מצאו את עצמם בטוקיו: הקאמבק המוצלח של בלר
מתברר שדברים לא רק הולכים לאיבוד בטוקיו אלא גם נמצאים במפתיע, כמו למשל חדוות היצירה המשותפת של חברי להקת Blur. סער גמזו מקווה שלא נצטרך לחכות 12 שנה לאלבום הבא
''The Magic Whip'', בלר


כמה טוב שבאתם לטוקיו. Blur
צילום: יח''צ
כמעט בטעות נוצר האלבום החדש, The Magic Whip, של הרכב הבריט־פופ בלר. במאי 2013 היתה הלהקה אמורה להופיע בפסטיבל מוסיקה בטוקיו, אך זה בוטל וחבריה מצאו את עצמם "תקועים" למשך חמישה ימים בהונג קונג. כדי למלא את הזמן הם נכנסו לאולפן קטן ועבדו על חומרים חדשים.
עוד כותרות ב-nrg:
• הומופוביה במשחקי הכס? איזו הפתעה!
• יוצרים ואמנים נפרדים מ'קפה תמר'
• למה עומרי חיון עזב את הארץ?
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
בהתחשב בעובדה שאלבומם הקודם, Think Tank, יצא ב־2003, אפשר היה להאמין שזוהי רק "בדיקת דופק" שהם עושים לעצמם, אבל לא פחות מ־15 שירים נולדו במהלך הימים האלה. דיימון אלברן, סולן הלהקה, לא היה בטוח שהם ישוחררו או יוקלטו אי פעם, אבל בנובמבר האחרון גרהאם קוקסון, גיטריסט בלר, ביקש מאלברן אישור לעבוד על הקטעים כדי לנסות ולשחרר אותם. הוא גייס את המפיק סטפן סטריט, שעבד עם בלר על אלבום הבכורה שלהם ב־1997, ובזמן שאלברן עסוק בסיבוב הופעות עם אלבום הסולו שלו, הם הפכו את ההקלטות לשלד המוצק שעליו יושב The Magic Whip.

The Magic Whip
עטיפת האלבום
12 קטעים נכנסו לבסוף לאלבום, שהפך באופן לא מוצהר למעין אלבום קאמבק של בלר. חבריה אמנם היו פעילים מאוד בשנים שבהן הלהקה שתקה ופיתחו קריירות סולו מרשימות, אבל הצמא של הקהל לאלבום חדש הלך וגדל. התוצאה הסופית היא תמונה עדכנית ומדויקת מאוד של הלהקה נכון להיום.
הקו שאפיין אותה תמיד נוכח מאוד לאורך כל האלבום (למשל בקטע הפותח Lonesome Street), אבל אליו מצטרפים מטענים חדשים שהביאו החברים מקריירות הסולו. שירים כמו There Are Too Many Of Us ו־Pyongyang הם כנראה הסיבה שמבקרים רבים היללו את האלבום עוד לפני יציאתו הרשמית.
בלר מודל 2015 מוכיחים שמעיין היצירה שלהם עדיין מפכה בכל הכוח והיצירתיות. עכשיו נשאר רק לקוות שהתנופה הזו לא תיעצר אחרי סיבוב ההופעות של הקיץ, ושהאלבום הבא לא יצטרך להמתין 12 שנים.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg