ברק רום: זה הסוד הגדול בדרך להצלחה

"איך לבנות מהעסק שלכם מותג מפורסם ומנצח?", שואל ברק רום, איש יחסי ציבור מוביל ומצליח בישראל כבר קרוב ל-30 שנה, והוא גם עונה: "עבודה כזו יעשה רק אסטרטג, שיבנה לכם תכנית מסודרת, עם כיוון, מטרות ותוצאות, שישנו את חייכם"

בשיתוף ברק רום | 06/11/2017 14:19
תגיות:

“המאמר הזה יכול להיות הטקסט החשוב ביותר שקראתם בחייכם המקצועיים! זה יכול להיות הרגע שבו תשנו את עתידכם, שתפסיקו להתייאש ולהיות עייפים ושתתחילו להצליח”, כך אומר ברק רום, מהיחצ”נים המובילים במדינה והבעלים של משרד “ברק רום - יחסי ציבור”. כל שעליכם לעשות, אומר ברק רום, הוא להקדיש עשר דקות של קריאה. “מבטיח לכם שהדברים הללו יוצאים מעומק ליבי. אני מגלה כאן את הסוד הכי גדול שלי ושל אלפי עסקים, שחרף הקשיים הצליחו לבנות עסק לתפארת. החיים לא חייבים להיות כל כך קשים”.

“אנחנו מתעסקים כאן בשאלה – איך בונים מהעסק שלכם מותג מפורסם ומנצח”, מתמקד ברק רום והוא ממשיך ושואל: “מדוע למרבית העסקים כל כך קשה להניב רווחים מספקים? כי יש סוד קריטי שאינו ידוע לרובכם. סוד שגורם לכם להתחרות בתנאים לא שווים ועם כלים מיושנים ולא מספקים. המאמר הזה ישדוד מכם את התירוץ של ‘לא ידענו'”.

“רובנו אוהבים לרכוש מותגים”, מסביר ברק רום, “ברור לנו למה הם עולים יותר, למה הם תמיד מבוקשים ומדוע מתחשק לנו לספר שרכשנו מוצר או שירות ממישהו מפורסם בתחומו. הרבה יותר כיף לנו לספר שעברנו תהליך אצל אלון גל, ניתוח פלסטי אצל דב קליין וכו?. מותגים שהשכילו לעבור תהליך אסטרטגי אמיתי, יוצרים בתוך זמן קצר בידול משמעותי, בונים שם נכון, סלוגן ויתרון תחרותי מובן ובכך הם יוצרים עליונות מיידית על פני המתחרים”.

 הסוף לשנים של תסכולים וטעויות

“אנחנו לא יכולים לייצר תהליך כזה בכוחות עצמנו”, אומר ברק רום, “לשם כך יש מומחים בעלי ניסיון, שלרשותם ידע נצבר רב ויכולת לחקור שווקים ולבנות עבורנו תהליך מדעי מדוייק. לא מדובר בגרפיקאית שתעצב לנו כרטיס ביקור ולא בקופי-רייטר שימציא סיסמה מדליקה. זהו תהליך אסטרטגי שנבנה בידי אסטרטג מומחה, שרק מעטים כמוהם יש כאן בישראל. כן, זה עולה כמה עשרות אלפי שקלים, אבל תהליך שכזה מבטיח פריצת דרך עצומה וחוסך שנים של תסכול וחוסר תוצאות בעסק שלכם”.

ברק רום הוא איש יחסי ציבור בעל נסיון רב. מאחוריו כ-30 שנות עיסוק במדיה, שהחלו בקריירה של עיתונאי ואיש רדיו וטלוויזיה, בטרם החל לעסוק ביחסי ציבור. הוא מכיר מבפנים הן את עולם התקשורת והן את תחום היחצ”נות. הוא מכיר את השפה העיתונאית ויודע כיצד להשתמש בה כדי להגיע להצלחה. התובנות אליהן הגיע נצברו בשנות עבודה רבות משני צידי המתרס.

“בישראל קיימים 513 אלף עסקים”, אומר ברק רום, “98.7 מהם מוגדרים עסקים קטנים (כמוני וכמוכם). עסקים כאלה מתקשים להצליח בגלל המון סיבות – קשה לעשות עסקים בישראל, השוק צפוף, קטן, תחרותי והרבה גורמים חיצוניים משבשים את הסיכוי להרוויח יפה. אבל הנתונים לפיהם כ-80 אחוזים מעסקים נסגרים בשלוש השנים הראשונות להשקתם, אינם נובעים, לטעמי, רק מהסיבות הללו. להבנתי, מה שהכי חסר לעסק קטן אלה כלים שיווקיים מתקדמים. לבעלי העסקים הקטנים לא ברור בדיוק איך יש לפעול על מנת להביא לעסק לקוחות חדשים בצורה קבועה ולאורך זמן. איש לא מלמד אותנו מה עושים כדי להימנע מחודשים קשים, מהוצאות פרסום ושיווק מיותרות ומעוד ועוד טעויות”.

ברק רום
ברק רום

וכאן מגיע ברק רום ללב העניין: “את כל העבודה הזו עושה האסטרטג. עבודה איתו מבטיחה תכנית פעולה מסודרת, נבונה וכזו שמבוססת על מחקר ופיתוח ברמה עולמית. זהו תהליך שישגר אותנו מיד לתודעת הקהל, יטפל בצינורות השיווק, יטפל במכירות שלנו ובדרכים הנכונות לשיתופי פעולה מוצלחים. כל עסק מצליח איתו עבדתי ב-24 שנות עצמאותי בתחום היח"צ, עבר תהליך שכזה. אז מה הבעיה? שאנשים לא יודעים שיש תהליך כזה. זו הסיבה המרכזית שכל כך קשה לנו לבסס עסק מצליח. כ-3,000 עסקים מתוך כחצי מיליון עברו תהליך כזה, כולם מרוויחים מצויין, משווקים נפלא, מתוכננים היטב והפכו עסק הזדמנותי-זמני לעסק נקי, יציב ובולט”.

“אני לא ממליץ לכם כאן על שום שירות שקשור בי”, מבהיר ברק רום, “איני אסטרטג ואני לא מתיימר להיות אחד מאלה שלמדו שמונה שנים ומאחוריהם אלפי הצלחות מפוארות בתחום. אני רק מגלה לכם את אחד הסודות הכי סמויים בעולם העסקים. סוד שבכוחו להפוך אתכם מעייפים, סקפטיים וחסרי סיפוק, לאנשים שמחים בעלי עסק מצליח, מכוון ורווחי.  זו הסיבה שאני מרצה באוניברסיטה הפתוחה ושאני מקדיש כבר חמש שנים את חודש יולי למאות מפגשים אישיים עם בעלי עסקים קטנים, חלקם מצויינים, שעד כה איש לא הסביר להם מה עושים הגדולים והמצליחים בתחום”.

ברק רום: המהלך שיציב אתכם בליגה משלכם

“בואו נשים רגע בצד את הציניות”, אומר ברק רום בגילוי לב, “זה ממש שובר לי את הלב לשמוע פעם אחר פעם אנשים אומרים ‘פרסמתי בפייסבוק, בגוגל וכלום לא עובד. אני כבר לא יודע מה לעשות’. תבינו, העניין הוא לא איפה אתם מפרסמים אלא מה אתם מפרסמים? מה המסר המדוייק? איך אתם מגיעים לקהל הנכון, בזמן הנכון עם ההצעה המדוייקת? אפשר לעשות את זה. ההצלחה הזו שוכבת מטר מכם. אתם רק לא יודעים מהו המהלך הראשון, הבסיסי, שיפתח לכם דלת לחיים קלים יותר, שמחים יותר, רווחיים יותר. וזה כואב לי, כי זה לא פייר!”

“מהלך שכזה ייצור מיידית פער אדיר ביניכם לבין כל מתחרה”, קובע ברק רום, “הוא יציב אתכם בליגה משלכם, יאתר עבורכם קהל יעד וילמד אתכם לדבר איתו בשפה שתניע אותו לרכוש מכם. זה סוד ענק, שמעטים סביבכם יודעים עליו ומעטים עוד יותר עברו את התהליך בעצמם ומכירים אותו. אני יודע כמה זה מייאש להשקיע שוב ושוב בפרסום ממומן, לעשות מה שכל העדר עושה ולהיות אחד מהאלפים כאשר כולם נלחמים באותם כלים. יש דרך אחרת וטובה יותר, שמוכיחה את עצמה”.

“אישית”, מתוודה ברק רום, “תהליך כזה הפך אותי מעסק לא מדיד, כמו רוב השוק של ענף יחסי הציבור, לעסק מדיד, מדוייק, שמבטיח לכל לקוח שלי, במשך עשור, לדעת מראש כמה כתבות ואיפה הוא יקבל ממני בכל חודש נתון, או שכספו יוחזר! בצורה זו קפצתי בשלושה חודשים ממקום 30-40 בישראל לעשירייה הראשונה, בה אני שוהה גם בימים אלה, רק הודות לאסטרטגיה נכונה”.

“אני מקווה שעזרתי לכם להבין איפה נמצאת ההזדמנות הגדולה שלכם”, מסכם ברק רום את המסר במאמר החשוב הזה, “אם יש לכם שירות מעולה או מוצר איכותי ואתם כבר מותשים מכך שאתם רק קרובים להצלחה אבל לא ממש נהנים ממנה –  זה התהליך שכדאי לכם לעבור. מדובר במהלך שיביא אתכם בתוך שבועות ספורים לחוות התרגשות, עוצמה, הגשמה, גאווה והרבה יותר הכנסות. הדברים נכתבו מדם ליבי ואשמח אם תשתמשו במידע הזה וגם תספרו אותו לחברים שאכפת לכם מהם”.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

המומלצים

עוד ב''בהמומחים''

כותרות קודמות
כותרות נוספות