המלט באדידס: מאור זגורי מרים את שייקספיר
העיבוד של מאור זגורי ובוגרי סמינר הקיבוצים ל"המלט", ממשיך לבסס את הבמאי כאחד הנועזים והמעניינים בישראל. עריכת הסצנות והטקסטים לאחד המחזות הידועים בהיסטוריה התבררה כמוצדקת, הקהל מוזמן למסע פסיכי ומטלטל של במאי עם חזון מרשים
''המלט'', סמינר הקיבוצים, הבימה

עוד כותרות ב-nrg:
• על מה התעצבן עומר אדם?
• תלונות קשות נגד אסי עזר והכוכב הבא
• עומר מהישרדות: ההפקה התערבה וגרמה להדחתי
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
אבל, כמו שיתברר רגעים ספורים לאחר מכן, "המלט" של זגורי הוא הכול חוץ מתיאטרון קלאסי להמונים. "הלכנו בדרך משלנו, לא כמו, לא בהשוואה לשום דבר אחר; אנחנו מתנערים מכבלים של השוואות בתקווה שהתוצאה מרעננת", אמר זגורי, ומה שנראה תחילה כמו תירוץ לעבודת אלתור ניסיונית ובוסרית מתגלה כמשימת אדירים שדרוש אומץ גדול לא רק כדי להצליח בה, אלא כדי להיענות לאתגר מלכתחילה.

• זגורי כבש אותנו מהרגע הראשון
• הומאז': שוחחנו עם זגורי על הסט
הדבר מתבטא גם באורך, שצנח משלוש שעות לשעתיים (שיכלו גם הן להצטמצם מעט). השינוי הגדול ביותר, שאינו בגדר ספוילר, הוא בדמותו של הורציו, שהופך מחברו הטוב של המלט לבוגד בשירותו של קלאודיוס, ובעצם להתגלמות הריקבון בממלכה, מה שיוצר אמירה כמעט פוליטית. בכל מקרה, כל השינויים האלה, למרבה הפלא, לא מרגישים כמו חילול קודש, ולא כמו ניסוי כלים, אלא כמו חזון רענן של מישהו שיודע טוב מאוד מה הוא עושה. וכשיוצאים למסע פסיכי כל כך, חשוב לדעת שאתם בידיים טובות.

הביטחון הזה מועבר גם בהופעותיהם של 18 השחקנים, תלמידי – עכשיו כבר בוגרי – בית הספר לאמנויות הבמה בסמינר הקיבוצים (את המחזה עיבד זגורי עבור הצגת הסיום של מחזור 2013-2015, וכעת הוא עולה בבימה עם הקאסט המקורי). הבחירה התמוהה ללהק גברים לתפקידים הנשיים של המלכה גרטרוד ושל אופליה, שלא נסלחת תחת התירוץ "ככה זה היה בזמנו", עוברת בזכות הופעותיהם העדינות, הרכות והנשיות אך לא מתלהמות של נמרוד דגן ומיכאל שמרון. גם שאר הקאסט (נוסף על היותו טוב מראה באופן כמעט מכעיס – גם יפים וגם מוכשרים?) מדגים יכולות בשלות ומלאות.


בכלל, רוח המחזה כולו שונה ממה שהייתם מצפים. אין אפילו קמצוץ תחושה קלאסית, ו"מיושנת" היא מילה גסה ממש. להפך, האווירה באולם רעננה, דרוכה ונכונה להפתעות הרבות המשובצות בדרך. בין הקהל, שיושב באולם בשורות בצורת ח', עוברים השחקנים עצמם, וכמעט תמיד קורים על הבמה ובמעברים כמה דברים במקביל כך שאתם לא יודעים לאן להסתכל. הפסקול עכשווי מאוד (זיהינו שם את לורד ואת פלורנס אנד דה מאשין), התאורה משחקית, ובתנועה יש משהו שכמעט מזכיר מחול.

רגעים אחרים הם מפחידים ממש – וזה הזמן להזכיר ולתת כבוד לתשע נשות הקאסט, שמשחקות את הקולות הפנימיים והמתכתשים בנפשו של המלט, במה שמזכיר מעט את המכשפות של "מקבת'". התפקיד שלהן כלל אינו שולי כפי שאפשר לחשוב: הן מוסיפות הרבה מאוד פלפל, נעות מלהצחיק ללצמרר בשניות, ואחראיות על רוב הרגעים הפואטיים ביותר בהצגה.

בימוי: מאור זגורי. משתתפים: בן יוסיפוביץ, שלי בן יוסף, חן גבעתי, מתן גורן, סתו גרופר, נמרוד דגן, רוית דור, אורן דיקמן, טל זולטי, לנה אנה כסטרופ, אסף מרון, כרמל נצר, רוני נתנאל, אסף פרי, בן פריד, מיכאל שומרון, הגר שחר ואדם שפר.