ראשי > תרבות > הלינק היומי
בארכיון האתר
הלינקים של השבוע: מוזיקה
פרגון לתקווה הישראלית בתפוצות, הקאמבק של הבקסטריט בויז, דיזי ראסקל מסמפל, השת"פ של קיילי מינו והסיזור סיסטרס, תקופה מעולה לדאנס פלוס כמה פרובוקציות
לכתבה הקודמת דפדף בתרבות לכתבה הבאה
אבי לבקוביץ
16/10/2004 10:25
התקווה הישראלית:
אלושה צינובוי וגיל כהן ,בני ה-21, הלוא הם
הצמד החיפאי זגונדר, מוציאים בימים אלה את
אלבומם הבינלאומי הראשון "Distant Birds? Thought They Were Leaves...", בלייבל ה-IDM הבריטי, הנחשב, Nou Ouija. האלבום יגיע בעוד כמה שבועות גם אל הארץ, ויופץ בהפצה מקומית של נו דיסטריביושן, ככל הנראה במחיר של אלבום מקומי, למרות שהוא מיובא. מדובר באלבומם המלא השני שמגיע לאחר סינגל ואלבום מקומיים (ב-Fact ובאודיוקולאז' בהתאמה) שקיבלו תהודה מסוימת ותשבוחות בקרב התקשורת הישראלית, למרות שלאו דווקא היא הביאה להם את ההזדמנות העכשווית, שהגיעה מכיוון אחר ולא צפוי ממש.
 
מסתבר שהסינגל הראשון של הצמד התגלגל לידיו של מנהל הלייבל, לי נוריס, בדרך מקרה, כשבמהלך ביקורו בארץ הוא עבר בבאלאנס בירושלים (חנות הבית של הלייבל המנוח Fact) וקנה מכספו שלו את הסינגל. "וכך ביום בהיר אחד, אני חוזר הביתה והטלפון מצלצל", מספר כהן, "בצד השני אני שומע מישהו צועק במבטא מנצ'סטרי כבד: 'הלו... הלו... חיפה... ישראל... שומעים אותי?'. הסברתי לו בנימוס שהוא לא חייב לצעוק, ואז הוא התחיל להלל אותנו והתחנן שנוציא אצלו משהו, אחד מרגעי השיא היה שהוא אמר שפשוט העלנו דמעות בעיניו. אז אמרנו 'נו טוב', למה לא, נישמע כמו ברנש חביב..."
 
חשוב לציין כמובן שאת כל מה שהם עשו עד כה, הם הספיקו לעשות עוד בזמן ששניהם משרתים בשירות סדיר בצה"ל, ומנצלים כל רגע חופשי ממנו להופעות והקלטות. אלא שהאלבום החדש שלהם כבר שייך לפרק הבא, של אחרי הצבא ולפני הנסיון הבינלאומי הראשון, שמצרף אותם למעשה לצמד ישראלי נוסף,
Faction (רני גולן ויאיר עציוני, המוכר גם כתקליטן Vermont), שכבר הוציא בלייבל הזה לפני כמה חודשים את אלבומו "The End of Tel Aviv". אותו צמד הוא גם מבין היוזמים כעת את הקמת הלייבל העצמאי החדש "Interval Recordings".
 
האלבום של זגונדר, מקושט בקולותיה של דפנה הלר  וכולל עשרה קטעים - אחד מהם הוא "Papercats", שאת הקליפ שלו שמובא כאן ביים אדם ביזנצקי, מציג אותו לצפיה באתרו. האלבום עצמו מפתח ציפיות גדולות ומעורר תקוות גדולות לא פחות/ "מתכננים עלינו בתור סיפור ההצלחה הגדול של הלייבל", מבטיח הצמד, "הסנונית שתבשר את בוא האביב המוזיקלי המרענן לז'אנר", כנראה שהאביב בז'אנר הזה הוא הסתיו.
 
זגונדר, "Papercats"

זגונדר
הקאמבק של הבקסטריט בויז, התהילה של ג'מליה, האוסף של קיילי
בדיוק בשביל הרגע הזה שרו הבקסטריט בויז את "Backstreet's Back, Alright". החמישייה התאחדה לאחרונה להקלטות אלבום חדש (שהחלו כבר באפריל), ראשון מאז 2001, ולסיבוב הופעות שהחל במה שהוגדר על ידם כ'הופעת הקלה' (Relief Show) לאנשי אורלנדו, העיר ממנה באו במקור, שהוכתה באותם ימים על ידי הוריקן פרנסס וצ'רלי.
 
סיבוב ההופעות המשיך אחר כך לסדרת הופעות מזרח אסייתיות (סין ויפן) בחודש החולף, מה שהיה בדיעבד סולד אאוט מוחלט. במהלך ההופעות הם ניגנו כמה שירים חדשים, בין השאר, "My Beautiful Woman," "Climbing the Walls" ו- "Poster Girl". את כל החוויות המהממות אי אפשר לתאר במילים אלא בלינקים,כלומר:
פה ניתן לראות תמונות, סרטונים, שירים ואפילו הופעה מוקלטת. במקביל להשקת אתר רשמי חדש, הופיע השיר "Beautiful Woman" בגרסה באיכות אולפן והרי הוא להנאתכם.
 
הבקסטריט בויז, "Beautiful Woman" (וגם פה)

אחרי מאורעות השבועות האחרונים, זו ג'מליה שנמצאת הכי ראויה להיחשב ככוכבת הפופ האירופית השחורה (ולא האמריקאית, אבל הימים יאמרו אם גם זה יגיע) שכמעט בלתי ניתן לערער על מלכותה.
 
המלכה לאותן דקות של תהילה שנמשכות כבר כמה שבועות, וסביר שלא יסתיימו עוד בחודשים הקרובים, מפני שעונת הטקסים והפרסים לא הסתיימה עוד, החוזים הפרסומיים עומדים בפתח  והבחורים בדלת, שלא לדבר על קריירת קולנוע שמדשדשת ובאה.
 
כשמדברים על פרסים אז בינתיים יש לה כבר שלושה פרסי MOBO, ופרס Q אחד. מיד אחרי הזכיה בהם היא קיבלה חוזה פרסום, בתוך כמה ימים, גם מריבוק וגם מ-"Pretty Polly". היא אמנם יוצאת עכשיו עם כדורגלן מקבוצת תחתית, אבל היא מחוזרת בלהט על ידי קולין פארל, נקשרה עם אשר וחיזרה בעצמה אחרי פארל וויליאמס. עכשיו, בלהט הסערה, יוצא הסינגל הבא שלה,"DJ", ואין טקס הכתרה יאה יותר מפסגת מצעד-בריטי ראשונה בשבילה, אחרי שלושה שירים רצופים בחמשת הגדולים, כשאחד מהם נוגע בפסגה מלמטה במקום השני, והאחרון מביניהם מהם מביא לה פעמיים פרסים - קליפ השנה ב-MOBO וסינגל השנה ב-Q.
 
ג'מליה, "DJ"

קיילי מינו תוציא בקרוב אוסף כפול שיכלול את מיטב להיטיה 31(!), להיטי המצעדים שלה ועוד שני שירים חדשים שעבדה עליהם עם הלהקה הניו יורקית הסיזור סיסטרס. שני שירים שיופיעו בכל זאת באוסף, למרות שבהתחלה היא חשבה לא לכלול אותם מפני שחלק מהמילים נכתבו על אודות "פן יותר מדי אישי בנוגע ליחסים שלה עם החבר הצרפתי שלה אוליביה מרטינז". שיתוף הפעולה ביניהם היה כל כך פורה ועוצמתי, עד כדי כך שהסיזור סיסטרס טוענים שקיילי בעצמה היתה ההשראה שלהם לכתוב שירים לאלבומם הבא שייצא בשנה הבאה.
 
קיילי מינו והסיזור סיסטרס, "Giving You Up"

קיילי. צילום: אי-פי
דיזי ראסקל בקאוור, הפלטינה של ראמשטיין, השלום של א פרפקט סירקל
קפטן סנסיבל היה במקור מנהיג להקת הפאנק "The Damned", שבתחילת שנות השמונים נחל קריירת סולו סינתפופית, אקסצנטרית והומוריסטית, שכללה להיטים כמו "Wot!" האלמותי, ו-"Happy Talk", שבשנת 82' הגיע אל המקום הראשון במצעד הבריטי.
 
עכשיו זהו דיזי ראסקל שמכסה את השיר במה שיהיה הסינגל הבא שלו, "Dream". או אולי לא ממש מכסה, אלא רק מבסס, אפילו רק מסמפל את האקפלה של פזמון השיר של קפטן סנסיבל, שהוא בעצם גרסת כיסוי בעצמו לשיר מהמחזמר "דרום פסיפיק" (שעלה בברודוויי ב-49', על פי הספר של ג'יימס מיצ'נר, מאת הצמד המרשטיין ורוג'רס, שעומד גם מאחורי "צלילי המוזיקה").
 
דיזי ראסקל, "Dream"
  
האלבום החדש של ראמשטיין, "Reise, Reise", כבר הספיק לעשות
פלטינה בגרמניה, בתוך שבועיים וחצי בסך הכל. במקביל, הוא נכנס לראש המצעד האירופי והכתיר את ראמשטיין, רשמית, ללהקה דוברת גרמנית המצליחה ביותר אי פעם.
 
 הסינגל שלהם "Amerika", בעל קליפ האסטרונאוטים, עדיין במקום השני במצעד הגרמני. סינגל נוסף מהאלבום, "Mein Teil", היה גם בזמנו במקום השני במצעד הגרמני. אנחנו עושים אחד ועוד אחד, ומגלים שהמטאל חי ונושם, ועוד במרכזו של המיינסטרים. 
 
ראמשטיין, "Amerika"
ראמשטיין, "Mein Teil"

א פרפקט סירקל מוציאים אלבום פוליטי בשם "eMOTIVe", בו הם מבצעים גרסאות כיסוי לשירים שעוסקים במלחמה ושלום. אחד מהם הוא עיבוד חדש לשיר "Imagine" של ג'ון לנון, ובקליפ הם משבצים תמונות מהעולם כפי שהוא נראה כיום - מזעזע, מעבר למה שניתן לתאר. ואתם יודעים מה? אולי זה בעצם גם יכול להיות האיפיון המדויק של איכות של העיבוד המחודש הזה. הקליפ גם כולל  ראיון קצר.  

א פרפקט סירקל, "Imagine"

"אמא שלך קיבלה זין", הוא הסינגל השלישי של גולדי לוקין צ'יין, שבא אחרי קודמו שנכנס הישר למקום השלישי בבריטניה והפך את חקייני ביסטי בויס הוולשים ללהיט.
 
השם המפורש הזה של השיר, עשה להם בעיות מול רשת הסופרמרקטים Tesco ש
סירבה למכור את האלבום שלהם בעטיו. אבל אחרי שהלהקה איימה להשבית את הסניף המקומי של הרשת, החליטה הרשת לחזור בה מכוונתה לאסור את מכירת האלבום. ההאזנה דורשת הרשמונת קצרה וחינמית.

גולדי לוקין צ'יין, "Your Mother's Got A Penis"

בקסטריט בויז. צילום: מתוך האתר הרשמי של הלהקה
הפרובוקציות של אמינם ופרינס, התקופה הטובה של ההאוס המסחרי
בל נשכח את הקליפ של אמינם, שבדרכו שלו מעורר פרובוקציות ודרמות, שעדיין לא נגמרו, ולא ברור אם יסתיימו בעתיד הקרוב, כי בכל זאת עדיין נשאר עוד חודש שלם של זמן פנוי לעשות בלאגן, לדבר, לראות וגם לשמוע את השם אמינם מתנוסס על המסכים. מצד אחד הוא רשע, מצד שני הוא גאון - קשה שלא להסכים עם זה.
 
אמינם, "Just Lose It"
 
גם הקליפ של פרינס עורר תהיות, השבוע, האם מדובר בפרובוקציה? האם מדובר בתמונת מצב? מה שבטוח הוא שפרינס מאומן במה שנקרא בלשונו הוא: "
Controversy". והקופירייטינג הכי טוב לתאר את כל מה שקורה בקליפ החדש שלו היא המילה הרגישה הזאת.

פרינס, "Cinnamon Girl"

"Full Intention" הוא אחד מצוותי ההפקה המובילים בסצנת ההאוס של הקלאבלנד הבריטי (הווה אומר: מועדוני העל בבריטניה ואיביזה) כבר קרוב לעשר שנים. הצמד הזה עומד מאחורי עשרות רבות של הפקות ורמיקסים מובילים, לאמנים מובילים, ובמהלך השנים צבר מעמד ופרגון רחב מתקליטני על ונותני טון אחרים במועדונים החשובים של הסצנה, כך שלדוגמה הוא פוקד דרך קבע את אוספי ה-Annual של המיניסטרי אוף סאונד ודומיהם. לכן אין זה מפתיע בכך שאת אותו פרגון מקבל בימים אלה קטע של מחצית הצמד, מייקל גריי.
 
אבל במקרה הזה, הבאזז סביב הקטע הופך להיות ענקי לא רק בגלל תמיכה מצידו של עולם המועדונים, אלא גם עם עזרה נדיבה של הטלוויזיה. אם מצד עולם המועדונים (או לפחות נציגיו הרדיופונים) מדובר בפרגון רחב מכל קצוות קשת ההאוס, החל מתוכניות האוס מסחרי כמו "Essential Selection" של פיט טונג, ועד להאוס "האיכותי" בתוכנית "Soulful Sessions" של הדרים טים, שתיהן תוכניות דאנס פופולריות ברדיו1 הפופולרי של הבי.בי.סי.
 
התמיכה הטלוויזיונית היא זו שהפכה אותו מסתם עוד להיט מועדונים ללהיט מצעדים בפוטנציה, ומיצב אותו כבר כיום, כמה שבועות לפני צאתו,
בפלייליסט A של התחנה. שורה של תוכניות פופולריות אחרות כבר השתמשו בו כפתיח או כנעימת פרומו, כמו לדוגמה "Mysti Show", תוכנית הילדים של שבת בבוקר בבי.בי.סי. תוכנית נוספת שהשתמשה בו היא תוכנית הכדורגל "Football Focus", שגם היא משודרת בסופשבוע. אין זה פלא שתוכניות סוף השבוע השתמשו בשיר שמדבר על סופשבוע, "שאי אפשר עוד לחכות עד שיתחיל", כמילות השיר.
 
מה שיהיה ככל הנראה הצלחת מצעדים מובטחת, תהיה אם כן ההצלחה המסחרית האמיתית הראשונה של הצמד תחת המותג העצמאי "Full Intention" (ב-96' הוא סיפק שני להיטים מינוריים מאוד), ולא רק כמי שמספק גרסאות דאנס ללהיטי מצעדים, מה שקרה לא מעט בשנים האחרונות. תקופה מצויינת עוברת השנה על ההאוס המסחרי, שמוכיח את עצמו כאיכותי וראוי - ומצליח.
 
מייקל גריי, "The Weekend"

פרינס
הדיווה, קיילי, האחות, דני, והנמסיס שלה, ליסה סקוט- לי, השחזור של סנופ דוג
דני מינוג תמיד חסתה בצילה של אחותה הגדולה קיילי. כך רגילים היו להתייחס אליה מהרגע הראשון שהיא פרצה אל הפופ, וכך, בעיקר לצערה, מתייחסים אליה גם כיום. למרות שבמונחים של מצעדי פזמונים ובעיקר פזמוני מועדונים, היא הוכיחה את עצמה לפחות כמו שמות אחרים של זמרות שנמצאות לפעמים באותה רמה של כוכבניות כמו קיילי. אבל לענייננו, אנו עוסקים עכשיו במונחים של עד כמה היא דיוות מועדונים, ואכן יש לה כבר רזומה ארוך של הפקות דאנס ורמיקסים שהביאו אותה, ויביאו אותה, רחוק, "Put The Needle On It" הוא רק דוגמה אחת.
 
הסינגל החדש שלה, הראשון מאלבומה החמישי (אלבום שייצא בראשית השנה הבאה), שמבוסס על קטע של הרכב איטלקי בשם "Flower Power" (שמוקדם יותר השנה נחל הצלחה אדירה במצעדי הקלאב, וגם כשיתוף פעולה הוכיח את עצמו עד כה ברשימות השמעה ותקלוט של מיטב שדרני ותקליטני הדאנס, כולל "להיט השבוע" בתוכנית הדאנס של סקוט מילס ברדיו1), יתרגם את עצמו, תאורטית, לאחד מלהיטיה הגדולים ביותר, לפחות על פי הצהרת הכוונות שלה.
 
פלאואר פאואר ודני מינוג, "You Won't Forget About Me"

אל מול ההבטחה המזהירה באשר ללהיט של דני מינוג, מתייצבת נמסיס קטלנית לא פחות מקיילי - זו היא ליסה סקוט-לי. פעם, חמישית מהרכב הפופ (או ההומאז' לאבבא) סטפס, כיום, מי שהמציאה את עצמה מחדש כדיוות דאנס.
 
אחרי מהלומה חזקה שספגה עם פירוק סטפס, אחרי שקריירת הסולו שלה נכשלה מלהניב פירות מידיים, כפי שחברת התקליטים שלה ציפתה ממנה ואחרי שהסינגל הקודם שלה, "Too Far Gone", נכשל מלהגיע לעשרת הגדולים במצעד הבריטי, היא נזרקה מחברת התקליטים.
 
צחוק הגורל. כי עם קטע הקאמבק הזה שלה, היא משיגה בקלות חוזה חדש ושמן (רבע מיליון דולר) עם לייבל הדאנס המוביל של המיניסטרי אוף סאונד, שלא פעם הוכיח את עצמו מסחרית, עם קטעי דאנס אימתניים. רק עכשיו, לדוגמה, אריק פריידז צעד בראש המצעד שלושה שבועות.
 
באותו עניין של אריק פריידז, הקליפ לשיר הוא גס וחרמני לא פחות, אלא שבמקום אירובי יש שטיפת מכוניות. ומרוב שהוא חם, ליסה סקוט-לי הורתה
לחתוך את כל הקטעים בהם מופיעה הדוגמנית Jennai, כדי שלא תאפיל עליה. כמו דני מינוג, גם ליסה סקוט-לי מבססת את השיר שלה על קטע אינסטרומנטלי שיצא מוקדם יותר השנה, הפעם מדובר על "Intenso Project", ובשיר מתארח בן אופאודו, מי ששר פעם בעבור "Phats & Small", למשל את השיר "Turn Around" לפני חמש שנים.
 
אינטנזו פרוג'קט ביחד עם ליסה סקוט-לי ובן אופאודו, "Get It On"

אחרי ששיתוף הפעולה הקודם בין סנופ דוג לנפטונז (באלבומו הקודם, לפני שנתיים) הוכיח את עצמו במועמדות לגראמי ובלהיט שהגיע למקום הראשון במצעד האמריקאי, אין פשוט מלשחזר את שיתוף הפעולה, הפעם כאלבום שלם ("R&G", ייצא בחודש הבא, 23.11).
 
כמו "Beautiful", שהיה הלהיט הגדול של האלבום הקודם, גם הסינגל הראשון מהאלבום החדש הוא אירוח כמבצע של פארל וויליאמס, הלא הוא חצי מהנפטונז שמפיקים את האלבום ביחד עם סנופ דוג עצמו.  ובואו נאמר שאם בתוך חודש השיר מצליח לגעת בעשרת הגדולים, אז הוא בהחלט בדרך הנכונה.

סנופ דוג ופארל וויליאמס, "Drop It Like It's Hot"
תמונות
אמנות
חדשות
טלוויזיה
קולנוע
מוזיקה
ספרים
יוצאים
  מדד הגולשים
הפוליגרף: קרקס...
                  24.31%
פלסטינים נגד סנופ ...
                  11.55%
בהופעה חיה: אייל...
                  11.42%
עוד...
הלינק היומי
הלינק היומי 28.2.2005  
הלינק היומי 21.2.2005  
הלינק היומי 13.2.2005  
עוד...