מאסטר שף: הפרסומות גלשו מגבול הטעם הטוב
גם בעונתה השישית, "מאסטר שף" היא תכנית שמצליחה לסחוף אחריה מאות אלפים בזכות הפקה משומנת, מתמודדים ראויים ופורמט מוצלח. אבל אם הכל עובד כל כך טוב, למה להגעיל אותנו בפרסומות?
זהו? כבר נגמר? כבר הוכרע מי המאסטר שף הבא של ישראל שיפתח מסעדה חדשה ויסגור אותה אחרי שנה ופשיטת רגל?אבל, רגע, איך זה יכול להיות? הרי לא ראינו מספיק חסויות, לא הפנמנו את העובדה ש"מאסטר שף" הוציאה רסק עגבניות משובח מאיטליה, לא שמענו די צורכנו על שיתוף הפעולה עם משרד העבודה והרווחה, מתחם שרונה, מנות דגל, בית ספר לשפים בלה בלה בלה בלה בלה.

טום אביב זכה, אבל מה שנזכור מהעונה הזאת זה תוכן שיווקי ופרסומות
צילום: אוהד רומנו
העונה הנוכחית של "מאסטר שף", השישית במספר, הייתה קצרה במיוחד ומלאה עד גלישה מתחומי הטעם הטוב (בלי כפל משמעות) בפרסומות, סמויות ולא סמויות. כמה פסטה יבשה ראו הצופים? כמה משימות מפתיעות התאימו את עצמן לבעל המאה, משימת חצי גמר במרכול למשל? כמה מעט בושה נשארה ליוצרי "מאסטר שף"? מעט מאוד. אבל איזה עיניים גדולות. טום אביב אמנם זכה בעונה השישית של הריאליטי, אבל מה שנזכור מהעונה הזאת זה רק תוכן שיווקי.
שלא תבינו לא נכון, "מאסטר שף" היא תכנית נהדרת, אהובה מאוד בצדק וכיף לראות אותה. מכונת ההפקה של הריאליטי משומנת היטב כבר מהעונה הראשונה ויודעת את המלאכה, מביאה אל המסך מתמודדת שלא אכלה שלושה חודשים, רס"ר מלא חן, מעצב שיער עם מרק הקובה סלק הכי אדום ומרהיב שנראה על המסך, כמות מטורפת של צלעות טלה ולחיצה על בלוטות הרגש, במקום בלוטות הטעם שלא מרגישות כלום ושום דבר דרך המסך, ולא משנה כמה המתמודדים הזיעו כדי לענות על צרכי קשקושי הלשון של אייל שני.

אייל שני מטייל במרכול רנדומלי לגמרי
צילום מסך, מתוך ''מאסטר שף''
אז למה, ריבונו של עולם, למה לתכנית הכי נצפית בישראל ואחת הפופולריות בתולדות ערוץ 2, זו שמפציצה אחוזי רייטינג ובהתאם מרוויחה כסף נאה במקבצי הפרסומות, למה לה להגעיל את צופיה בכמות לא הגיונית של תוכן שיווקי? להתיש בחסויות אינסופיות? למכור את היושרה שלה בעבור נזיד עדשים מתוצרת מסוימת שמשלמת לה הרבה כסף? הם לא יודעים מה קרה בפעם האחרונה למי שהסתבך עם נזידי עדשים? הוא איבד את הבכורה. אם "מאסטר שף" תמשיך ככה, גורלה יהיה זהה.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg