
רכב יד שניה: מה חשוב לבדוק לפני הרכישה?
לפני שרצים לדואר לבצע העברת בעלות, ישנם מספר כללי ברזל שיש לפעול על פיהם על מנת לוודא כמה שניתן שהרכב ראוי לקנייה. לפניכם מספר טיפים וכללי ברזל שכדאי מאוד לקרוא לפני שלוחצים יד ומחליפים בעלות
הבדיקה החשובה ביותר - נסיעת המבחן
צאו לכם לנסיעה ברכב, כבו את הרדיו וסיגרו את החלונות. הקשיבו היטב למנוע ולתיבת ההילוכים. האם המנוע עובד באופן רציף, חלק ושקט ללא רעשים יוצאי דופן? הקפידו להאזין למנוע גם בסל”ד גבוה וגם בעמידה בהילוך סרק. בנסיעה במהירות גבוהה יחסית עליכם להקשיב לרמת האיטום שמספק הרכב ויכולתו לנטרל רעשים מבחוץ כגון רעש המנוע בסל”ד גבוה, רוח חיצונית ורעש מכלי רכב אחרים. בנוסף, היו ערים לאופן בו מתמודד הרכב עם מהמורות, בליטות ושקעים בכביש, וכמובן הפנו את תשומת הלב למידת הנוחות שאתם חשים בעודכם נוהגים ברכב.

צמיגי הרכב - בטיחות קודמת לכל
צמיגי הרכב הם המכשיר המחבר בין הרכב לכביש במהירויות שונות ובתוואי דרך מגוונים, לכן יש לתת את הדעת ולהתייחס בכובד ראש למצבם כאשר ברכישת רכב משומש. אם הצמידים שחוקים או סדוקים - בקשו הנחה מהמוכר כי תהיו מוכרחים להחליפם עם הקנייה. שימו לב גם לרמת השחיקה של כל צמיג בהשוואה לצמיד שמולו. אם אין התאמה ברמת השחיקה בניהם יתכן שגלגלי הרכב אינם מאוזנים, מצב שפוגע ביציבות הרכב, שוחק את הצמיגים וגורם לרכב לזלול דלק בכמויות מסחריות.
מערכת החשמל והמצבר
מערכת החשמל של הרכב קריטית לתקינותו, כמעט כל פעולה שמבצע הרכב קשורה במצבר, מפעילות המנוע דרך המזגן ועד לחלונות החשמליים והפנסים. תקלות במערכת החשמל נפוצות ביותר, לכן עליכם לבדוק שברכב שאותו ברצונכם לקנות אין תקלות מסוג זה שלאחר הקנייה יצריכו מכם זמן וכסף לתיקונים. שבו ברכב, הפעילו את המנוע והדליקו כל אלמנט חשמלי קיים. בדקו שהכל עובד כמו שצריך, האור הפנימי, אורות הרכב, המזגן, מערכת הסאונד, המזגן, החלונות, המגבים וכל מה שבנמצא. בנוסף, ודאו כי גילו של מצבר הרכב לא עולה על 3 שנים.
טיילו סביב הרכב באור יום - הבדיקה החיצונית
בבדיקה החיצונית של הרכב נביט על צבע הרכב ונחפש אחר שפשופים בצבע, עיקומים בפח, בליטות או שקעים ושינויים בגוון צבע הרכב. כאשר מדובר בקנייה מחברות השכרת רכב או ליסינג העוסקות גם במכירת רכב זה עניין מאוד פשוט, שכן אם תמצאו פגמים במרכב הרכב, חברות אלו מחזיקות מוסכי שירות ויוכלו לבצע את התיקונים במהירות. חשוב מאוד לבצע את הבדיקה הזו רק באור שמש מלא שכן רק בעזרת עוצמתה של השמש תוכלו להבחין בדקויות השונות ובתיקוני צבע או פחחות קלים ביותר שאולי בוצעו ועשויים להצביע על תאונה שלא דווחה לכם.
ניירות ניירות
לא תצליחו להתחמק מזה, גם בירוקרטיה יש פה, אבל מעט. תחילה עליכם לזהות את מוכר הרכב. על פי חוק, כל אזרח המבקש להעמיד רכב למכירה חייב להזדהות באופן מלא. בקשו ממנו את תעודת הזהות על מנת לאמת את פרטיו ולוודא כי אלו אותם פרטים המופיעים ברישיון הרכב כבעליו של הרכב. ברישיון הרכב עצמו עליכם גם לאמת את מספר הבעלים הקודמים ואף את מספר המנוע המופיע ברישיון שאמור להיות זהה לזה המופיע על המנוע עצמו. כדאי מאוד גם לבצע בדיקת שיעבודים ועיקולים מול משרד הרישוי על מנת לוודא שאין כאלו. אחרון וחביב הוא ספר הטיפולים - בידקו כי הטיפולים השונים בוצעו בזמן ועל ידי מוסכים מורשים. כדאי גם לבדוק האם הוחלפו אלמנטים חשובים ברכב כגון מצמד, בלמים ורצועת טיימינג.
בהצלחה והכי חשוב - סעו בזהירות!
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg