"חי בלילה": ועכשיו לחדשות הלא חשובות

על אף כי היא נראית ונשמעת כמוה, "חי בלילה" החדשה של ערוץ 2 איננה חיקוי מדויק של "היום שהיה". לא בגלל שהיא לא מנסה, אלא מכיוון שאת סיקור חדשות היום והנושאים האקטואליים הבוערים היא ממירה בסיקור נרחב של תופעות יוטיוב שדוסקסו בטוויטר ונטחנו למוות בפייסבוק. ככה זה כשהחדשות ניזונות מדוד מפתח תקווה ולא ההיפך

אלקנה שור | 27/8/2013 2:02 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
נדב בורנשטיין הוא יופי של גיא זהר. האינטונציה, השתיקות הקטנות, האולפן, השולחן הגבוה והישיבה
המינימל-נונשלנטית. אפילו שעת השידור - כלום לא מתפספס. הכל הועבר בנאמנות, תחת פיקוח, מהערוץ המתחרה. בורנשטיין, במובנים מסוימים (רייטינג), אפילו עולה על המקור. רק השם - "חי בלילה", תוכנית הלייטנייט החדשה של הזכיינית "קשת", מרמז שאינכם צופים בערוץ 10, ואבי בניהו לא מתכוון לשאוג עליכם שיר ערש.
 
יופי של גיא זהר. נדב בורנשטיין
יופי של גיא זהר. נדב בורנשטיין צילום מסך

"חי בלילה" היא לא "היום שהיה". היא אמנם מסכמת את מה שעבר עליכם, או על השרתים של פייסבוק, במהלך היום, אבל מתרכזת ב"סרטונים, בסטטוסים, בציוצים - בכל מה שצריך לדעת כדי להיות בעניינים", כפי שבורנשטיין מכריז בפתיחה. תשאלו מה צריך לדעת כדי להיות בעניינים. ובכן, ה"עניינים", לפי "חי בלילה", הם פיד הפייסבוק של נערה מוכת שיעמום לצד אירועים ויראליים שזכו לביקור עדר לייקים כזה או אחר.

שלשום למשל ה"עניינים" כללו נאום של שר האוצר (מועתק), התקוטטות ברנז'אית סביב אמנון לוי והשד העדתי, ציוץ של השר בנט בנוגע לנעשה בסוריה (עשו לייק - להתערב או לא להתערב בסוריה, ביקש בורנשטיין), מילת חיפוש פופולרית יומית, השתטות שדרנים בזמן פרסומות, הסרטונים הנצפים, ציורים בכוסות קפה ודירוג המשתתפים הפופולריים ב"אח הגדול" (שהרי לא תעבור דקה בלי שהזכיינית תגהק "האח הגדול").

הקונספט, בהכללה, הוא גיא זהר מגיש את "צינור לילה". וזה אפילו עובד. לא מעיק, לא מפריע, זורם בנעימות. מה רע לו לצופה לשבת וללעוס את מה שאחרים פלטו בצהרי היום. אם עמוד הפייסבוק שלכם פספס משהו, "חי בלילה" תשלים אותו.

כך זה עובד: יוטיוב מריץ, גוגל מפיץ, טוויטר מהדהד ופייסבוק מערבב הכל ופולט. את העיסה הזו, מגולגלת היטב, אוספת הטלוויזיה. מדדה אחריה הרדיו והעיתון נשרך מאחור, מנסה לגייס מגניבות משלשום בבוקר. התקשורת המסורתית, זו שממספרת את החדשות, ממפה ומכתיבה אותן, הפכה לשוליה נגררת אחרי קול ההמון, כלומר אחרי סל המיחזור של מוח קולקטיבי כלשהו, זה שאוסף חתול מנגן וגופות ילדים סורים ומערבב כלאחר יד.

ומה לנו כי נלין? הרי אותה תקשורת, כשעוד ישבה על כס שלטון המידע, הגישה בערבוביה תאונת שרשרת לצד דוגמנית ששרדה את השפעת כדי לספר על זה, פיגוע ירי לצד הכלבה פלאפי ושני השרקנים שאימצה. כאן, בין העמוד הראשון לאחורי, הכל התחיל. חלפו הימים (לאותם ימים קראו "שקט, נותנים חדשות"), צוקרברג וג'ובס עשו את שלהם, וכעת ניזון עודד בן עמי מסרטוני החתולים של זיווה מפתח תקווה, ולא להפך.

"חי בלילה", אפוא , היא משרתת נאמנה של סדר הדברים החדש. אתם קבעתם: דיאטה ברבע שעה ותמונות דוגמנית הלבשה תחתונה הם הסיפורים הכי נצפים שלשום. רציתם, קיבלתם. ואמנם, מה שמוביל את הסיפורים הכי נצפים ברשת לסיבוב חוזר בטלוויזיה אינו התוכן שלהם, אף שדוגמנית בביקיני זה בהחלט הדבר החדש הבא, אלא אחוזי הצפייה שלהם. אם הם הכי נצפים ברשת, חייבים לקטוף אותם לטלוויזיה. כל מה שמעניין אתכם ושווה לייק, כל מה שהגיע לפייסבוק, כל מה שחם. ואם זה חם, זה חייב להיות בטלוויזיה.

"חי בלילה", ערוץ 2, 23:30

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק