פטיט מייקאובר: בא לחדש לכם במשבצת הנכונה

בין הררי תוכן שיווקי, טיפים לא זולים בכלל, תסריט מאולץ והשתאות א-לה טיימס סקוור בסניף של רשת חומרי בניין ישראלית, תמצאו שם גם אחלה עצות לעיצוב הבית

ג'וני דוב | 2/7/2014 7:16 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
התגובה המתבקשת ל"בא לחדש לכם" שחזרה השבוע לעונה רביעית בערוץ 2, מפיו של מבקר טלוויזיה שבכלל לא מתעניין בעיצוב, היא צינית כמובן. מה תוכנית שמתייחסת לעיצוב בכזו חשיבות עצמית עושה במשבצת השידור שבין "שש עם" ל"מהדורת חיסכון"? לא בשביל תוכניות כאלה הקימו את ערוץ "החיים הטובים"? ובכן, ברוכים הבאים לפרה-פריימטיים של הערוץ השני, ומי ידע שהוא יכול להיות כל כך מסביר פנים. "בא לחדש לכם" אמנם נישתית, אבל השיבוץ שלה נמצא בדיוק בנישה המתאימה.

עוד בתרבות:
הפסנתרן שזכה בתחרות אחת יותר מדי
הישראלי שהצחיק את מונטי פייתון
רצח נערים דוחה מונדיאל 
 
עדי ישראלי
אמא, מה להביא לך מההום סנטר? מושיק גלאמין ב''בא לחדש לכם'' עדי ישראלי

מושיק גלאמין מגיע מדי תוכנית לביתה של משפחה אחרת, מוצא את הפגמים, צוחק עליהם כמה שהתסריט המוכן מראש שלו מאפשר לו, ומבצע מהפיכה תוך חצי שעה. אז אמנם לא תמצאו כאן סצינות קיטש מוגזמות בסגנון "אקסטרים מייקאובר", ומושיק גלאמין הוא גם לא סופר נני שבא לעשות שינוי תודעתי מוחלט בבני המשפחה, אבל קצת בריחה מהמציאות אל עבר תוכנית שפשוט מציגה לקהל היעד שלה דרכים פשוטות לעיצוב ביתם לא תזיק לאף אחד. מבט מהיר לעבר עמוד הפייסבוק של התוכנית מוכיח בדיוק את זה: נשים חולמות על שינוי בסטייל של הבית שלהן, ועד שעמוס תמם על הסוס הלבן לא יגיע הן יסתפקו בכמה טיפים שימושיים מפיו של מושיק גלאמין.

כמובן, אל תצפו שהטיפים האלה יהיו זולים – התוכנית מלאה בתוכן שיווקי שכולל פרסומות למוצרי עץ, מוצרי אחסון, חנויות צבע וכמובן, איך אפשר בלי ביקור 
ארוך בהום סנטר, שם גלאמין מרים את מבטו מעלה בהשתאות כמו מצא את עצמו באמצע הטיימס סקוור בניו יורק. לצד השיווק-הלא-כל-כך סמוי הזה אפשר למצוא גם טיפים יעילים במיוחד וזולים (עיצוב ע"י יצירת פסיפס, ציורים על דלתות) מה שמרחיק רוב הזמן את התוכנית מלהיראות כמו שלט חוצות זז ומדבר.

"בא לחדש לכם" קצבית וחביבה. גלאמין אמנם לעיתים מגיש בצורה מאולצת מדי, אבל למזלו יש לו את התמיכה של משפחה ישראלית שונה בכל פרק, והרי אין על הדמויות הישראליות הצבעוניות שמצליחות לייצר כימיה קלילה על יחד עם מנחה שמגיע מלא בכוונות טובות, גם אם כחלק מהתסריט שקיבל וגם אם לא. אפשר בכיף לוותר על הרגעים הספורים בהם גלאמין מחליט לפצוח בשיחות נפש עם בני המשפחה, במטרה להוציא מהם סלוגנים מיותרים על ערכים ועל פסיכולוגיה משפחתית. אם אתה רוצה לעצב, תעצב, אל תדבר.

"בא לחדש לכם" אמנם לא ממש תחדש לכם, אבל היא כן תקלע בדיוק למטרה של קהל היעד שלה - נשים שרק עכשיו חזרו מיום ארוך במשרד, אמהות שבדיוק מכינות את ארוחת הערב, וגם גברים שרוצים להעסיק את עצמם בסופ"ש הקרוב על ידי שיפוץ קליל של עשה-זאת-בעצמך. היא לא תעורר את מבקר הטלוויזיה לרוץ ולעצב את דירת החדר המבולגנת שלו, אבל זה גם לא תפקידה, ולקהל שאליו היא פונה - "בא לחדש לכם" עושה בדיוק את עבודתה, אפילו בפרה-פריימטיים של ערוץ 2.


היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק