אש ידידותית: קייט וינסלט לוהטת
קייט וינסלט, שכבר אוחזת בתואר כלת פרס אוסקר, הפכה בחודש שעבר גם לגיבורת-על כשהצילה את אמו של ריצ'רד ברנסון משריפה. פרסים יש, ריספקט יש, סרטים חדשים יש, חבר דוגמן יש, ופיגורה יש בהחלט, אז למה היא בכלל נזדקקה לשמלת האשליות האופטיות של סטלה מקרטני?
הרבה אלמוגים צמחו על קרקעית הטיטאניק מאז שוינסלט פרשה את ידיה על חרטום הספינה בסרט ההוא והפכה באופן רשמי למושא קנאה בקרב מעריצותיו של ליאונדרו דיקפריו. אוטוטו בת 36, עם רקורד התערטלות בסרטים שנותן פייט יפה לוואגינה המג'ונג'נת של ג'וליאן מור, וינסלט היא כבר מזמן כמה שלבים מעל שחקניות אחרות בשכבת הגיל שלה.
היא ממותגת היטב, יפה להכעיס, מאזנת יפה בין גברים חכמים (סם מנדז, בעל מספר 2) וגברים הורסים (הבויפרנד הנוכחי, לואי דאולר) והכל במבטא בריטי מושלם. אם זה לא מספיק, לפני מספר שבועות וינסלט הוסיפה תואר נוסף לרזומה, מעבר לכלת פרס אוסקר ותארים אחרים זניחים. עכשיו היא גם גיבורת-על לעת מצוא, והיא אפילו לא הייתה צריכה מצלמות מסביב בשביל שזה יקרה.
בחודש אוגוסט האחרון נפשה וינסלט ביחד עם שני ילדיה ובן זוגה באחוזה באי נקר, השייך לאיש העסקים הבריטי סר ריצ'רד ברנסון, מבעלי חברת וירג'ין. בעקבות הסופה הטרופית איירין שהשתוללה בחוץ, הבית הגדול החל לעלות באש. ברנסון עצמו שהה במרחק של מאה מטר מהמקום. כוכבות קולנוע אחרות, וככל הנראה שאר האנשים, היו מחכים לכוחות ההצלה כדי שייחלצו את כולם החוצה, אבל לא וינסלט.
אחרי שווידאה שמשפחתה מחוץ לבית, היא נכנסה שוב אל תוך הלהבות, חילצה במו ידיה את אמו הקשישה של ברנסון, וכמו בסרט של ניקולס קייג' נשאה את האשה בת ה-90 פלוס על זרועותיה, מעט פחם על מצחה, כשברקע הלהבות המשתוללות. הבית עצמו אולי נהרס לחלוטין, אבל וינסלט, שיצאה מהתקרית ללא פגע, רק הוסיפה עוד קצת בלינג לקסם שלה.

כצפוי, התקשורת התחלקה על הסיפור הזה עד הסוף, כשברנסון דואג להלל את וינסלט מעל כל בימה אפשרית. הוא עצמו, אגב, רץ ללהבות עירום לחלוטין כדי להוציא את קייט ושות' מהבית: "קייט אמרה שהיא הרגישה כאילו היא מצלמת סרט אבל אף אחד לא צועק 'קאט'", סיפר ברנסון, "אמא שלי מסוגלת ללכת, אבל קייט פשוט החליטה לזרז עניינים". חודש אחר כך הכוכבת הצנועה הודתה שאם היא ומשפחתה היו מתעוררים חמש דקות מאוחר יותר, סיפור הגבורה הזה היה הופך לטרגדיה גדולה. מלחיץ.
לחופשה הפרטית הזאת יצאה וינסלט עם שני ילדיה, מיה בת העשר מנישואיה לג'יימס טריפלטון וג'ו בן השבע מנישואיה למנדז, ונתנה בכך תוקף לרצינות הרומן שהיא מנהלת און אנד אוף בשנה האחרונה עם הדוגמן לואי דאולר. בכל זאת, אם היא מכירה לו את הילדים, כנראה שמדובר בקצת יותר מסקס חייתי ופוטוגני.
הסיבוב הראשון של וינסלט ודאולר, שדגמן בעבר למותגים כמו ברברי ולואי ויטון, החל כשהשניים הכירו במסיבה שערך מכר משותף, פחות או יותר שתי דקות אחרי שהודיעה על פרידה ממנדז (שלו, אגב, היא נשואה עד היום על פי חוק). התמונות המגרות של השניים בסנטרל פארק, כשהיא רוכבת על אופניים והוא רץ לידה חשוף חזה, הפכו אותם לזוג פופולרי.
וינסלט הכירה לו את ההורים רק כמה שבועות אחרי שהתחילו לצאת, אבל
וינסלט יודעת על מה היא מדברת. סקירה קלילה של ההיסטוריה הזוגית שלה מראה שהבחורה לא נוהגת להישאר לבד יותר מכמה דקות, והיא תמיד זאת שחותכת. היחיד שאי פעם נטש אותה הוא ככל הנראה אהבת חייה, סטיבן טרדרה, שמת בגיל 34 מסרטן העצמות, זמן קצר לאחר שוינסלט סיימה את צילומי הסרט "טיטאניק". האם קשה לה להתחייב לאורך זמן, או שאולי היא מפחדת להיפגע שוב? הרי זמן קצר לפני הפרידה ממנדז, כשהשניים עבדו ביחד על "חלון פנורמי" (בו שיתפה פעולה בפעם השנייה עם ליאונרדו דיקפריו), היא השתפכה על הקשר ביניהם על גבי עיתון שהיה מוכן לשמוע - ובכל זאת הקשר לא שרד. בכל מקרה, סיכוי סביר שהמנוסה המשותפת מהלהבות נתנה עוד חיזוק לקשר בין וינסלט ודאולר, בנוסף לחיבור המיוחד שיצר הדוגמן עם שני ילדיה.

וינסלט היא בתם האמצעית של מדריך שחייה וברמנית מרידינג, בריטניה. סביבה לא מאוד יציבה כלכלית לא הרתיעה אותה מלבחור בתחום כפוי הטובה כבר בגיל תשע: "הייתי ילדה מאוד עצמאית ומאוד נחושה עם מטרה מאוד ברורה והיא להצליח בעולם המשחק. לא היה לי שמץ של מושג איך לעשות את זה, אבל היה לי ברור שאצליח". ובאמת, אחרי כמה שנים בתיאטרון, לוהקה בגיל 17 לסרטו של פיטר ג'קסון, "יצורים שמיימיים", והוא הצליח מספיק כדי שאנשים יתחילו לשים אליה לב.
אבל וינסלט קנתה את עולמה לא רק בזכות "טיטאניק". מדובר באחת המרואיינות הכי כובשות שיש, כזאת שמסוגלת לגרום גם לאדישים שבמראיינים להיעמד על רגליהם ולהתאהב במלוא העוז. קחו לדוגמה ראיון שנתנה ל"ואניטי פייר" לפני כשלוש שנים, רגע לפני שזכתה סוף סוף בפרס האוסקר הנכסף על תפקידה בסרט "נער קריאה". במקום לתת טיפים על אכילה בריאה ומסיכות פנים טבעיות, נתנה את ההסבר הפשוט הבא לעור הפנים הקורן שלה: "אני פשוט מתאפרת, זה הכל. אם אתם רוצים, אני אלמד אתכם איך עושים את זה. ואגב, מאז שמלאו לי 30 יש לי מלא חצ'קונים". שניה אחר כך הפגישה וינסלט מרצונה החופשי בין המראיינת לבעלה, סם מנדז, ונידבה קצת מידע על שגרת החיים שלהם. פלא שהכותרת שניתנה לראיון היא "נכון שהיא אלוהית?".
אבל לפחות בנקודה אחת קייט וינסלט טיפה אכזבה השנה. במשך שנים נתנה וינסלט בעלת הקימורים תקווה לכל הבחורות העגלגלות, יצאה נגד רטוש התמונות שלה בפוטושופ על שער המגזין GQ, השתפכה על המאבק שלה במשקל בתור ילדה והצהירה שהיא אוהבת את הקימורים שלה גם אחרי שאתר הרכילות TMZ הגדיר אותה כ"קים קרדשיאן הבלונדינית". אבל כנראה שנמאס לה לצאת נגד בחורות רזות מדי ורעבות מדי והיא החליטה שלמרות שהגוף שלה באמת יפה כמו שהוא - פעם אחת היא רוצה להיראות הכי סקיני ביץ' שאפשר.
לצורך המשימה הזאת השתחלה וינסלט לשמלה של המעצבת סטלה מקרטני. האירוע היה פרמיירת המיני סדרה האיכותית "מילדרד פירס" בפסטיבל הסרטים בונציה, וברגע שהבלונדינית הבריטית בעלת העיניים הענקיות יצאה מהלימוזינה, היה ברור שמשהו כאן, אפעס, קצת מוזר.
רק יום לפני כן נכחה וינסלט בפרמיירת סרטו החדש של הבמאי רומן פולנסקי, "קארנג'", שבו היא גם משחקת, כשהיא לבושה בשמלה בצבע חאקי של ויקטוריה בקהאם, ונראתה קצת, איך לומר, כמו נקניקיה אפרורית אך ארוזה היטב. והנה, יום אחר כך, כאילו התאמנה כל הלילה וירדה עשרה קילו במשקל, הופיעה וינסלט עם השמלה הזאת של מקרתני, שגרמה לה להיראות כאילו מותני הצרעה האלו היו שם מאז ומעולם, זה אנחנו שלא שמנו לב.
אבל האמת נמצאת באותיות האזהרה הקטנות שהגיעו צמודות לשמלה: מדובר באשליה אופטית מתוחכמת ומעט מרגיזה, שמצליחה בעזרת קולור בלוק של ורדרד ושחור לגרום גם לאשה בעלת גזרה של מקרר שתי דלתות להיראות כמו שעון חול מהמם.
התגובות לשמלה היו מעורבות. החל ממחמאות נלהבות, שהגדירו את השמלה כ"הפתרון המיידי לירידה במשקל", ועד תגובות מסויגות משהו מהאינסטנט לוק החדש. מצד שני, שבוע לאחר הופעתה של קייט בשמלה המחטבת, לבשה אותה גם הזמרת הנשכחת גלוריה אסטפן, והוכיחה למרבה הצער שאשליה אופטית או לא - יש דברים שאי אפשר לטשטש וקייט וינסלט כנראה נראית מדהים גם בלי שמלה מחטבת.
העיסוק של וינסלט ביופי אמיתי ונטול פוטושופ וניתוחים קוסמטיים הוביל לכך שמגזין ה"דיילי טלגרף" פרסם ראיון איתה בו היא הצהירה ש"ניתוחים פלסטיים הם נגד הקוד המוסרי שלי", ונכתב שוינסלט ועוד שתי שחקניות בריטיות, רייצ'ל וייס ואמה תומפסון, הקימו ביחד את "הליגה הבריטית נגד ניתוחים קוסמטיים". הסיפור הזה התיישב עליה כל כך טוב, שאף אחד לא פקפק באמינותו בהתחלה. איגוד המנתחים הפלסטיים יצא נגד וינסלט והאשים אותה ביוהרה, אבל לבסוף שחרר המנהל האישי שלה הודעה רשמית, בה מסר שמדובר בקשקוש מוחלט ושהראיון המדובר לא התקיים מעולם.

אבל גם אם היא לא מתכוונת לעלות על בריקדות בקרוב, וינסלט מספיק עסוקה. "קראנג'" של פולנסקי, בו היא משחקת לצד ג'ודי פוסטר וכריסטוף וולץ (קולונל לנדה הרשע מ"ממזרים חסרי כבוד") מקבל בינתיים ביקורות מצוינות, והיא משחקת גם ב"התפשטות" המדובר של סטיבן סודרברג לצד גווינת פאלטרו, מאט דיימון ואחרים. האם גם שם היא מתפשטת? כמובן, והפעם מדובר בפול מונטי.
"אני אולי הצבועה הכי גדולה של העשור", אמרה בראיון למגזין V, שעל שערו הופיעה בצילום שהוא הומאז' לאליזבת טיילור המנוחה, לא פחות. "כל פעם אני יוצאת מחדש נגד סצינות עירום וכל פעם מחדש אני עושה מעצמי צחוק כי אני עוד פעם מתפשטת מול המצלמה. אולי כדאי שאני פשוט לא אגיד יותר שום דבר בנושא
".
למרות הופעות בעירום ב"טיטאניק", "נער קריאה", "מילדרד פירס", "הולי סמוק", "ג'וד", "יצורים שמיימים" ומה לא, וינסלט הצהירה לאחרונה שהיא בכלל שונאת סצינות עירום: "אני שונאת את זה,
שיהיה ברור, אני פשוט עושה את זה וזהו. אם אני אעצור לרגע לחשוב, אני לא אצליח לעשות את זה. לפעמים אני מסתובבת אל השחקן השני ושואלת אותו מתחת לסדינים 'מה לעזאזל אנחנו עושים פה?'".
הסרט הבא שלה יהיה ככל הנראה "לייבור דיי", עיבוד לרומן מאת ג'ויס מיינרד בבימויו של ג'ייסון רייטמן. תחזיקו אצבעות שהפעם קייט תצליח להישאר עם המכנסיים למעלה. אבל צחוק בצד, וינסלט עושה רושם שהיא לא הולכת לשום מקום. קללת האוסקר המפורסמת פגעה בה אמנם במישור האישי, אבל במישור המקצועי, שבו נפגעו שחקניות כמו אליזבת שו ("לעזוב את לאס וגאס"), ניקול קידמן ("השעות") והלן האנט ("הכי טוב שיש") - לא נראה שהיא הולכת להפסיק לעשות סרטים מצוינים בקרוב. וינסלט, כמו חליפה של שאנל, היא נצחית. היא לעולם לא תצטרך לעשות קאמבק, היא רוח חופשייה ומרעננת בים של צביעות ופלסטיות. מהממת, מושלמת, בכל דבר שהיא עושה. בכל.