 |
/images/archive/gallery/140/750.jpg אהרן ברנע בשידור.
צילום: ערוץ 2  |
|
|
מסקר חדש עולה כי מחצית מהצופים מזפזפים בזמן החדשות, ואפילו תוך כדי צפייה בסרט |
|
|
 | דפדף בתרבות |  | |
רותי זוארץ , 21/10/2004 9:11 |
|
|
|
|
 |
האצבע של הישראלי הממוצע הכי עצבנית על השלט כאשר הוא צופה בתוכניות בידור ואירוח. כך עולה מסקר של מכון גיאוקרטוגרפיה שנערך עבור שפ"מ (שידורי פרסומת מאוחדים), גוף ממשלתי שאחראי על הפרסומות בקול-ישראל. מהסקר עולה כי 71 אחוז מהצופים בתוכניות בידור ואירוח מזפזפים לערוצים אחרים בזמן הפרסומות, ויותר ממחצית עושים זאת כאשר הם צופים בחדשות. אפילו כאשר הישראלי הממוצע צופה בסרט עלילתי הוא אינו חושש להפסיד את הרצף בעלילה, ובחצי מהמקרים מזפזפ לערוצים אחרים. עוד עולה כי גברים מזפזפים יותר מנשים (79 אחוז לעומת 65 אחוז) וחילונים יותר ממסורתיים (75.8 אחוז לעומת 64.8 אחוז). " הסקר מאיר זרקור על תופעה שידועה לנו, אבל הממדים שלה מפתיעים", אומר מנכ"ל שפ"מ, אברהם פרחי, "מה שיוצא ממנו זה שהאפקט של תשדירי פרסומת בטלוויזיה הוא הרבה פחות משמעותי". הרשות-השנייה דווקא מצדדת בממצאי הרדיו. "נתנו על כך את הדעת בכתיבת המכרז החדש בשלושה היבטים", אומרים ברשות. "הקטנו את מספר דקות הפרסום בשעה מ-12 ל-10, בין השעות 18:00 ל-24:00 הורדנו עוד ארבע דקות פרסומות במצטבר, וכן ביטלנו את ההגבלה על מספר הברייקים, בהנחה שככל שמספר הברייקים לפרסומות יעלה, אורכה של כל הפסקה שכזו יהיה קצר יותר". המחקר נערך בחודש שעבר, באמצעות סקר טלפוני בקרב כ-500 גברים ונשים.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|