סיכום עונה 12: "ארץ נהדרת" בדרך הנכונה
פרק הסיום אמנם לא עמד בסטנדרטים שהעונה עצמה הציבה, אבל בכל זאת אפשר לסכם ולומר שעונת הבת מצווש של "ארץ נהדרת" החזירה הרבה כבוד לסאטירה הוותיקה, בזכות העזה, שחקנים חדשים וסלמה אחת מופלאה
תוכנית הדגל של 'קשת' שמרתקת מדי שנה מאות אלפים למסך זכתה ללא מעט עליות ומורדות. המבקרים נטו להתאכזב מהעונות האחרונות וביקורות מצד הקהל הגיעו חדשות לבקרים, בדרך כלל בהקשרים פוליטיים ולאו דווקא בגין איכות הסאטירה עצמה.
עוד כותרות ב-nrg:
• נלחם בהטרדות רשת: אביב גפן תפס פדופיל
• לא לנשים בלבד: תנו צ'אנס לליטל שוורץ
• "אמנות וגאונות": דודו אהרון עף על עצמו
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
אבל בעונה ה-12 של "ארץ נהדרת", קרה משהו. ריענון הקאסט ומתן יותר מקום על המסך לחבר'ה החדשים הובילו איתם רוח של שינוי. אמנם לא הייתה בעונה הזאת דמות חזקה כמו ליטל מעתוק או מאי מהבלוג, אבל כן הופיעו כמה מערכונים מצחיקים במיוחד על המסך שלנו, שסחפו, כמו בימים הטובים, מדינה שלמה.

אמש שודרה תוכנית סיום העונה, ולמרות העובדה שמדובר בפינאלה שכולו צולם בצילומי חוץ מושקעים, בלי פאנלים באולפן ובלי הפינות הקבועות, מערכון הפתיחה של התוכנית התחיל יבש. הוא הורכב מפאנצ'ים ורעיונות מתוחכמים אמנם, אך צפויים מדי לעומת הבונבוניירות המתוחכמות שהעונה הזו התברכה בהן. מזל שבז'ה ודורון הגיחו כדי להציל את המצב, עם מערכון אחרון בכיכוב הדמויות שהזוגיות ביניהן מולידה רגעים מדויקים. בקטע מצוין נוסף בוז'י זכה לגרסה משלו ל"לואי", כחלק מהטלוויזיה החכמה של ביבי.
בהמשך אנחנו מגיעים למערכון הקניון, אחד מהמוצלחים ביותר העונה. אודי כגן לא רק יצר דמות מאבטח גאונית, אלא גם מחקה מחוץ למערכון זה את ח"כ אורן חזן בצורה מדויקת להפליא. שנה ראשונה של הבחור בכנסת והוא כבר זוכה לחיקוי מארץ נהדרת, ועוד בצורה גאונית שכזו – כבוד! כלומר, בערך.
מולי שגב: היינו עדינים מדי עם בוז'י
אוטוטו מלחמה: האם ארץ נהדרת הגזימה?

ליאת הר לב, שלקח זמן עד שקיבלה את זמן המסך שמגיע לה בתוכנית, המשיכה להפתיע גם בעונה הזו עם הדמות הגאונית של סלמה, שפרצה דרך מבחינת "ארץ נהדרת" והתייחסה למגזר בדרך חדשה לגמרי. תוסיפו לקלחת גם את אסי כהן אליו כל כך התגעגענו וקבלו מערכון גאוני, משוחק נפלא, וכנראה גולת הכותרת של העונה הזאת.
עם זאת, מפתיע שתוכנית מרכזית כל כך על מסך הטלוויזיה שלנו החזיקה בלי בושה גם כמה רגעים ואף פרקים שלמים בטווח הבינוני ומטה, ועוד יותר מפתיע שלקח לכותבים כל כך הרבה זמן להבין שהדמות של אשר בן חורין מיצתה את עצמה. לפני מספר פרקים יובל סמו (חשבת שתצרח מול מצלמה בתור מירי רגב כשרת התרבות?) עבר לדמות של יצחק קרסנטי, הזקן המצחיק שמחפש את עצמו ומספר את קורות חייו. טוב שכך, אכן מדובר בדמות קורעת, והמערכון עימה היה פינאלה מעולה לפרק הסיום הפושר יחסית.

העונה האחרונה ליוותה את מערכת הבחירות, שסיפקה לה לא מעט סיטואציות מגוחכות להפליא ועשתה לכותבים חיים קלים. גם מספר מערכונים שנויים במחלוקת הוצגו בה, אבל ברובה היא טפחה לנו על השכם כמו חבר טוב ואמרה לנו "אה, קלטתם מה עשיתי פה?". כדי להצליח להמשיך ולהצחיק כפי שהצליחה בעונות הראשונות, "ארץ נהדרת" חייבת להמשיך ולהמציא את עצמה מחדש, לתת יותר מקום לדמויות שוליים כנות ואמיתיות (סלמה, סלמה ושוב סלמה), ופשוט להעז. הריסון יכול רק להרוס, ובמדינה כמו שלנו, סאטירה טובה היא נחמה שאין לזלז בה.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg