר החלו דיבורים על פרס אוסקר לבנינג, לא ברור אם הנשים נשואות באופן חוקי, אבל הן מתנהגות כאילו הן נשואות, הילדים שלהן ודמויות אחרות
"זה מראה עד כמה המשפחות שלנו רגילות. זה מקדם אותנו כברת דרך משמעותית לקראת הצגה של משפחות חד-מיניות ומשפחות סטרייטיות כלא שונות בהרבה", אומר דסטין לאנס בלאק - התסריטאי-במאי שקיבל אוסקר על התסריט של "מילק" - הסרט שעסק בהארווי מילק, הפוליטיקאי מסן פרנסיסקו שנרצח (אותו גילם השחקן הסטרייט שון פן, שזכה באוסקר). "מילק" היה ההומוסקסואל המוצהר הראשון שנבחר למשרה ציבורית בקליפורניה. "ושלא בדומה ל'מילק', ולכל כך הרבה סרטים על הומוסקסואלים בעבר, הדמויות לא מתות", מוסיף בלאק.
בהתחשב בעובדה שמדובר בסרט קטן של חברת הפקה אמנותית, "הילדים בסדר" גרף הצלחה בקופות. הוא הרוויח סכום נכבד של 18 מיליון דולר מאז תחילת ההקרנות, נכון ל-23 באוגוסט השנה. הבמאית ליסה צ'ולודנקו, שהיא עצמה אם לסבית, אומרת שלא התכוונה לספר סיפור פוליטי, או אפילו סיפור לסבי. היא התכוונה לספר סיפור משפחתי. "רצינו לעשות סרט על משפחה ונישואים באמצע החיים, בנקודה נמוכה, דברים שלא רואים ברוב הסרטים על האופן שבו משפחות נראות מאחורי דלתיים סגורות", אמרה.

השגשוג בתחום הבידור הידידותי לגייז ומערכות יחסים חד-מיניות קיים במיוחד בטלוויזיה. ב"Glee", להיט טלוויזיוני על הניצחונות והקשיים של מועדון זמרה בבית ספר תיכון, יש תת-עלילה שבה קורט המתבגר יוצא מהארון בפני אביו, שאינו הומופוב כפי שניתן היה לצפות. ב"משפחה מודרנית", רשימת הדמויות כוללת זוג חד-מיני, אותו משחקים אריק סטונסטריט (סטרייט) וג'סי טיילור (הומוסקסואל) שאימצו תינוק ומנסים בשקיקה ובאופן קומי להתאים את עצמם לחיי הורות. התוכנית זכתה לשבחי המבקרים והיא פופולרית. אחד מיוצריה, סטיב לוויתן, אומר שלא נתקל בהתנגדות מצד אויבי הנישואים החד-מיניים.

ב"בטי המכוערת" של רשת ABC, העונה האחרונה נגמרה באביב שעבר עם פרק מרומז אך מרגש שבו האחיין חולה האופנה של בטי, ג'סטין, יוצא מהארון מול משפחתו הלטינית האוהבת. זו הפעם הראשונה שבה צופי רשת מסחרית ראו ילד הומוסקסואל גדל ומקבל את זהותו. גם בתוכניות אחרות, כמו "אחת שיודעת", "טרה", "90210" ו"העשב של השכן" היו קווי עלילה שעסקו במתבגרים בשלבים שונים של הכרה עצמית.
בכמה דרמות ברשתות הטלוויזיה יש דמויות של גייז שלבעיותיהם אין קשר לנטייתם המינית. ב"האוס" של פוקס, ד"ר רמי האדלי הביסקסואלית חרדה יותר מפני מחלת ההנטינגטון שלה מאשר מהמיניות שלה. ב"אחים ואחיות" של ABC, האח ההומוסקסואל ובן זוגו הרבה פחות יבבנים ודפוקים מכמה מהאחים האחרים.

CBS, שקיבלה ציון "נכשל" בדוח השנתי של GLAAD לגבי תוכניות והצגת דמויות הומוסקסואליות ברשתות טלוויזיה, הכריזה לא מזמן ששלוש דמויות של גייז יתווספו לשלוש תוכניות בעונה הקרובה: הסדרה המוערכת "הרעיה הטובה", "חוקי המשחק" שחוזרת, וקומדיה חדשה בשם "אבא שלי אומר".

לפחות בשתי תוכניות של הרשתות בסתיו הקרוב יהיו קווי עלילה העוסקים ב"הצעה 8" של קליפורניה, על פי AfterElton.com, אתר העוקב אחרי ייצוג של גייז בתקשורת. "חוק וסדר: לוס אנג'לס" החדשה של NBC תחקור את הקבוצות הדתיות השונות שמימנו את הקמפיין למען "הצעה 8", בעוד הקומדיה השחורה "פילדלפיה זורחת" תציג קו עלילה העוסק בתגובה היסטרית של אחת הדמויות לנישואי דמות של טרנסג'נדר, ודמויות של שני גברים המייסדים בית משותף כדי לקבל הטבות של ביטוח בריאות.
"אני באמת חושבת שבכל שנה המצב משתפר קצת", אומרת קנדיס קיין, שחקנית טרנסג'נדרית שהופיעה בסדרה שבוטלה של רשת ABC "כסף, דארלינג", ובלהיט של "לייפטיים" Drop Dead Diva", בתפקידי טרנסג'נדר. "לפני חמש שנים ABC לא היו מציגים דמות של טרנסג'נדר ביחסי אהבה עם אף אחד. זה פשוט לא היה קורה. יבוא יום וזה יגיע. אני יודעת את זה".
אם כן, האם תעשיית הבידור מקדימה את התרבות, או עוקבת אחריה? "התנועה של ההתקדמות נמצאת בתרבות", אומרת סטפני קונץ, פרופסור להיסטוריה באוניברסיטת אברגרין באולימפיה שבמדינת וושינגטון ומומחית למשפחות מודרניות. "להוליווד מעולם לא היה אומץ או כוח או יכולת לצייר באופן חיובי את הגייז, עד שהדברים התחילו להשתנות בתרבות באופן כללי. כשזה קרה, הוליווד קפצה על העגלה. אבל הם לא היו יכולים לעשות את זה אלמלא המשווקים והמשקיעים היו מבינים שיש לזה קהל".