עמק הסיליקון 4: כבר לא חולמים על אקזיט

נואשים יותר, נטולי אשליות ולמודי קרבות: העונה החדשה של "עמק הסיליקון" מציגה את עולם הסטארטאפים בצורה מפוכחת מאי־פעם

אבישי עובדיה | 6/5/2017 13:45
תגיות: עמק הסיליקון,ביקורת טלוויזיה

עמק הסיליקון 4, רביעי, 23:15, yes Oh

כלל אצבע ידוע בעולם הסטארטאפים גורס כי רעיון טוב הוא כזה שאפשר לתמצת בפרק זמן של נסיעה במעלית ממוצעת. העונה החדשה של "עמק הסיליקון" ממירה את המעלית במונית של "אובר", את המשקיע כבר לא פוגשים במעלית - צריך לחטוף אותו - והצגת המוצר נעשית בכלל על ידי שיחת וידאו מהטלפון החכם. עולם חדש של יזמים רעבים ונואשים, עולם חדש של משקיעים שהתעייפו מנאומים אבל עדיין חוששים להפסיד את הדבר הבא.
 
צילום: johnson P john באדיבות יס
מתאימה את עצמה לתנודות השוק והמציאות המורכבת. ''עמק הסיליקון 4'' צילום: johnson P john באדיבות יס

חמשת היזמים הוותיקים שמלווים את הסדרה מיום היווסדה ממשיכים איתנו גם בעונתה הרביעית, חנונים עד מאוד ושנונים במידה, אבל בעיקר מציאותיים יותר ולמודי קרבות וניסיונות. התקווה לאקזיט התחלפה בשיחות ריאליות על מוצר שאנשים גם ישתמשו בו, והמשרדים המפוארים הומרו בדירת רווקים מבולגנת. חברת "פייד פייפר" עובדת עכשיו על מוצר שהתחיל מצורך אישי של העובדים לדבר באפליקציית וידאו צ'ט (שדומה באופן חשוד ביותר לאפליקציה הישראלית המצליחה "האוספארטי") וצוברת משתמשים במהירות. אם נקעה נפשכם מעוד אפליקציה שאף אחד לא צריך, התקווה ליזמות פורצת דרך ממוחו הקודח של ריצ'ארד הנדריקס, מנכ"ל החברה, כבר מתבשלת בפרק הראשון, ומקבלת עידוד דווקא מהאיש המופרע שבחבורה.

כמו שהשוק העולמי התפכח מחלום האקזיט המהיר, כך גם "עמק הסיליקון" מתאימה את עצמה לתנודות השוק והמציאות המורכבת. אבל דבר אחד לא השתנה: הנדריקס לא מפסיק לנסות לבנות את הדבר הבא, במקרה הזה "אינטרנט חדש". עכשיו רק נשאר לגלות מה לעזאזל זה אומר.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

פייסבוק