נאמנה לתרבות: קרן מור חוזרת לסטודיו למשחק

היא אשת משפחה, אחת מהשחקניות המוערכות בישראל, ומזה זמן רב שנטעה שורשים בלב התיאטרון הרפרטוארי. אז מה גרם לקרן מור להפיק ולשחק במיזם פרינג' חדש והרפתקני ולקחת חלק בוועדת התיאטרון החדש של סטודיו ניסן נתיב?

עידוא דגן | 25/2/2016 12:50
קרן מור פרצה לתודעה בסרט "אבא גנוב" בתפקיד האמא, לקחה חלק בחמישייה האגדית, ומאז הופיעה בעשרות הצגות, סרטים וסדרות, זכתה בפרסים, ובין לבין גם גידלה משפחה. אך על אף הרזומה המרשים שצברה, מור החליטה עכשיו לצאת להרפתקה חדשה ולהפיק הצגה בהשתתפותה - "רילוקיישן", שתעלה הערב (ה') במשכן החדש שעיריית תל אביב חונכת לסטודיו ניסן נתיב ביפו, ומור תהיה גם חלק מועדת של התיאטרון החדש שיוקם שם.
צילום: דניאל קמינסקי
עושות ''רילוקיישן''. יובל שרף וקרן מור צילום: דניאל קמינסקי

"הסטודיו תמיד חיפש בית, זה חלק מהשפה של הסטודיו - לחפש בית קבע", מספרת מי שמציינת שלושים שנה על הבמות והמסך מאז סיימה את לימודיה בסטודיו ניסן נתיב, וכעת חוגגת עמו את המשכן החדש. "כשאני התחלתי ללמוד ב-83', המחזור שלי היה המחזור האחרון שלמד בבית ספר תל נורדואו בפרישמן. הכיתה שלי המשיכה לאחר מכן לבית הספר רוגוזין בדרום תל אביב, אחרי זה עברנו לבצלאל יפה ובשנה ג' אנחנו היינו הכיתה האחרונה שלמדה בעליית גג בבניין נטוש מט ליפול ברחוב ביאליק, שם עשינו חזרות להצגות הבוגרים של שנה ג'. כל פעם היינו מעבירים את הסטודיו ולכל מקום חדש שהגענו אני זוכרת שניסן אמר לנו שלא כדאי שנתרגל".

עוד כותרות ב-nrg:
המופע של רמי לוי: "אני לא מצפה לרווחים"
'הזמן המקביל' בשוויץ: "הצגה על שבוי פלסטיני"
• 50 שנה לכיבוש: המיזם החדש של שוברים שתיקה
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

לאחר מכן הסטודיו עבר למתקן שבוא שהה בשנים האחרונות ברחוב הרצל, שם מור כבר זכתה לצפות בהצגות של האחיין שלה, מתן קסירר, שסיים שנה שעברה את לימודיו בסטודיו, ועעת, כאמור, יזכה הסטודיו סוף סוף למקום של קבע.

"סוף סוף מדובר במקום ראוי עם אולם מקסים, חדרי חזרות נהדרים ויש גם 'בלאק בוקס' (חדר חזרות שחור) מגרה. ועכשיו אני, שעברה עם הסטודיו כל כך הרבה כתובות, מביאה לשם את ההצגה שלי שנקראת, במקרה, 'רילוקיישן', שגם את החזרות להצגה ערכנו בסטודיו, באישור מיכי ורשבאייק (מנהל הסטודיו) ומרינה בלטוב גראס".

כבוד: התפקיד החדש של ג'ייסון דנינו הולט
רגב לא תשתתף בחנוכת הבית של ניסן נתיב
צלם: אשר סבידנסקי
לחפש בית זו השפה של הסטודיו. סטודיו ניסן נתיב החדש צלם: אשר סבידנסקי
לצאת מהקומפורט זון

הדרמה "רילוקיישן" בנויה ממקבץ פגישות, קומיות-טראגיות ותמיד כואבות, בין מנהלת בכירה - קרן מור, לבין עובדת צעירה - יובל שרף, שעוסקות בהנחה המקוממת שכדי להצליח עלינו לוותר על היקר לנו מכל - על עצמנו. יוסף אל-דרור תרגם את המחזה לעברית ושלומי שבן הלחין את המוזיקה.

יובל שרף: "בא לי לשחק זונה נרקומנית"

"גם יובל בוגרת של הסטודיו, ואת מור פרנק הבמאית הכרתי כשהיא ביימה את המחזור של האחיין שלי. זה מאוד מרגש אותנו לחזור ולהופיע במבנה החדש של הסטודיו, חלק מהדנ"א של בוגרי ניסן זו היזמות, לעשות לבד, זו חלק מהמורשת שהוא הנחיל לנו, ו'רילוקיישן' זו יוזמה שלנו בשיתוף עם הזאפה, עליה עבדנו במהלך השנה האחרונה".

היה שווה לצאת מהקומפורט זון אל מחוזות הפרינג' והאי ודאות?

"מאוד, זה היה מרתק, ערני ומחדד, גורם לך למחויבות ואחריות נוספת ואני ממש בעד התהליך הזה".

הרפתקה מעוררת כבוד.

"זה מחמיא לי, אבל באמת היה מתבקש עבורי לעשות את זה כי רציתי להאיר את עצמי. זה לא נעשה בכוח, במאמץ מיותר".

העבודה בתיאטרון הרפרטוארי לא שוחקת? יפתח קליין הרחיק עד קריית שמונה כדי לשבור את השגרה הזאת.

"כן, תראה, אני שייכת לרפרטוארי, יש לי מנייה בו, אני קבועה בתיאטרון, לא שחקנית שכירה, ואני חייבת להגיד שקיבלתי מנעם סמל (מנכ"ל הקאמרי) את ברכת הדרך ואת כל העידוד בדיעבד. הוא הראשון שהזמנתי להצגה, הוא הראשון שהגיע והדיאלוג שלי איתו הוא הדדי וכן, כל הזמן.

"אני ספרתי לו ממה ואיך אני מתעייפת, ולמה התיאטרון הרפרטוארי שוחק אותי, הוא לא התנגד לזה. אני לא מרגישה שהדיאלוג שלי איתו הסתיים, נהפוך הוא. זה קרה לאחר הרבה בדיקות שעשיתי עם עצמי ועם חברים וחברות שלי. זה חלק מתהליך מרתק וחשוב לי, לא קל, אבל זורם.

צילום: אמיר מאירי
רציתי להאיר את עצמי. קרן מור צילום: אמיר מאירי

"רילוקיישן" נכתב על ידי מייק ברטלט, אחד הקולות הכי חמים בתיאטרון העולמי העכשווי, וזו בעצם הבכורה הישראלית המקצועית הראשונה שלו. "ברטלט הוא מחזאי אנגלי מאוד מצליח, לשמחתי עלינו עליו", אומרת מור. "זה מחזה מאוד חזק, וזו החמצה מאוד גדולה לתיאטרון ממסדי, אבל מה איכפת לי שאנחנו זוכים לבצע אותו".

לאחרונה גם נפרדה קרן מור מקולגה שלה בתיאטרון הקאמרי, השחקן יוסי גרבר ז"ל. "הוא היה האיש הכי שובב, אחד האנשים הכי סקרנים שעבדתי איתם. במשך כמה שנים תיקי דיין, יוסי גרבר ואני היינו כמו משפחה קטנה בדרכים, כשהם ביצעו את אבא ואימא שלי ב'מבקר המדינה'. בזכותו זה היה תענוג כל כך גדול. תמיד כשנפגשנו הרגשתי שיש ביננו איזה מטען גנטי משותף, בזכות התקופה הזאת".

"רילוקיישן", הערב (ה') בחנוכת משכן הסטודיו של ניסן נתיב, רח' נעם 5, יפו
9-10 במרץ בזאפה הרצליה

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

פייסבוק