"המקצוע" החדש באינטרנט שנותן תקווה לאלפי ישראלים

אם יש לכם מחשב וחיבור לאינטרנט, סביר להניח שנתקלתם לאחרונה באחת הפרסומות כמו: "לא הרווחת, לא שילמת", "איך מייצרים בחודש 61,344 דולר ממסחר באמזון" וכו'. מסתבר, שלא הכל רמאות ויש דברים ששווה להכיר ולהתאמץ בשבילם

בשיתוף ברק רום | 15/12/2016 10:34
תגיות:

בסוף שנת 2016, מצד אחד ההזדמנויות שקורצות לנו ברשת לפתוח עסק שמבוסס כולו באינטרנט הן רבות ואורבות לנו מכל עבר, ומצד שני קשה לדעת במי ומה לבטוח. לפעמים הכל נראה כל כך נוצץ ככה שקשה לקבל החלטה בתור אדם שלא מכיר את העולמות הללו. מה שבטוח, בשנים של יוקר המחיה בהם כולנו מנסים להישאר עם הראש מעל המים ולהילחם במינוס בבנק או להיאבק על קניית דירה, אותם אפיקי הכנסה חדשים שהאינטרנט הביא איתו הם קרש הצלה להרבה מאוד ישראלים.

מבין כל האופציות הטובות שיש היום לפתיחת עסק ולהרוויח כסף דרך האינטרנט, יש 3 דרכים שהן המומלצות ביותר ומתוכן אחת היא ממש ה”סינדרלה” של עולם ההזדמנויות להכנסה נוספת מהבית.

ה"סינדרלה" של עולם ההזדמנויות להכנסה נוספת מהבית
ה"סינדרלה" של עולם ההזדמנויות להכנסה נוספת מהבית

הדרך הראשונה היא פתיחת חנות באחת מפלטפורמות המסחר הגדולות בעולם – Ebay, אמזון, Shopify ואחרים, שבה ניתן למכור כמעט כל מוצר לכל אדם בצד השני של העולם. ענקיות המסחר הללו ייצרו לא מעט מיליונרים חדשים בשנים האחרונות, אבל מדובר בעסק לכל דבר ועניין, כך שעדיין צריך להתמודד עם בעיות של שיווק, מכירות, חדשנות, בידול עסקי, שירות לקוחות, תחרות, מלאי וכו’.

דרך נוספת שקיימת מתחילת עידן האינטרנט והיא נפוצה מאוד בעולם, היא כל העולם של “שיווק שותפים”. במודל הזה, אין לבעל העסק מוצרים ושירותים משל עצמו וכל מה שעושים הוא לפרסם ולמכור מוצרים של אחרים, ועל כך לקבל עמלות. יש בעולם מיליוני משווקים בצורה הזו שכבר מזמן פיטרו את הבוס שלהם, אבל אותם אנשים תמיד תלויים בהרבה גורמים כמו בעל ההצעה שפתאום משנה את גובה העמלה, כמות המשווקים שמתחרים על אותה הצעה, קמפיינים פרסומיים שפתאום מפסיקים לעבוד ועוד.

הדבר השלישית שאני רוצה לדבר אתכם עליה היא דרך קצת פחות מוכרת לרוב הישראלים (למרות שבעולם מיליוני אנשים שמשתמשים בה), והיא אולי ההזדמנות הגדולה ביותר נכון לשנת 2017. מדובר בעיסוק שבו מרוויחים לא מעט כסף בלי שום שיווק, מכירות, שירות לקוחות, אחסון, שילוח, מוצר, בלי לתת שירות לאף אחד, ובעצם למרות שזה נשמע מוזר – בלי “עסק” של ממש.

מצד שני, באותה דרך ניתן לייצר הכנסה יציבה של אלפי שקלים כל חודש, או הרבה הרבה יותר כעיסוק מרכזי, מהסיבה הפשוטה שהעולם שאנחנו מדברים עליו מגלגל 150 מיליארד דולר ביום. כל יום! וכל אחד מסתבר, יכול לקחת ביס קטנטן מהעוגה הזו. אגב רק לשם השוואה, המחזור השנתי של חברת Amazon בכל השנה שעברה היה 107 מיליארד דולר “בלבד”.

הדרך הזו, היא כמובן מסחר בשוק ההון האמריקאי.

אני אסביר: לרוב שוק ההון נתפס אצל אנשים כמקום שבו משקיעים לטווח ארוך, חלק אפילו תופסים את העולם הזה כהימור לכל דבר ואילו אחרים מפחדים להפסיד ולכן מתרחקים מהתחום. מעטים יודעים, שיש דרך לייצר משוק ההון הכנסה חודשית קבועה, עם פוטנציאל שהוא בלתי נגמר.

הדרך להרוויח משוק ההון על בסיס חודשי היא בזכות מסחר קצר טווח. יש העושים זאת בתוך יום המסחר, כלומר קונים ומוכרים מניות בהפרש של מספר שעות (אזהרה: לא מומלץ לעשות זאת בלי הכשרה נאותה), ויש סוחרים שמבצעים עסקאות שמתרחשות על פני מספר ימים או שבועות. למי שבמקרה מכיר את התחום וחושב על אופציות בינאריות או מסחר במט”ח, לא מדובר בזה. הכוונה היא למסחר אמיתי ו”כשר”, במניות בלבד.

בזכות מסחר לטווח קצר, אפשר לייצר תשואות אדירות ורווחי ענק של עשרות אלפי דולרים בחודש ויותר, אבל חשוב להדגיש כבר עכשיו – לא מדובר בתחום של “התעשרות מהירה”. להיפך. כדי להצליח בצורת המסחר הזו צריך השקעה, נכונות ללמוד ולהתמקצע, חוזק מנטלי וסבלנות לתהליך הכשרה. הבשורות הטובות הן, שניתן לעבור הכשרה שכזו במספר חודשים, לא צריך שנים של לימודים ותואר בכלכלה כדי להצליח בתחום.

במסחר בשוק ההון אתה תלוי רק בעצמך (פוטנציאל אין סופי)
במסחר בשוק ההון אתה תלוי רק בעצמך (פוטנציאל אין סופי)

כשבוחנים מקרוב את המאפיינים של סוג המסחר הזה, היתרונות לעומת Amazon, Ebay ושיווק שותפים הם אדירים:

  1. אין דבר כזה תחרות – בכל שוק רגיל, יש מוצר מסוים שלו יש מספר מוגבל של קונים פוטנציאליים. למשל באמזון, אם נחליט שאנחנו רוצה לשווק תיק צד או קופסאות לדיאטה, ככל שיהיו יותר מוכרים כמונו ככה יקטנו הסיכויים שהצרכן יקנה דווקא מאיתנו את המוצר. בשוק ההון זה בדיוק ההיפך, כאשר יש למניה מסוימת קונה גדול או מוכר גדול, הסוחר יודע לנצל את זה לטובתו ולהרוויח מכך כסף. הסוחר בשוק ההון אוהב שיש הרבה התרחשות סביב מניה, בניגוד גמור לסוחר באיביי ואמזון שרוצה כמה פחות תחרות על המוצר.
  1. חוסר בתלות מצד ג’ כלשהו – נכון לימים אלו בדצמבר 2016, Amazon החליטה לסגור את שעריה כלפי משווקים חדשים בגלל העומס של חג המולד, ככה שמשווקים חדשים שעמלו חודשים כדי להכין מוצר חדש לא יכולים למכור אותו בתקופה הזו. בשיווק שותפים, בכל רגע נתון בעל ההצעה שאותה נשווק יכול להחליט שהוא לא מעוניין בשירותינו יותר כמשווקים. בבורסה, אין דבר כזה. האדם היחידי שאנחנו תלויים בו הוא אנחנו. מלבד סופי שבוע וחגים מיוחדים בארה”ב, ניתן לסחור בכל ימות השנה ואין מי שיכול “להפריע” לנו לסחור.
  1. מהירות ביצוע העסקאות – בזכות קשר ישיר לבורסה ותוכנת מסחר מתקדמת, אפשר לקנות או למכור מניה בלחיצת כפתור תוך שתי שניות. באיביי ואמזון, מהרגע שמתחילים לעבוד על מוצר חדש ועד המכירה הראשונה יכולים לעבור גם כמה חודשים (שבהם אין הכנסה).
  1. כמות הזדמנויות בלתי נגמרת – בבורסה האמריקאית יש מעל 7000 מניות טובות למסחר, ובכל יום נתון יש מאות הזדמנויות טובות למניות בהן ניתן לסחור. בצורות המסחר האחרות שהזכרנו מקודם, יש תקופות בהן אין מוצרים אטרקטיביים שכדאי לשווק בגלל תחרות יתר או ביקוש מתחלף (בבורסה אין “טרנדים”).
  1. אין מלאי – שמשווקים מוצרים, תמיד צריך לדאוג למלאי. הדבר גורם לעבודה מתמדת של ייצור ואספקה, ובמידה ונגמר למשווק המלאי הדירוג שלו יורד באופן משמעותי. בשוק ההון, אין דבר כזה מלאי. אפשר לקנות ולמכור מניות כמה שרק רוצים ומתי שרוצים.
  1. לא צריך כישורים של בעל עסק – בתחום המניות לא צריך לדעת לשווק ולמכור, העבודה עצמה לא מצריכה דיבור עם אף אדם נוסף (אלא אם כן רוצים לקחת חלק בקהילת סוחרים, דבר שמאוד מומלץ). אין כאמור שירות לקוחות, אחסון או מוצר שצריך לדאוג להם 24/7.
  1. צריך אנגלית בסיסית – הצורה בה סוחרים במניות בצורה פרטית היא דרך תוכנת מסחר המקושרת ישירות לבורסה. בתוכנה עצמה יש כמה פקודות בסיסיות, ככה שגם מי שאינו דובר אנגלית ברמה גבוהה יכול להסתדר ולסחור בהצלחה.
אין שיווק, מכירות ועסק לטפל בו 24/7
אין שיווק, מכירות ועסק לטפל בו 24/7
  1. אין ביטולים של עסקאות או החזרות – בכל עסק שיש בו מוצר, יש תמיד לקוחות לא מרוצים (גם אם הם מעטים) שרוצים לבטל את העסקה או להחזיר את המוצר מחוסר שביעות רצון. במסחר בשוק ההון, לא קיים דבר כזה. מרגע שעסקה בוצעה, אין דרך חזרה ואי אפשר “להתחרט”.
  1. יציבות – הבורסה האמריקאית פועלת באותה צורה כבר למעלה מ-100 שנה, רק שבשנים האחרונות יש אליה גישה דרך המחשב הפרטי שלנו. ענקיות המסחר שציינו, התפתחו למימדים שלהן רק בשנים האחרונות ואין לדעת מתי יגיע הטרנד הבא שיהפוך אותן לפחות רלוונטיות.
  1. פשטות – בסופו של דבר, הפעולות שסוחר עושה כדי לבצע עסקה הן שתי לחיצות עכבר, פעם לקנייה של המניה ופעם למכירה. כשמשווקים מוצר מכל סוג שהוא, יש צורך במחקר מעמיק, במשא ומתן עם ספקים ובניהול של העסק על כל חלקיו. מסחר בשוק ההון הוא בסופו של דבר פשוט לביצוע וזה היופי בכל העניין.
  1. הכוח של קהילה – בשיווק שותפים או במסחר אלקטרוני כשהרבה אנשים משווקים את אותו המוצר, בשלב מסוים השוק נהיה מוצף ואף אחד לא מצליח להרוויח. בבורסה, כשהרבה אנשים נכנסים לעסקה מסוימת, יש להם השפעה ישירה על השוק, יותר סיכוי לדחוף את המניה לכיוון הרצוי (מטה או מעלה) והדבר עובד לטובת הסוחר. במניה אחת יכולים לסחור כמות כמעט בלתי מוגבלת של אנשים.
קהילת הסוחרים של Big Shot במפגש בסינמה סיטי
קהילת הסוחרים של Big Shot במפגש בסינמה סיטי
  1. פוטנציאל להכנסה אין סופית – בגלל כמות ההזדמנויות למסחר ביום נתון, ובגלל גודל המחזורים הבלתי נתפסים, ברגע שיש לסוחר את המיומנות איך להיות רווחי בצורה יציבה הדבר היחידי שעושים כדי להרוויח יותר כסף זה להגדיל את כמות המניות בהן סוחרים. ברגע שיודעים להיות רווחיים בכמות של 100 לאורך הזמן, אין שום סיבה לא לעשות זאת בכמות של 1000 מניות לעסקה ויותר. כל עוד סוחרים במניות עם מחזורי מסחר גדולים, השמיים הם הגבול מהבחינה הזו.

לכל מי שהנושא נשמע לו מעניין, בימים אלו גיא ברנד (המייסד של תוכנית ההכשרהBig Shot ) שחרר סדרת סרטונים חינמית בה הוא מתאר צעד אחר צעד איך נכון להיכנס לעולם הזה, ומה עושים הסוחרים הרווחיים ביותר בתחום על בסיס יום יומי.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

המומלצים