ראשי » חליפה עסקיתגלוש ב - nrg מהסלולר

הכוכב הבא

רוצה להתקדם לתפקיד הבא בעבודה? לנהל טוב יותר? למצוא עבודה ביתר קלות? לקבל העלאת שכר? כל אלה אפשריים אם תיתן הופעה טובה בפגישה הבאה שלך. ד"ר צבי ברק מסביר איך עושים את זה

בשיתוף עם ''חליפה עסקית'' | 18/6/2014 16:54 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מי מאתנו לא מרגיש קצת במתח לפני שהוא מבקש מהבוס העלאת שכר, קידום או ראיון עבודה? ד"ר צבי ברק, אחד המרצים העסוקים בישראל, שנבחר ע"י העיתון "גלובס" לאחד משבעת המרצים המבוקשים במדינה, פיתח  
צבי ברק
צבי ברק 
מתודה שעוסקת בשילוב הומור בהרצאות כדרך להעביר מסרים חשובים מתחום הניהול ובכלל. אם אנו נדרשים, במסגרת עבודתנו לעמוד מול קהל, איך נהפוך את ההרצאה לחוויה עבור המשתתפים?

"הומור זהו כלי אסטרטגי, לא טקטי" מסביר ד"ר צבי ברק יו"ר קבוצת "גישות", חברת הדרכה ופיתוח מנהלים.  "זה כלי ניהולי ואישי נפלא. ניתן לבצע למידה גדולה, רתימה לשיתוף פעולה ועוד המון תהליכים קסומים באמצעות הומור מובנה כאסטרטגיה. הרבה תכנים של ידע ושכל עוברים בשיטה וגישה חדשה זו שפתחתי. לצחוק על עצמנו זו לא חולשה, להשתמש בהומור אפשר גם על מנת להסיר התנגדות במכירה ובעיקר על מנת להפוך לאוטוריטה, למומחה, למקצוען בעיני המאזינים לך".

ברק מנתח את 14 כללי הרציונל לשימוש בהומור:
• הומור הוא אמצעי ייחודי לתקשורת עם הסביבה האנושית.
•  המגבלה העיקרית בהומור, שהוא מצריך לפחות שניים...
•  יתרונו של השימוש בהומור, שהוא ניתן לרכישה ולפיתוח.
•  כל מפגש, מטרתו ליצור שינוי בעמדת האחרים, אם במעשה ואם במחשבה.
•  הומור מאפשר פתיחות גדולה יותר, לרכישת תובנות.
•  תנאי ראשוני להצלחת מפגש, הוא בהשגת תשומת לב האחרים, השימוש בהומור יוצר גירוי, שמירה על ערנות ומוטיבציה להקשבה.
•  הומור, כגירוי רגשי, מאפשר חדירת “הגנות אישיות”, ומשמש ככלי איכותי, כדי לדלג על התנגדויות.
•  ההומור מאפשר מתן פרופורציה לאירועים טעונים.
•  ההומור מהווה את ה”שמן” המאפשר את פעולת “מנוע התקשורת”, על כן חשוב שיהיה באיכות טובה, ובמינון מתאים.
•  הומור, כמפעיל רגשי, יוצר אינטימיות וחוויה חיובית, בקשר בינאישי וקבוצתי.
•  על פי רוב, הומור עצמי מתקבל טוב יותר, מהומור על האחר.
• הומור הוא טוב, מצחיק, משעשע ושובר מחסומים, רק באם האחר, או האחרים- שותפים לו...
•  השימוש בהומור מוביל לצחוק, וצחוק יוצר הנאה והתלהבות מהחוויה.
•  הומור הוא דרגה גבוהה של תקשורת, הדורש רגישות וזהירות, רגישות לסביבה האנושית, וזהירות במינון.

הומור הוא מיומנות ככל המיומנויות. אם לא הצלחת לסגל לעצמך את אומנות השימוש בהומור, לכל הפחות למד ליהנות מהומור של אחרים. ד"ר  ברק עובר כעת אל מאחורי הקלעים ויפתח את כישורי ההרצאה בקרב מנהלים או עובדים בכירים בכל רמה בארגון. הסמינר, בן יומיים אינטנסיביים יכלול את התכנים הבאים:  כיצד נדאג להעביר את המסר שלנו כלפי צד ב' בצורה הכי יעילה? איך משתמשים בהומור שמשרת את המטרה? כיצד משתפים את הקהל ורותמים אותו לשת"פ?

ברק פירסם עשרות מאמרים בתחומי הניהול ומדעי ההתנהגות: "מצוינות אישית וארגונית", "חכמת הניהול באימרה ובשנינה" ו"הומור בניהול". עד היום הודפסו ספריו בכ-30 אלף עותקים.
הכתבה מאת ד"ר צבי ברק שיקיים במהלך חודש יולי סדנה במרכז הכנסים של "גישות". לפרטים נוספים לחצו כאן
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''חליפה עסקית''

כותרות קודמות
כותרות נוספות