שיכור מהצלחה: הפסנתרן שזכה בתחרות אחת יותר מדי
אלפי אנשים התאספו בהיכל התרבות על מנת לשמוע את יצירתו של צ'ייקובסקי, ובמקום זה קיבלו בחור צעיר בעל תסביך גדלות ומוזרויות של גאון. ואולי את האשמה לא צריך לתלות בדניאל טריפונוב הצעיר אלא בקנט נגנו המנצח המנוסה והמכובד, שנתן לזה לקרות
עוד בתרבות:
יוצרי אבודים מבטיחים לא לחזור על אותה טעות
בסיסט ניל יאנג והקרייזי הורס חטף שבץ
גול עצמי: רצח נערים דוחה מונדיאל

ילד, תרגיע. דניאל טריפונוב
דאריו אקוסטה
מבחינות מסויימות, זה דומה למה שראינו אתמול בהיכל התרבות עם הפילהרמונית. קנט נגנו – אחד המנצחים החשובים בעולם, מתארח בארץ לסדרה של קונצרטים – והוא שיתף פעולה עם דניאל טריפונוב - הזוכה בתחרות רובינשטיין ל-2011. בחלקו השני של הערב, הם ניגנו את הקונצ'רטו מס'1 לפסנתר של צ'ייקובסקי, אחת מיצירות המופת של המאה ה-19, יצירה שעולה על גדותיה באצילות רוחה ונפשה הסוערת.
אלא שלא כך היה בביצוע של טריפונוב שדרדר את היצירה לתהומות הלא נודע. כנראה מתוך אי אלו מניירות כוכבניות שטריפונוב אימץ לעצמו,
במהלך הקונצ'רטו של צ'ייקובסקי, טריפונוב משנה מהירויות ודינמיקה על דעת עצמו. רגע אחד הוא מאיט, ברגע אחר מאיץ – ואז גם טועה. מנגן בעוצמה וללא קשר ליצירה. וזה כמובן משליך משמעותית על כל היבט ביצועי: מהלכים מלודיים והרמוניים מתפרקים. זה בעייתי גם מבחינת תוכנו הרגשי של הקונצ'רטו: במקום יצירה סוערת וייצרית, הוא כאילו כופה עליו אופי פילוסופי ומהורהר. אבל זאת לא מהות הקונצ'רטו של צ'ייקובסקי.
יותר מכך, הפרשנות היומרנית של טריפונוב גוררת איתה גם חוסר תיאום עם הפילהרמונית. בעל כורחם, הם מנסים לעקוב אחר גחמותיו ולא תמיד בהצלחה.
אלפי אנשים התאספו בהיכל התרבות שהיה מלא עד לאפס מקום על מנת לשמוע את יצירתו של צ'ייקובסקי, ובמקום זה הם קיבלו בחור צעיר שמנסה להשמע כאמן בוגר בעל מוזריות של גאון. ואולי את האשמה לא צריך דווקא לתלות בטריפונוב הצעיר, אלא בנגנו, שאפשר זאת. בקונצ'רטו חייבים להחליט מי הבוס – הסולן או המנצח, וטריפונוב צעיר מדי ובלתי מנוסה על מנת להנהיג את הפילהרמונית או את קנט נגנו.

מנצח? תנצח! קנט נגנו
פליקס ברודה