
הטרנדים הלוהטים לעיצוב אתרים של 2017
המגמה לשנת 2017 בתחום עיצוב אתרי אינטרנט מדלגת בקלילות מעל משוכות ענק. לדברי אסף בר-אור, ארט דירקטור ושותף בחברת בניית האתרים הגדולה - Y&A, דור "המציאות המדומה" מדשדש אי שם מאחור, כשהדור הבא של העיצובים מביא אתו רוח של "מציאות בעולם מקביל"
מאת גלית בן חמו
“המגמות העיצוביות לאתרי אינטרנט לא עוצרות בעצור”, כך פותח את הראיון אסף בר-אור, ארט דירקטור ושותף בחברת בניית האתרים הגדולה בארץ Y&A. “השינויים כל כך דינמיים, שמי שהתנתק מהזירה לתקופה קצרה, יחזור לסביבה חדשה שהמשיכה הלאה בלעדיו”.
לאסף בר אור ניסיון של מעל ל – 17 שנים בתחום העיצוב. הוא היה לחלק מתהליך שינוי המגמות החל מראשית ימי האינטרנט ועד לימינו, וליווה מאות חברות ומותגים גדולים בארץ ובעולם.
למעלה מעשור חברת Y&A מאפיינת ומעצבת פלטפורמות web ואפליקציות מובייל. יותר מ – 400 לקוחות ומותגים, המובילים בישראל, בחרו בחברת Y&A כשותפים דיגיטליים שלהם, ל UX/UI, לפיתוח ולניהול שוטף של הנכסים הדיגיטליים שלהם.
על לקוחות החברה נמנים החברות המובילות כמעט בכל קטגוריות ההי-טק הישראלי, כמו 888, אמדוקס, קונדואיט, סוני-ישפאר, איתוראן, איי-רובוט, תעשייה הצבאית, אלטשולר-שחם ועוד רבים אחרים.

נפגשתי עם בר אור להתעדכן במגמות עיצוב האתרים לשנת 2017 . באופן כללי, סבור בר-אור שבנוסף למגמות המוכרות כיום בזירה העיצובית, צפויות להתפתח עוד מגמות חדשניות, שייתנו טון ויכתיבו שינויים בעולם האינטרנט.
אז מה צפוי לנו בזירת עיצוב האתרים לשנת 2017?
בר-אור, “הזרעים של המגמות האלה נמצאים כבר באתרים של חברות גדולות בעולם, וניתן לראות אותם תופסים תאוצה ומתפשטים. המטרה של כל הטרנדים האלה בסופו של דבר היא לגרום לגולשים לשהות כמה שיותר זמן באתר באמצעות גירויים ויזואליים שמרתקים אותם תוך שילוב של תחושת השייכות למותג ואינטראקציה עם המשתמש”.
איך טכנולוגיה תשפיע על עיצוב UI/UX אתרים ומערכות ב 2017?
בר-אור, “בעיצוב האתר של אחת מקרנות ההון הגדולות בעולם, קרן Sequia, נעשה שימוש שמקדם את תופעת ה”פרסונליזציה” בצורה חדשנית ומיוחדת מאוד. מדובר בעיצוב המותאם לקהל המשתמש (Real Time Website Personalization). העיצוב משנה את חזותו בהתאם לפרופיל המשתמש. החברות החלוציות המשתמשות בעיצוב הזה מבססות את התוכן שלהן על פי דאטה בייס שיש להן על קהלי המטרה: לוקיישן, מגדר, גיל, מקצוע, תחומי עניין ועוד פרמטרים.
עיצובי האתר של קרן ההון, לדוגמה, נעשו בהתאם ללוקיישן. כאשר משתמש ישראלי נכנס לאתר - מקבלים את פניו תמונות וציטוטים של שותפים ישראליים בלבד.
עכשיו זה סופי – Mobile First בשנת 2017 !
עוד הוכחה לכך שהטרנדים נוצרים מהשטח - כלומר מהצרכן עצמו היא גישת העיצוב הרווחת כיום – Mobile First. עד כמה שנראה שגישת עיצוב האתרים, ראשית מובייל, התחילה בשלהי 2016 - העובדות בשטח מפתיעות. יש כמות עצומה של אתרים ברשת שעדיין לא עיצבו את האתר שלהם כייעודי למוביל. אני בהחלט צופה ששנת 2017 תביא ליישור הקו בעניין הזה, וייעלמו אתרים שמציגים שאלת פתיח לגולש ‘האם לעבור לאתר מותאם?”
“מגמה חזקה שמתאימה יותר לאתרים בעלי תוכן מינימלי היא עיצוב אתרים עם אפקט של פיצול המסך - הגירוי הויזוואלי לגולשים נוצר מאפקט פיצול המסך. התמונות והתוכן המינימלי מחולקות לשני אזורי מסך והם משתנים בהתאמה האחד לשני על ידי גלילה. האפקט הזה מתאים בעיקר לעמודי הבית של חברות.”
“שני עיצובים שנמצאים כבר בזירה הישראלית ומוכרים גם לקהל הרחב הם עיצוב פרלקס (Parallax) ואתרי גלילה מתמשכים (Long scroll). אני משער שנראה את שניהם לא מעט ברשת ועד שהם יהפכו לשגרה וייעלמו. הפרלקס הוא עיצוב גלילה עם רקעים שונים ועבודה עם שכבות שנעות במהירויות שונות. אפקט שיוצר תחושה תלת ממדית. חברת המכוניות “פורשה” עושה שימוש מעניין בעיצוב של גלילה מתמשכת. מדובר באתרים אורכיים במיוחד, שגורמים למשתמשים כאילו לצאת למסע לכל אורכו של האתר”.
כיצד המגמות האלה עשויות להשפיע על השוק הישראלי?
בר אור, “מי שלא מעודכן יוצא, מה שלא עובד נזרק. הדור הבא כל הזמן מאתגר וחייבים להיות עם היד על הדופק כל רגע. חברות לבניית אתרים צריכות לתת את המענה העדכני הזה לחברות הגדולות, כי אם “מצמצת לרגע”, ופספסת משהו בעולם העיצוב אז אתה כבר לא רלוונטי. היום כולם מדברים על “חווית משתמש” כהכרחית וללא פשרות”
כיצד הטרנדים של שנת 2017 משרתים את האלמנט הזה?
בר-אור, “צריך להבין שכל הטרנדים הקיימים ומתפתחים, וגם אלה שיבואו, באים קודם כל לשרת את חווית המשתמש. יש קשר ישיר בין שביעות רצונו של המשתמש ובין ההחלטות העיצוביות המתקבלות לשימוש בטרנדים”.
קצת על חברת Y&A: למעלה מעשור חברת Y&A מאפיינת, מעצבת ומפתחת אתרים, מערכות ופלטפורמות web ומובייל. יותר מ- 400 לקוחות ומותגים מהמובילים בישראל בחרו בחברת Y&A כשותפים דיגיטליים שלהם, ל UX/UX, לפיתוח ולניהול שוטף של הנכסים הדיגיטליים שלהם. על לקוחות החברה נמנים החברות המובילות כמעט בכל קטגוריות ההי-טק הישראלי, כמו 888, אמדוקס, קונדואיט, סוני-ישפאר, איתוראן, איי-רובוט, תעשייה צבאית, אלטשולר-שחם ועוד רבים אחרים.
חברות מובילות בתחומם בוחרות ב Y&A כתוצאה משילוב מוצלח של UX, טכנולוגיה ואסטרטגיה דיגיטלית מדויקת מבלי להתפשר על עמידה בלוחות זמנים קפדניים ובהתאם לתקציב שנקבע.
חברת Y&A מאמינה בדבקות בערכים של איכות ומקצועיות שנשמרים על ידי צוות של 35 עובדים מקצועיים, בעלי ניסיון מוכח בעולם האינטרנט והמובייל.