 |
יוגורטים חשודים בדרמה המוזיקלית היומית של yes, "השיר שלנו", צונזרו בבוטות וכוסו בפיקסלים מטשטשים באמצעות טכנולוגיה שמשמשת בימים כתיקונם לטשטוש אקטים מיניים ודמויות שזהותן נאסרה לפרסום. במסגרת הטשטוש נוצרו עיוותים מפתיעים, וכוכבי הסדרה נראו זוללים להנאתם כתמים צבעוניים חסרי צורה. פעולת הטשטוש התבצעה במרבית הפרקים ששודרו מאז השבוע שעבר, וזאת לאחר שנחשף ב"המגזין" כי מועצת הכבלים והלוויין הזהירה את yes כי תפעיל את העונשים הקבועים בחוק אם תימשך הפרסומת הסמויה למוצרי חלב בסדרה "השיר שלנו". מבדיקות שנערכו במועצה התגלה כי תלמידי האקדמיה בסדרה אוכלים יוגורטים של "דנונה" ושותים שוקו של "יוטבתה" בכמות חריגה, במסגרת פעילות פרסומית אסורה של "הנחת מוצרים" - productplacement . "הנחת מוצרים" היא פרסום שלא במהלך הפסקת הפרסומות, אלא במסגרת התוכנית עצמה. פרסום מסוג זה מקובל בארצות-הברית, אולם אסור במרבית מדינות אירופה. טמירה ירדני, מפיקת הסדרה, מסרה בתגובה: "נתתי הוראה לטשטש את כל המוצרים שמופיעים בחזית הסדרה כצעד מחאתי נגד ההתנכלות שמפנה כלפינו מועצת הכבלים והלוויין. לא היתה אצלנו שום פרסומת ל'תנובה', ל'שטראוס', ל'דנונה' או לכל חברה אחרת. השתמשנו במוצרים של כולם, ולא קיבלנו חסות משום גורם. כיוון שנוצרה רגישות מיותרת כלפי המוצרים שמופיעים בסדרה החלטתי להביע את מחאתי על המסך".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
כוכבי הסדרה עם המוצרים המטושטשים. צילום: מתוך "השיר שלנו"
|
|
|