סיפורו של בולדוזר: על "אמריקה - סיפורה של אומה"
הסדרה "אמריקה - סיפורה של אומה" בערוץ ההיסטוריה היא חגיגת רעש וצלצולים עם 1,600 שחקנים וניצבים, אנימציה ממוחשבת וים של סלבריטאים. בזכות מנכ"לית חזקה ושאפתנית, הפך ערוץ הנישה למשהו ששווה לשים אליו לב
אבל זו ארצות הברית וזה ערוץ ההיסטוריה, שעשה מההיסטוריה של האומה החזקה בעולם סדרה הוליוודית שנמתחת על פני 12 שעות, עם 1,600 שחקנים וניצבים, אנימציה ממוחשבת וים של סלבריטאים שמעטר את כל האריזה המפוארת. כן, חוץ מטראמפ תמצאו שם את מריל סטריפ, רודי ג'וליאני, קולין פאוול, שריל קרואו ומייקל דאגלס. לא פלא שהפרק הראשון משך 5.7 מיליון צופים - שיא בתולדות הערוץ, מספר מדהים למי שמגיש נישה.

אמריקה - סיפורה של אומה יח''צ ערוץ ההיסטוריה
כששאלו את ננסי דובוץ', המנכ"לית החזקה של הערוץ, מה הקשר בין כל הנוצץ העכשווי, לימים ההם, היא לא טייחה. "בניסיון שלנו להראות את הסיפור, זה מרענן שאנשים כאלה מדברים איך ההיסטוריה השפיעה עליהם ואיך עוררה בהם השראה. לא מדובר רק בתאריכים ואנשים מתים. זו הצגה של האירועים בצורת מהנה, ואולי על הדרך נתפוס מיליונים שלא בטוח שהתכוונו לצפות בערוץ". דובוץ' היא בולדוזר בת 38, שהבינה מהר שהיסטוריה נטו לא תמשוך את הקהל האמריקאי, שרגיל לסדרות אקשן ולאלף פיתויים אחרים על המסך. אז היא לקחה את הנושא הרציני קצת הצדה - היסטוריה לפי עולמה, עם אופציה לחציית הגבול.
יש עכשיו בערוץ, שנמצא בשולי הממיר, תוכנית שאני אישית מאוד אוהב: "היסטוריה למכירה". משפחה שיש לה בית עבוט בלאס וגאס. האב, הבן והנכד. כל פעם נכנס אליהם מישהו עם כלי מוזר ומנסה למכור - רובים מהמאה ה-19, להביור מוייטנאם, משאית של וולוו. מומחים באים ומספרים מה בדיוק הכלי עושה, כמה הוא שווה, ובסוף בעל הבית מחליט אם הוא קונה את החפץ, או שולח אותו חזרה לבוידם.
קצת מוזר איך מכניסים שעשועון כזה לערוץ שאמור להביא פיסות מרתקות מהעבר, אבל לא מבחינת המנכ"לית, שכבר חיברה את הקצוות. "אלה תוכניות דוקומנטריות על אנשים שעושים היסטוריה היום", היא ענתה למבקרים.
המנהלת הזו כנראה יודעת מה היא עושה. התוכנית על בית העבוט, שנראית כמו ריאליטי משעשע, משכה מיליוני צופים והפכה את בעל העסק, ריק האריסון, למיליונר אמיתי. מ-60 איש ביום, נכנסים לחנות שלו יותר מאלף. דובוץ' הגיעה לערוץ ההיסטוריה ב-2006. עוד לפני שנכנסה לתפקיד, סיפרו עליה שהיא מלאת רעיונות ומאוד תחרותית. מממוצע של 1.1 מיליון צופים בפריים טיים, היא העלתה ל-1.5 מיליון, שזה נתון יפה ומכובד, אבל לא רק. ההכנסות גדלו בצורה משמעותית.
דובוץ' הצהירה מזמן שהיא הולכת בענק. הרי מי שעשה את ההקדמה לפרק הפתיחה ב"סיפורה של אומה" היה הנשיא ברק אובמה, בכבודו ובעצמו, וכשהבאז סביב הסדרה תפס ברחוב, דובוץ' לא נחה עם המחמאות. היא מיד הבהירה שכל בית ספר או אוניברסיטה שירצו את מארז הדי-וי-די, הוא יישלח אליהם בחינם. 30 אלף כבר ביקשו. ככה משווקים ערוץ נישה, לידיעת הממונים.
אז הסדרה "סיפורה של אומה" היא פומפוזית, גרנדיוזית, עמוסת אקשן וזוהר. לא בטוח שהיא הכי מעניינת בעולם, אבל היא תרגיל מבריק ביחסי ציבור, עבודה של בולדוזר עם מטרה.