לב חצוי: ראיון עם גל לב

גל לב ("האי", "אקזיט") היה כוכב נוער בפוטנציה. כעת הוא מככב באופרה "בארץ לובנגולו מלך זולו". "אני מקווה שאוכל לשלב בין טלוויזיה לתיאטרון", הוא אומר

יונתן אסתרקין | 3/11/2010 12:01 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בסוף השבוע תעלה האופרה לכל המשפחה "בארץ לובנגולו מלך זולו" במרכז לאופרת פרינג' שבמרכז תרבות מנדל בתל אביב יפו. הספר נכתב במקור כסיפור בהמשכים לעיתון "דבר לילדים" בשנות השלושים של המאה הקודמת ומגולל את סיפורו של גוטמן, הצייר והסופר מתל אביב-העיר הקטנה שלחוף הים הגדול, החולם על הרפתקאות ועל חיות הבר של אפריקה. יום אחד הוא מחליט לעשות מעשה ויוצא בעקבות חלומו למסע הרפתקאות מופלא ביבשת השחורה.
בהתחלה נורא נבהלתי. גל לב
בהתחלה נורא נבהלתי. גל לב יוסי צבקר


זוהי הפעם הראשונה בישראל ש"לובנגולו מלך זולו" זוכה לגרסת אופרה. הכתיבה והפיתוח של הגרסה הבימתית ארכו כשלוש שנים, כשלכתיבת הטקסט אחראית סמדר שיר ואת המוזיקה הלחין ירון כפכפי ("הקוסם" ו"מסביב לעולם ב-80 יום").

במאי ההצגה הוא מנהלו האמנותי של המרכז לאופרת פרינג', יובל זמיר. הפרויקט זכה לברכתו של חמי גוטמן, בנו של הצייר והסופר, אשר נתן להפקה את הזכות לעשות שימוש בציוריו המקוריים של גוטמן לצורך עיצוב התפאורה. את התפקיד הראשי, של נחום גוטמן עצמו, מגלם השחקן הצעיר גל לב, בוגר טרי של בית הספר ניסן נתיב מוכר ככוכב סדרות הילדים "האי" ו"חצויה", מהנחיית התוכנית "אקזיט" ועוד.

לב מספר שהוא שמע כמובן על גוטמן ועל ספרו, אבל לא הכיר אותו לעומק לפני החזרות וגילה, כדבריו, "עולם חדש ומרתק". "הבמאי יובל זמיר ביים אצלנו הצגה בבית הספר של ניסן נתיב, ראה אותי שם ושאל אם אני רוצה לעשות אודישן", הוא אומר. "באתי, עשיתי ולשמחתי התקבלתי. בהתחלה נורא נבהלתי מהטייטל 'אופרה'.

אני יודע לשיר, אבל לא כמו זמר אופרה. בחיים לא הייתה לי נגיעה לזה. חוץ מזה, גם יש לאופרה מן דימוי ישנוני כזה וכבד. משהו של זקנים. אז היה לי ממש מרגש לראות איך הז'אנר הזה יכול לקבל חיים מודרניים ולהיות הכי קצבי ומרתק בעולם. למזלי, אני גם לא צריך שם לשיר בסגנון אופראי. יש זמרים אחרים ששרים ככה ועושים את זה נהדר".
יוסי צבקר
הז'אנר מקבל חיים מודרניים. ''לובנגלו מלך זולו'' יוסי צבקר

מה היה הדבר הכי מעניין לגלות על הסיפור ועל דמותו של גוטמן?
"זה סיפור של המון אומץ. לקום לנסוע בשנות השלושים לאפריקה לא היה עניין פשוט בכלל. זו רדיפה אמיתית אחרי החלום, שבהחלט דורשת המון תעוזה".

אתה בוגר של כמה סדרות בערוץ הילדים, מן הסתם עולם שונה לגמרי מעבודה על אופרת פרינג'.
"עולם שונה לגמרי. יש הבדל גדול בין הפקה מסחרית, שבה זמן זה כסף ורצים מסצנה לסצנה, לבין עבודה כזאת שבונים כל דבר תוך כדי עבודה, מחפשים, נכנסים לעומק של כל סצנה וסצנה ומשקיעים המון מקוריות ותעוזה בכל עיבוד מוזיקלי".

אתה מרגיש על פרשת דרכים? סיימת ללמוד, לאיזה כיוון תלך-טלוויזיה מסחרית או תיאטרון איכותי?
"אני מקווה שאוכל לעשות גם וגם, ושאחד יאפשר את השני. אם יציעו לי עכשיו להשתתף בטלנובלה או בסדרת ילדים, ברור שאגיד כן. גם כי זה בית ספר חשוב מאוד שצוברים בו שעות

טיסה, וגם כי זה משתלם מאוד מבחינה כלכלית. אבל אין ספק שזה לא נותן את הסיפוק שנותנת עבודה עמוקה יותר בתיאטרון של ממש. לכן אני מקווה שאוכל לשלב בין השניים". 

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_tarbut/tarbut_and_art/ -->