המופע של רמי לוי: "אני לא מצפה לרווחים"

מופעים מושקעים ב-20 ש"ח לכרטיס, עבודה לאמנים שאינם סלבס, הגעה לכל קצוות הפריפריה, וכל זאת מבלי לבקש תמיכה מאף אחד. נשמע כמו חלום, אבל מדובר בעוד הגשמה של איש העסקים רמי לוי. או שמא מדובר בניסיון להסית את האש מפרסומי המנהלים שפרשו לאחרונה מהרשת?

עידוא דגן | 23/2/2016 16:52
לחם ושעשועים: זה התחיל לפני שלוש שנים עם מבצעי כרטיסים להצגת חנוכה ב-20 ש"ח בלבד, והמשיך בהפקה עצמאית שהעלה רמי לוי בחנוכה האחרון - "גיבורי האור - משימה מהשקמה", בכיכובם של טוביה צפיר, לינור אברג'יל ועוד ב- 19.90 ש"ח לכרטיס בלבד. כעת רמי לוי, מלך 'שיווק השקמה', תאגיד הקמעונאות, תקשורת, נדל"ן, ביטוח ומה לא, מעמיק את אחזקתו בענף הבמות והבידור, עם עוד הצגה, ולא בחנוכה.

עוד כותרות ב-nrg:
• לא רק שחקן: הג'וב החדש של עוז זהבי
• לאורך כל הלילה: תיאטרון בהלבשה תחתונה
• 50 שנה לכיבוש: המיזם החדש של שוברים שתיקה
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

כבר בקיץ הקרוב תעלה ההפקה החדשה "ממלכת כישופיה", בסגנון לאס וגאס, כך מבטיחים, בעלות משוערת של למעלה משני מיליון שקלים. ושוב, מחיר כרטיס מסובסד למופע לצרכן יעלה 19.90 ש"ח בלבד.
יונתן זינדל, פלאש 90
אני לא רוצה לקבל תמיכה, בסוף יגידו לי שזה בגלל שאני ליכוד, או חבר של זה או חבר של זאת. רמי לוי יונתן זינדל, פלאש 90

מומחים ארגוניים יטענו כי לארגון עסקי אסור לחרוג מהליבה העסקית שלו, אך הקריירה של לוי מצביעה על כך שאיש העסקים המצליח מצפצף על הכלל הזה. בשיחה עם לוי תהינו מה המטרה הסופית שלו, האם הוא תכנן להשתלט על ענפים נוספים בתחום התרבות, וכמובן – על המודל העסקי של הפקה יקרה, שמציעה כרטיסים במחיר זעום.

"קודם כל אני רוצה להבהיר שאני לא נכנס לתחום", אומר לוי. "בעקבות המופע בחנוכה, אנשים פנו אלינו וביקשו שנעלה עוד מופעים במהלך השנה ולא רק בחנוכה. אז אנחנו בחנו את זה והחלטנו שאנחנו הולכים לחזק את התרבות בפריפריה".

כרטיס בעשרים שקלים מכסה את ההוצאות?

"אני לא מצפה לרווחים, זה לא הביזנס שלי ואני לא הולך להתחרות באף אחד, זה נטו לאפשר לאנשים לצרוך תרבות. כמי שחורט על דגלו את סל הקניות הזול ביותר החלטנו כי אין סיבה שהצרכן והלקוחות שלנו לא יצאו נשכרים גם בפן הבידורי-תרבותי וייהנו ממופעים כל השנה במחיר מסובסד".

אז ההוצאה בשוק הבידור נתמכת על ידי הפעילות העסקית של רוכשי הכרטיסים בזירה האמיתית - רשת הסופרמרקטים?

"כשאנחנו עושים את ההופעות בחנוכה אנחנו לא אומרים שרק מי שיקנה אצלנו יוכל לרכוש כרטיס, אין פה התניות. כל אחד יוכל לקנות כרטיס. אנחנו ברשת רואים חשיבות בהגשת מופעי בידור ותרבות במשך כל השנה עם דגש על יישובי הפריפריה, מקריית שמונה ועד נתיבות.
צילום: רפאל בן משה
המטרה: לחזק את התרבות ואת הפריפריה. רמי לוי ויפית אטיאס משקיעים בהפקה חדשה בסגנון לאס וגאס צילום: רפאל בן משה

"אנחנו רוצים להיטיב עם העם ולחזק את התרבות. אנשים רוצים ללכת לראות תיאטרון, הצגות, ולא יכולים להרשות לעצמם בגלל המחירים. החלטנו לעשות מעשה ולאפשר לאנשים לראות מופעים גם ללא רווח מצדנו. משפחות רוצות ללכת להופעה ובגלל שזה יקר להם אז הם לא הולכים ואז אין להם מודעות בכלל לצריכת תרבות".

"אנחנו גם מאפשרים לשחקנים שאינם סלבס להיחשף לראשונה, שחקנים צעירים ומוכשרים".

זו לא בעצם דריסת רגל בענף הפקות הבידור?

"לא, זה לא התחום שלי ולא האג'נדה שלי, האג'נדה שלי לחזק את הענף הזה. שיתחזקו כל השחקנים והמפיקים הקיימים. בסך הכול אנחנו מביאים להם לקוחות חדשים, עכשיו אנחנו חושפים קהל חדש לתיאטרון, בפעם הבאה הם גם יגיעו אליהם. לא רוצה להחליש אף אחד, להפך, אני רוצה לחזק את התרבות. לקחנו מפיקים פרטיים ויש פרנסה לכולם".

אולי יום אחד יקום תיאטרון רמי לוי, ואולי אף יעמוד בקריטריונים לתמיכת משרד התרבות?

"אני לא רוצה לקבל תמיכה, בסוף יגידו לי שזה בגלל שאני ליכוד, או חבר של זה או חבר של זאת, פרוטקציה... תעזוב אותי, אנחנו נשקיע את הכסף ולא רוצים שום תמיכה".

יש מי שיגיד שזה בעצם ספין בניסיון שלך להסית את האש מהפרסומים האחרונים של מנהלים שפרשו מהרשת?

"מי שאומר את זה הם אנשים רעים. ההפקה הזאת מתוכננת כבר מלפני מספר חודשים ולא מהיום, זה עבר לי בראש כבר ממזמן בעקבות הביקוש שנוצר אחרי חנוכה שעבר. חוץ מזה אני רוצה להגיד לך שכל הפרסומים זה מטעם מתחרים שרוצים להכפיש את שמנו ולפגוע לנו במותג, אבל כל זה רק חיזק אותי בקרב הצרכנים הישראליים. אותו מנהל שדיבר הוא לא 'מנהל בכיר ברשת', אלא' גנב ברשת' שהודה שהוא גנב מהרשת בשחור והוא נחקר תחת אזהרה במשטרה".

הזמנת את שרת התרבות לפרמיירה?

"אתה יודע מה, רעיון טוב, אני אזמין אותה לפרמיירה. ולא רוצה שום תקציב".

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

פייסבוק