ניצול וזלזול: למה אסור לצפות ב"אקס פקטור"
כמה בני 15 תמימים, צבעוניים ומשוחררי רסן אפשר לנצל כדי להכניס פלפל לתוכנית ריאליטי? בינתיים אחד, אבל יש מצב שמקרה הילד הזה יפרוץ את הסכר לניצול בוטה של עוד הרבה מאוד ילדים כמוהו למטרות רייטינג מסריח בעתיד
לא יהיה מוגזם לומר שכל דקה וכל אדם שהיה מעורב בתוכנית "אקס פקטור" ששודרה אמש (ש') עצבנו אותי, בלי יוצא מן הכלל.עוד כותרות ב-nrg:
• נלחם בהטרדות רשת: אביב גפן תפס פדופיל
• "אמנות וגאונות": דודו אהרון עף על עצמו
• הנה הרגע המצחיק ביותר ב"האח הגדול"
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
קריאת ביקורות טלוויזיה על תוכניות ריאליטי נותנת את ההרגשה שמבקרי הטלוויזיה טוחנים מים ואת אותן האשמות שוב ושוב, בעוד רק השופטים, המנחה והתפאורה משתנים. הז'אנר נחות, המנחה לא אמין, הפורמט מיושן וכהנה וכהנה טענות, בעוד הזכייניות ממשיכות לעשות עוד ועוד רייטינג משומש על גבי הפורמט שרק לובש אדרת חדשה פעם ב-X זמן.
• לא מסכימים?דנה שמש דווקא חושבת ש"אקס פקטור" ממש אחלה

נתחיל במתמודדים – גרועים אחד אחד, זייפנים נוראיים, חסרי מודעות עצמית מינימלית. אותה אחת שקיבלה כל החיים 'לא' הייתה צריכה להבין את הרמז מזמן. נכון אמר לידר על אותה שלישייה שיש דברים שמתאימים רק לצוות הווי ובידור באילת. ועל האחרים, שממילא הגיעו על תקן אתנחתא קומית, חבל לבזבז את המילים.
אבל זה מילא. יותר מעליבותם של המתמודדים, הרי מדובר בעליבות המלהקים של התוכנית, שכשלו כישלון חרוץ בהבאת מתמודדים ראויים לתחרות שירה (פרט למתמודדת האחרונה, הדתייה, שתחשוף את זהותה בשעת כושר אימתנית ושוברת שיאי רייטינג. מחלקת הפרומו של 'רשת' כבר על קוצים). זה, כמובן, מחזיר אותנו לעוד טענה טחונה כלפי מפיקי התוכניות הללו – התמקדות בסיפורי חיים ובאנשים שמוכנים לעשות מעצמם צחוק בטלוויזיה, ולא בכישרונות אמיתיים.
ואם בהפקה עסקינן – מהיכן הגיעה ההחלטה התמוהה לתעד את השופטים מאחורי הקלעים? מה לעזאזל הייתה הסצנה ההזויה הזאת בהפסקת האוכל שלהם ומי מבין הצופים מצא בה בדל של עניין? האם מדובר בתוכנית דוקו-ריאליטי-VIP עלובה על כמה ומה שירי מיימון אוכלת ואם השיר שלה נכנס לפלייליסט או לא, או שמא מדובר בתוכנית ריאליטי-כשרונות צעירים עלובה על מתמודדים אנונימיים ששומעים הכל - גם מזרחי וגם דיכאון?
וכמה רחוק, לעזאזל, ילכו קברניטי 'רשת' כדי לדחוף לנו עוד מקבץ פרסומות "בלי שנשים לב"? "שבע פרסומות וחזרנו", אמרה הכתובית, ספירה לאחור של שבע פרסומות בפינת המסך דחקה בנו לא ללכת להשתין כי או-טו-טו חוזרים, ואז מופיעות להן עוד עשר חסויות ברצף. אין גבול לזלזול באינטליגנציה של הצופים? האם הצופים באמת כל כך מטומטמים כדי לאכול את זה, כל פעם מחדש? והאם כמות אדירה כזו של פרסומות עומדת בכלל בכללי הרשות השנייה? כי אם כן – גם שם צריך להעביר רפורמה רצינית מאוד.
רגע בודד אחד של יופי, אמת ותקווה לעולם טוב יותר במשך שעתיים רצופות היה כשפורטיס סירב לתת את ה'כן' לילד בן ה-15 הזחוח, היהיר, חסר הכבוד, חסר החינוך וחסר הנימוס הזה, שאלמלא היה קטין הייתי משתמש במילים הרבה יותר קשות לתאר אותו ואת האודישן שלו. ותראו איזו מלכודת שמו לנו המלהקים של התוכנית – מצד אחד, לא יפה ולא ראוי לרדת על בן 15 בעיתונות הכתובה, ילד שסך הכל רצה להיות כוכב. מצד שני – אין דרך לתקוף את האנשים ששמו אותו על הבמה הזאת למטרותיהם מבלי לדבר על מה שמעצבן כל כך בסיטואציה הזאת – הילד עצמו. תכל'ס? ליהוק גאוני ורדוד ומכעיס באותה המידה בדיוק.
שורה תחתונה – ל'רשת' עלה השתן לראש, הצופים שימשיכו לצפות בזה יאכלו כל מה שיבשלו להם כמו עדר של פרות, השופטים עצמם נבחרו יותר על תקן של סלבס שמעניין מה הם אוכלים מאשר אנשי מקצוע, מבקרי טלוויזיה ימשיכו לכבס את אותן הטענות לעייפה ותוכניות שכאלה בישראל 2015 רק מוכיחות שמיצינו כל בדל כישרון בארץ ושגם אם יגרדו פנימיות מכונאות לצעירים חסרי כבוד באור יהודה, לא ימצאו שם כלום פרט לזחיחות עלובה. פלא שהזוכה הראשונה בתוכנית בכלל לא מפה?
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg