צבא האמת של רפי רשף: ככה אנחנו נראים בעידן הרשתות החברתיות
מצחיק לחשוב שניצת לאחרונה דיון בדבר ביישנות כהפרעה נפשית. הריאיון הקרקסי שהתנהל אצל רפי רשף מעיד כי המחלה האמתית ששולטת בעולם רחוקה מלהתקשר לבושה כלשהי, להפך – מטרתנו היא רק להיראות, ולא משנה כיצד. וצל"ש שלוח מאתנו לפנחס ג'ינו
זה קורה כל מהדורה מחדש. ה-DSM, ספר האבחנות הפסיכיאטרי, רואה אור מדי כמה שנים ובו מחלות חדשות שלא ידענו על קיומן (התמכרות לאינטרנט), ומחלות שנמחקו מן הספר מחמת אי התאמה לקריטריונים החדשים של מחלת נפש ודעה ציבורית (הומוסקסואליות). לקראת מהדורתו האחרונה השתוללה מחאה באולפני החדשות – ביישנות פשוטה, כפי שהגדירו אותה פסיכיאטרים ופסיכולוגים שהזדעקו בנושא, עלולה הייתה להפוך בו להפרעה הדורשת טיפול תרופתי. המוח נודד בקלות מהמחאה הנשכחת הזו ב-2012, האם ביישנות היא הפרעה לנורמה או לא, אל הראיון שהיה אתמול ב'חמש עם רפי רשף'.
עוד כותרות ב-nrg:
• השיר של דאעש לאירוויזיון 2016
• ביונסה מראה לכולם איך צריך לעשות את זה
• משחקי הכס מציגה: העירום הכי מוצדק אי פעם
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
פנחס ג'ינו (זכאי לשיחת טלפון מהנשיא וצל"ש מהרמטכ"ל על הדרך בה התנהל בראיון הזה), מנהל צוות ההסברה של רשות הכנרת, מי שמסתובב על החופים בחום בלתי נסבל ומתריע בפני נופשים על הפסולת שהותירו, התראיין לרפי רשף על עבודתו בחג. כנראה שעוד לפני הראיון הבחינה קבוצת בני נוער בעובדה שיש שם מצלמה.

פנחס ג'ינו והרוצים להיראות בכל מחיר
צילום מסך: ווידאו
בתחילתו של הראיון הם רקדו מאחורי הפקח כניצבים, אך ברגע שהוא התחיל לשוחח עם האולפנים בירושלים הם התקבצו כגוש מאחוריו ועשו כל שביכולתם כדי להפוך ויראליים. מטרת-העל היא כנראה שישתפו אותם ברשתות החברתיות. זה מתחיל בנפנופי שלום, ד"ש לאמא ונמשך בסלפי סלולארי בזמן הראיון. להנציח את הרגע בו היו מצולמים לטלוויזיה, בצילום קבוצתי.
רפי רשף החל מייצר שרשרת ראיונות ויראליים בהם הוא בתפקיד המבוגר האחראי, אל מול המרואיין המטופש למראה בחצי השני של המסך. נראה שהוא מבין שהנה באמתחתו עוד אחד כזה ומטפטף את השאלות בו לאט ובמשורה, בעודו עוקץ ברשעות את הפקח המזיע על אי-יכולתו להשקיט את החבורה שמאחוריו.
נכון, זו קבוצה של בני נוער בחופשה. אין צורך להשליך ממנה והלאה על כל שכבת בני הנוער בישראל. אבל מעניין לציין שבראיון הזה, בחמש בערב בסך הכל, שיקפה חבורת בני נוער אנונימית את הערך המוביל בשנות האלפיים של הרשתות החברתיות: אין כמעט ושום משמעות לאיך תראה, המטרה היחידה היא להראות, ועל ידי כמה שיותר אנשים. ואין שום סיבה להתבייש על כך.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg